Як сформувати маркетингові цілі в бізнесі

Маркетингові цілі потрібно вміти формулювати та вимірювати. Якщо бізнес працює без урахування цього моменту, він втрачає в плані ефективності. Цікавить ця тема? Тоді запрошуємо до нашого огляду. Його підготовано проєктом online.novaposhta.education/. Ви дізнаєтесь, як ставити, вимірювати цілі, системно розвивати свою справу. Адже метрики та ціль визначають ефективність майбутніх стратегічних кроків.

Рівні маркетингу: якими вони бувають

Є різні системи для поділу маркетингу на певні рівні. Наприклад, традиційно є поділ на три етапи:


     Стратегічний — маркетинг цього рівня розв’язує глобальні задачі, допомагає будувати стратегії компаній, розробляти довгострокові плани просування.
     Операційний — плани деталізуються, завдання конкретизуються, визначаються методи та виконавці.
     Реалізаційний — передбачає певні маркетингові дослідження та активності.

 

Рівні тісно пов'язані та постійно взаємодіють. На стратегічному формуються мета та плани, які визначають роботу на всіх інших рівнях. З етапу реалізації дані дають змогу побачити, наскільки певна активність вдала. Тобто кожен етап є однаково важливим.

Принципи постановки цілей

Аби маркетингова компанія принесла потрібний результат, ви маєте коректно формулювати цілі. Є різні методики, але найпопулярнішою є Смарт. Особливості системи:


     Конкретність задач. Ціль має бути чітко описаною, аби запобігти неоднозначних трактувань.
     Вимірюваність. Власник бізнесу потрібен чітко розуміти, як саме він буде оцінювати, вимірювати результати (проміжні та кінцеві).
     Досяжність. Мова йде про можливість досягнення мети власними силами. Тобто під час формування цілі треба мати ресурси для її досягнення.
     Реалістичність. Добре, коли мета амбітна, проте наявність реальних ресурсів для її досягнення також дуже важлива.
     Час. Кожна маркетингова ціль має бути з чітким дедлайном.

 

Потрібно визначати точні задачі. Просто збільшення продажів — це так не працює. Ви повинні ставити за мету, наприклад, збільшення річного об'єму продажів на 15% до березня (чи іншого місяця). Просто підвищувати впізнаваність марки — також не те. Ви маєте працювати на певну аудиторію: вік, навички тощо.

Методи вимірювання цілей

Вимірювати цілі потрібно постійно. Так ви отримаєте розуміння, чи правильний напрямок було обрано для руху та розвитку. Якщо показники незадовільні, коригуйте стратегічний план.

Бізнес-цілі вимірюють за рентабельністю інвестицій. Метрика ROI допомагає оцінювати дохід від продажів. Якщо ви вкладаєте 100 доларів, а отримуєте 500, рентабельність буде 400%. Враховується вартість перемоги. Показник потрібен для виміру витрат на кожну угоду. Припустимо, маркетинговий план дав вам 10 продажів. Якщо загальний бюджет складає 300 доларів, то це 30 доларів за кожну угоду. Метрика буде ідеальним інструментом порівняння ефективності різних стратегій. Також оцінюйте вартість ліда. Показник демонструє рентабельність кампаній, орієнтований на потенційних клієнтів, що було згенеровано певною фірмою.

У основі маркетингової цілі полягає коефіцієнт конверсії. Мова йде про відсоток відвідувачів сайту чи ваших сторінок у соціальних мережах. Воронка продажів демонструє ефективність роботи з клієнтами. Якщо ви звернете увагу на конверсії, то зрозумієте точки відмови та повернення потенційних клієнтів, загальні цикли продажів. Довічну цінність окремого клієнта можна розрахувати за такою формулою: середній продаж на такого покупця, помножений на середнє число покупок на рік, потім помножений на середній термін утримання в роках.

Комунікаційні, медіа-цілі заслуговують окремої розмови. Якщо бізнес-план працював системно та без проблем тривалий час, потрібно попрацювати над впізнаваністю бренду. Звертайте увагу на пошуковий трафік, згадування марки у блогах, соціальних мережах тощо. Також потрібно враховувати метрики частки показів та голосів, зароблених ЗМІ.

 


Переглядів: 3368
Поширень: 0

Останні новини