Онлайн маркетинг: де шукати можливості заробітку в інтернеті?

Під час карантину звичайне життя в офлайні зупинилось, але відкриває безліч нових можливостей онлайн. Для багатьох роботодавців наступили часи радикальних змін. Як діяти на випередження та знайти нові можливості для отримання прибутків знають ті, хто вже не перший рік підкорюють інтернет-простір.

Разом з технологічним прогресом ринок праці зазнав змін. Все більше продажів та надання послуг здійснювались інтернетом. Рано чи пізно світу прийшлося б зовсім перейти в режим онлайну. Карантин значною мірою пришвидшив цей процес. Така швидка зміна обмежила одні можливості, але надала інші, значно більші. Діджитал маркетолог Катерина Буяльська погодилася розповісти нашому виданню про всі переваги онлайн — маркетингу та як шукати нові можливості заробітку в інтернеті.

“Світ непередбачувано завмер і стало відчутно, що багато бізнесів не готові були так швидко адаптуватися до онлайн-середовища. Криза (про прихід якої активно трублять західні ЗМІ) якщо ще не торкнулася, то торкнеться кожного свідомого жителя планети. Звісно, буде частина людей для яких нічого не зміниться. Але тим, хто звик працювати з людьми тет-а-тет — світ показав новий варіант розвитку подій.” - говорить Катерина.

Катерина Буяльська довгий час вивчала роботу різних IT компаній, вона займалась аналітикою ринку криптовалют та маркетингом. В минулому Катерина успішний журналіст, свого часу працювала у виданні MyVIN. За багаторічну діяльність в медіа, вона бачила чимало успішних рекламних стратегій та розуміється на правильному просуванні продукту в інтернеті. Ми поговорили з Катериною стосовно того, що робити тим, хто не був готовий до нових інтернет-взаємин? Де шукати варіанти розвитку бізнесу та чи можна швидко освоїти якусь спеціальність онлайн?

Чи буде відрізнятися нова хвиля клієнтів e-commerce проєктів від раніше існуючих?

“У зв’язку з моєю професійною діяльністю, я часто аналізую, як реагують бізнеси/стартапи/ЗМІ на різні новини та тенденції у світі. Один з найяскравіших прикладів привернення уваги до проблеми соціального дистанціювання показав Нью-Йорк Таймс. В Україні часто великі бізнеси не несуть соціальну відповідальність, не підключаючи маркетинг і рекламу для привернення уваги до важливих проблем. Все ж, у зв’язку з карантинними заходами, почали з’являтися круті ідеї, як адаптуватися під ситуацію і зберегти існуючу аудиторію. Деякі бізнеси запропонували кеш бек за покупки, деякі запровадили безоплатну доставку замовлень додому, кав’ярні приймають замовлення у вайбер, салони краси проводять майстер-класи онлайн. Цього всього могло б не бути ще багато років, але це все - наявні інструменти, які запрацювали завдяки зовнішнім умовам. Тому так, нова хвиля клієнтів e-commerce проєктів буде. Міленіали вже генерують ідеї, як жити далі та що б це придумати нового.” — каже Катерина

Якщо підприємець планує просувати свій бізнес в інтернеті, варто звернути увагу на потреби споживача. Користувачі обирають сервіс та якість в роботі сайту, одвічна мрія людини отримати бажане за один клік наближається до реальності

Як можуть змінюватися потреби користувачів під час взаємодії з сайтами?

“Насамперед, все залежить від тематики бізнесу чи сайту. Якщо вам бракувало часу на розробку дружнього інтерфейсу і на вашому сайті звідусіль виглядає контекстна реклама — саме час проаналізувати сайти конкурентів, подумати, як сайт може привабити потенційного онлайн-клієнта, завести соцмережі, провести анкетування серед постійних клієнтів. Багато проєктів, за якими я слідкую, переформатувалися і почали шити та рекламувати захисні маски, завели канали в Telegram, щоб ділитися корисною інформацією. Дизайнери показують свої вміння, створюючи стікерпаки. Навіть сам Telegram випустив оновлення в якому емоджі “вірус” та “мило” рухаються. Ось це називається соціальна відповідальність і реагування на ситуацію. Це і приваблює тисячі людей, що сидять вдома в інтернеті.” - коментує Катерина Буяльська.

Чимало представників малого та середнього бізнесу в Україні готуються до найгіршого варіанту розвитку подій. У Фейсбуці можна побачити все більше дописів про порятунок економіки та відповідальність чиновників перед підприємцями. Тим часом, поки одна частина малого та середнього бізнесу намагаються спрогнозувати збитки, друга частина оптимізує власні потужності та змінює принципи збуту продукції.

Чи нагально зараз виводити бюджет з офлайну, для привернення клієнтів онлайн?

“Як би офлайн бізнеси не противилися, варіант з онлайном потрібно пропрацьовувати завжди. Я нещодавно дивилася серію “Brand Father” (безкоштовні курси по побудові бренду від відомого українського маркетолога) і автор розповідав, як вони зробили позиціювання для бізнесу, який продавав великі партії металу. “Ви будете супермаркетом металів!”. Такого не робив ніхто і це приваблює увагу потенційної аудиторії. Ніхто не хоче йти на склад металів, а от в супермаркет можна і сходити. Після карантину!”

В умовах бізнесу треба знати, до якого кінцевого результату ти хочеш прийти. Для просування будь-якого товару чи послуги, потрібна чітка стратегія. Лише той, хто швидше визначить свою аудиторію і зможе швидко зробити правильну пропозицію, значною мірою примножить власні статки. Але кожного ранку світ змінюється, особливо в інтернеті. З введенням карантину, деякі пропозиції випереджають попит.

Яким може бути ріст конкуренції на ринку онлайн маркетингу, в тому числі й в рекламі?

“Конкуренція буде величезною! Саме тому перед тим, як запускати рекламу для свого бізнесу/продукту/стартапу необхідно визначити, що ви хочете донести? Чому ваш продукт варто придбати? Чому саме ви, а не кафешка через дорогу? Недостатньо найняти копірайтера і дизайнера, щоб бізнес став помітним. Потрібно відчувати свого користувача, бути знайомим з ним, з його нагальними проблемами. Зараз саме час, щоб досліджувати цю складову, адже люди щось хочуть і не знають чого чекати. За допомогою якісної комунікації — можна побудувати маркетинг стратегію, яка буде працювати роками!”

Соціальними мережами ширяться жарти про рекрутингові компанії, що за часів карантину залишилися без роботи. Левова частка правди в цьому є, однак якщо бути точним, це деякі вакансії дійсно втратили актуальність. Велику роль зіграли оголошення роботодавців в соціальних мережах, які обмежили вплив рекрутингових компаній на ринку праці. Стосовно працевлаштування, більша частина користувачів інтернету можуть відкрити для себе нові можливості для заробітку та опанувати нові професії.

Які перспективи для безробітних може дати робота в онлайн маркетингу?

“Якщо ви раніше не працювали в онлайні й тепер в активному пошуку заробітків — перспектив відверто мало. Все ж, є варіанти спробувати навчитися СММ, копірайтингу, завести свій блог, завести канал для свого бізнесу чи офлайн-проекту в якому ви працюєте. Як мінімум — це досвід і можливість в перспективі не відчувати болючий розрив між “офлайн” та “онлайн” життям. Сьогодні є багато відеокурсів, онлайн-уроків та статей про досвід опанування онлайн-професій. Варто скористатися гуглом та увімкнути фантазію. Я бачу, як мої знайомі проводять стріми, де розповідають про свою професію, музичні канали влаштовують онлайн-концерти, можна, навіть конференцію організувати, якщо є декілька людей з однієї сфери зацікавлень. Публічність — це завжди нові знайомства і пошук можливостей. Спробувати можна з мінімального — розповідати про себе і свою діяльність в інстаграмі. Хтозна, може консультацію саме такого спеціаліста потребують підписники?”

На ринку праці ще до карантину був брак одних кадрів та неактуальність інших. Багато людей працювали роками не за освітою. Але зараз та після карантину все може досить швидко змінитись.

Як зміняться пропозиції на ринку праці?

“Я не можу говорити про весь ринок, тому що працюю у сфері онлайн-маркетингу. В теорії я розумію, як складно магазинам та закладам без досвіду в онлайні шукати варіанти, щоб бути на плаву. В будь-якому випадку оперативність і мобільність будуть ключовими потребами у пошуку працівників.”

Бути відповідальним та працювати у власній зоні комфорту, самостійно керувати часом й обирати зручні для себе години роботи, все це переваги роботи на фрілансі. Треба зазначити, що більшій частині людства важко звикнути до такої свободи. Роботодавці, своєю чергою хочуть бути впевненими в надійності працівника, а тому відповідальний фрілансер завжди є цінним співробітником. Хоча працювати на фрілансі для когось зручно, є й ті кому це зовсім не до душі. Колись, навіть існував стереотип, що фрілансери отримують мало грошей. Але цифри говорять протилежне, іноді фрілансери за свою роботу можуть отримати більше, ніж за ту саму роботу офісні працівники. В наш час стає зрозумілим, “що не місце прикрашає людину, а людина місце”.

Як створити круту команду фрілансерів?

“З людьми насправді легше працювати віч-на-віч. Щоб створити круту команду, яка буде працювати в будь-яких умовах, варто дати їй впевненість в тому, що завтра є. Так, воно може бути складним, але, як казав нинішній очільник США — темні часи - ідеальна можливість для розумних людей. Керівникам бізнесів зараз, як ніколи потрібно оцінити тверезо ситуацію, спілкуватися з працівниками, визначити, як стимулювати далі людей і давати їм можливість проявляти себе.”

Зараз часи тотальних економічних змін, попри спрогнозовані фінансові кризи та дефолти, знайдуться ті, хто зможе знайти для себе нові шляхи отримання стабільного прибутку. Онлайн маркетинг є доволі цікавим напрямом, особливо зараз, коли багато людей переформатують свою діяльність. Вінничанам не варто впадати в розпач, ми є містом інновацій, тож сміливо реєструйтесь на онлайн вебінарах та вчіться, поки є така можливість.




Переглядів: 6168
Поширень: 1

Останні новини