Складається враження що мало хто чітко розуміє що являє собою корпоративна культура, уже не говорячи для чого вона і чи потрібна вона узагалі. Здебільшого корпоративна культура асоціюється з однотипним стилем одягу у персоналу (дресс-код), корпоративним відпочинком та дотриманням фірмових кольорів. Спробуємо детальніше розібратися в даному питанні За словами Віктора Тамберга, відомого російського спеціаліста з консалтингу «Корпоративна культура, це культура взагалі - система соціалізації, прийнята в конкретній групі, і визначає правила поведінки в рамках цієї групи. Те, як люди спілкуються в компанії - це культура, то, як вони підходять до роботи, виявляють чи не виявляють ініціативу - це культура. Чи соромно обдурити або навіть обікрасти рідну компанію чи ні - і це питання культури. За що працівникам дають або знімають премію - це питання культури. Кого і як брати на роботу - це також серйозне питання саме культури. Культура - це вам не «цінності компанії» і не спів дурного гімну вранці. Це набагато більше. І серйозніше. І важливіше.» Будь-яка компанія має свою культуру. Коли в компанії працює 3 людини - там вже є культура, яка визначає норми, цілі, принципи та цінності.Це абсолютно природній процес: коли люди об\'єднуються в групу навколо якого-небудь фактора, спонтанно виникає і свій набір норм і правил, свої принципи і цінності. По мірі росту компанії, збільшується чисельність і люди перестають постійно спілкуватися один з одним, компанія перестає бути «сім\'єю» і звична культура розсипається з усіма витікаючими наслідками, як то втрата мотивації до роботи та лояльності до компанії, зниження керованості. Виникають окремі групи – продавці, робочі, менеджмент, технологи, маркетологи тощо. У кожної з цих «каст» свої цінності і пріоритети. Цілі продавців – зростання обороту, тобто якомога більше продати, у майстрів - вдосконалити свої знання та навички, ну а менеджмент намагається зробити кар’єру, просунутись по ієрархічних сходинках та збільшити свій вплив. Потрібно це зрозуміти і правильним способом підтримувати, а не йти проти природних процесів розвитку організації. Для кожної з таких груп потрібен особливий підхід для того щоб ця група працювала в унісон для своїх власних цілей, які інтегруються в спільну справу.


Переглядів: 381
Поширень: 0