Реалізація нових авто зросла в більшості країн ЄС, починаючи із +0,3% у Словаччині до + 61,9% в Португалії. Серед найбільших європейських ринків позитивну динаміку демонстрували Франція (+14,3%), Іспанія (+18,1%), Велика Британія (+29,8%), Італія (+30,2). Серед тих, хто погіршив свої позиції, - Німеччина (-4,3%), а найгірша ситуація серед країн ЄС на ринку нових авто в Румунії, де в січні реалізація нових автомобілів знизилась на 84,6% проти січня 2009-го (із 13,8 тис. до 2,1 тис. авто). Тому Румунія, мабуть, по-сусідськи заздрить Україні, адже наш автомобільний ринок скоротився в січні "лише" на 64%.

Італія

Скориставшись спадом ринку в Німеччині, Італія вийшла на перше місце серед автомобільних ринків Європи. На Апеннінах у січні було зареєстровано 206341 авто, що на 30,2% більше, ніж у минулому році. Те, що італійський ринок зростає восьмий місяць поспіль, пояснюється впливом урядової програми (премії за утилізацію старих авто при придбанні нового). Незважаючи на те, що програма закінчила свою дію у грудні, в січні покупці "отоварювали" заявки, що були подані в кінці минулого року. За прогнозами аналітиків, вплив урядової підтримки в лютому-березні буде мінімальним, а надалі на ринок чекає суттєвий спад.

Німеччина

Минулого місяця ринок ФРН продемонстрував найгірший результат із моменту об’єднання країни в 1990 році. Згідно з офіційною інформацією, в першому місяці нинішнього року в Німеччині було зареєстровано 181189 нових авто, або на 4,3% менше, ніж роком раніше. Отож, підтверджуються очікування аналітиків, які пророкували суттєве скорочення попиту на нові авто після закінчення дії "утилізаційної програми", що призвела до автомобільного буму в минулому році. Незважаючи на падіння реалізації авто, незмінному лідеру німецького ринку Volkswagen вдалось продати більше 42 тис. авто (+11%), тим самим збільшити частку на ринку з 20,1% до 23,3%. Серед імпортованих брендів найкращі позиції у Renault - 11 773 реалізовані автомобілі.

Франція

Французький ринок впритул підібрався до лідера. На території країни в січні було зареєстровано 171 тис. нових легкових авто, що на 14% більше, ніж минулого року. Суттєво закріпив лідерство на домашньому ринку бренд Renault – продано 41627 авто, реалізація зросла на 51,4%. Слідом йде Peugeot з 30945 авто (+16,6%), далі Citroen – 25858 (+19,5%). Серед іноземних марок на перше місце, обійшовши Ford (9560 авто), вийшов німецький Volkswagen (10482 авто).

США

Що ж до віднедавна другого (після Китаю) автомобільного ринку світу, то в січні він продемонстрував зростання на 6%. Всього в Штатах упродовж першого місяця року було реалізовано 698990 легкових автомобілів та позашляховиків. Позитивна динаміка ринку пояснюється так званим ефектом "низької бази", тобто рік тому американський ринок переживав значний спад через підвищення цін на бензин та фінансову кризу. Лідер американського ринку General Motors четвертий місяць поспіль демонструє позитивну динаміку. У січні реалізація GM склала 146315 авто, що на 14% більше від аналогічного минулорічного показника. Через масові відкликання автомобілів Toyota знизила реалізацію на 16% - до 98796 авто, тим самим пропустивши на друге місце Ford із показниками 116277 авто та +25% порівняно з минулорічним січнем.

Повертаючись до європейського ринку, варто зазначити, що, незважаючи на позитивну динаміку (+12,9%) минулого місяця проти січня 2009 року, порівняно з докризовим січнем 2008-го автомобільний ринок країн ЄС скоротився на 17,3%. З огляду на те, що в січні минулого року ринок скоротився проти докризового рівня на 26,8%, можна вести мову про поступове одужання західноєвропейських автомобільних ринків.

Автомобільний ринок країн ЄС у січні 2004-2010 рр


Переглядів: 3107
Поширень: 0