Вінницькому міському голові Володимиру Гройсману вдалось переконати представників галузевих міністерств у необхідності передбачити фінансування з державного бюджету шести проектів, які мають стратегічне значення для формування нової економічної бази міста, розвитку шляхової та транспортної мережі, галузей освіти та охорони здоров’я, вирішення екологічних проблем. Два проекти були внесені до Угоди про співпрацю безпосередньо під час наради. В ході наради в Кабміні було досягнуто домовленостей, що протягом 4-5 років на реалізацію планів міської влади по розвитку міста буде додатково залучено суму коштів в обсязі майже півторарічного бюджету Вінниці.

При нинішній системі формування місцевих бюджетів можливості вирішення стратегічних проблем розвитку, які вимагають серйозних капіталовкладень, для будь-якого міста обмежені. Міська влада неодноразово зверталась з подібними проектами до вищих державних органів, але остаточне рішення здебільшого відкладалось на невизначений час. Тому, до наради у Кабінеті Міністрів готувались серйозно, а представляти і відстоювати проекти вирішив особисто міський голова Володимир Гройсман. Зусилля виявились немарними. Незважаючи на гостру дискусію, вдалось відстояти шість проектів, реалізація яких може дати новий імпульс для розвитку Вінниці.

Серед цих проектів - будівництво повітряної лінії від підстанції, яка знаходиться у с. Гуменне до нової підстанції (яку потрібно збудувати одночасно із повітряною лінією) у східній частині Вінниці. Ще у 2006 році розпочалось планування у східній частині обласного центру промислової зони (ВІП - Вінницький індустріальний парк). Вінницький індустріальний парк об’єднає на одній території не менше 12 великих та біля 30 середніх та малих промислових виробництв, які дозволять закласти нову економічну базу міста. Однак розвиток цієї території та нарощення промислового потенціалу обласного центру досі стримує відсутність надійного джерела електроживлення. Реалізація цього проекту має стратегічне значення для підвищення надійності електрозабезпечення міста у цілому. До сьогодні основним джерелом електроживлення Вінниці залишається підстанція «Вінницька», яка знаходиться у с. Тюшки. Через відсутність зв’язків міської мережі з іншими джерелами живлення виникає ряд проблем із забезпеченням городян електроенергією. Для втілення цього проекту в життя необхідно 210 млн. грн.

Ще одна проблема, необхідність вирішення якої відчуває кожен вінничанин, - розвиток шляхової мережі міста. Адже кількість автомобілів на вінницьких дорогах щорічно зростає. Тому Генеральний план розвитку Вінниці, який міська рада прийняла у 2007 році, передбачає спорудження нових мостів, розв’язок, шляхопроводів. Один з таких об’єктів вдалось включити до Угоди про співпрацю. Мова йде про будівництво шляхопроводу від вул. Фрунзе до вул. Ватутіна через залізничні колії, який буде проходити над землею. У східному районі Вінниці розташовані великі підприємства міста, логістичні об’єкти та комунально-складські приміщення. У зв’язку із цим дорогами східного району міста пересуваються великогабаритні та вантажні автомобілі. З допомогою такого шляхопроводу планується оптимізувати транспортні маршрути з виїздами до магістральних доріг державного значення, перерозподілити транспортні потоки, розвантажити вул. Немирівське шосе та вул. Островського.

Будівництво такого шляхопроводу – досить дороговартісний проект. Передпроектна документація була виконана за кошти міського бюджету ще у 2008 році. Загальний кошторис спорудження шляхопроводу складає 735 млн. грн. Згідно досягнутих домовленостей з Урядом, 515 млн. грн. виділить державна казна. Решту 30% коштів буде закладено у місцевих бюджетах. Будівництво шляхопроводу планується розпочати у 2011 році і завершити через п’ять років.

Досягнута також домовленість по державній підтримці будівництва чотирьох кілометрів трамвайної колії від вул. Квятека до автовокзалу «Західний» та продовження вул. Келецької до Барського шосе. Цей проект міська влада вже розпочала реалізовувати, але світова фінансово-економічна криза внесла корективи до планів розвитку міста. Тепер з’явилась можливість відновити роботи. В рамках Угоди про співпрацю держава профінансує 70% від необхідних 57 млн. грн. Перші сім мільйонів для будівництва лінії буде закладено у держбюджеті на 2011 рік.

В переліку планів розвитку міста не обминули увагою галузь охорони здоров’я, яка протягом останніх років є одним з пріоритетів міської влади. Володимир Гройсман переконав урядовців у необхідності виділення коштів на купівлю спірального комп’ютерного томографу в міську клінічну лікарню швидкої медичної допомоги (вартістю 10 млн. грн.) та забезпечення необхідним обладнанням кардіохірургічної операційної МКЛ №1 для проведення аорто-коронарного шунтування (вартість обладнання 5,5 млн. грн.). В обох випадках передбачається співфінансування у відсотковому співвідношенні 70% до 30%, де більшу частину буде передбачено у державному бюджеті, меншу – у міському.

Серед найближчих перспективних планів розвитку Вінниці - будівництво середньої загальноосвітньої школи №14 у мікрорайоні «П’ятничани». Вона буде знаходитись по вул. Салтикова-Щедріна і матиме біологічний напрямок навчання. Розрахована школа на 660 учнів. Стилістика проектних рішень навчального закладу гармонійно поєднується з історичним середовищем колишнього маєтку графа Грохольського та підкреслює архітектурні особливості палацово-паркового комплексу національного значення. Будівництво планується завершити у 2013 році. Його кошторис складає 36 млн. грн. 50% коштів буде виділено з державного бюджету, решта 50% - з міського.

Останній у переліку, але не останній по важливості, проект, який підтримали представники профільних міністерств, стосується будівництва нового полігону твердих побутових відходів з розміщенням механіко-біологічного сміттєпереробного заводу. Пілотний проект будівництва нового полігону з розміщенням механіко-біологічного сміттєпереробного заводу за сучасними технологіями повністю відповідає екологічним нормам Європейського Союзу. Загальна вартість реалізації проекту складає 306 млн. грн. Для його реалізації передбачено залучення інвестицій під гарантії державного бюджету.

Оцінюючи результати наради, міський голова Володимир Гройсман зазначив: «Досягти взаєморозуміння вдалось у першу чергу завдяки тому, що кожен з проектів був попередньо старанно відпрацьований і обґрунтований. Якщо умови Угоди будуть дотримані, то з нашого боку потрібно буде у найближчі п’ять років виконати значну роботу, щоб втілити у життя ці стратегічні плани. Але ми до цього готові».


Переглядів: 8331
Поширень: 0