Перед українськими військовими льотчики стоїть таке ж завдання, як торік – у надзвичайно складних заполярних умовах перевезти 500 тон пального та інших вантажів.

До мінус 40-45 градусів у квітні готуються вінницькі льотчики

– «Північний сокіл» стане логічним продовженням операції «Козаки на кризі», яку ми, спільно з датською стороною, проводили минулого року, – говорить командувач Повітряних Сил ЗС України генерал-полковник Іван Руснак. – Наші іноземні партнери цілком задоволені роботою українських екіпажів і готові співпрацювати на постійній основі.

Навіть після того, як українська сторона удвічі підвищила плату за послуги в перевезенні пального, датчани без вагань погодилися на такі умови.

– Нагадаю, що ми не єдина держава, яка має літаки Іл-76 МД, однак датські колеги у ролі перевізників хочуть бачити саме українські екіпажі, – наголосив командувач Повітряних Сил. – Минулого року ми на практиці показали можливості України, і маємо перспективи бути залученими до інших програм країн НАТО. Провідним елементом спеціалізації України є саме військово-транспортна авіація.

До мінус 40-45 градусів у квітні готуються вінницькі льотчики

На острові Гренландія, який належить Данії, знаходиться чимало військових та цивільних об\'єктів цієї держави. Вони, зокрема, потребують всебічного забезпечення, адже на Гренландії немає ніяких ресурсів, але наявні суворі кліматичні умови. Саме для цього Данія, яка має обмежені можливості своєї військово-транспортної авіації, залучає на комерційних засадах авіацію інших країн.

Так, екіпажі літака Іл-76 МД Повітряних Сил Збройних Сил України з авіабази Туле (Королівство Данія) до станції “Норд” (о. Гренландія) для забезпечення життєдіяльності станції в період з 5 по 23 квітня повинні перевезти близько 500 тон пально-мастильних матеріалів.

За оцінками фахівців, участь українських авіаторів в операціях “Козаки на кризі” та «Північний сокіл» дасть можливість не лише підтримати натренованість льотно-інструкторського складу та підготувати екіпажі до польотів по міжнародних повітряних трасах, а й отримати неоціненний досвід польотів в умовах Арктики.

– До виконання завдання залучено близько тридцяти представників Повітряних Сил, – розповідає генерал-полковник Іван Руснак. – Два екіпажі Іл-76 МД розділять між собою 100 годин нальоту. Це велика кількість авіаційного гасу, яку ми сьогодні не в змозі надати військовим транспортникам для тренувань в Україні. До того ж, ті 50 годин кожен екіпаж налітає в умовах заполярря, при мінус 40-45 за Цельсієм. Польоти виконуватимуться без будь-якої візуальної прив’язки до місцевості, адже довкола фактично немає жодних видимих орієнтирів – лише безкраї сніги. По-третє, там майже відсутнє радіонавігаційне забезпечення, а посадка здійснюватиметься на злітно-посадкову смугу обмежених розмірів, – наголосив командувач.

Українсько-датський проект має серйозну підтримку з боку керівництва держави, Міністерства оборони та Генерального штабу Збройних Сил. Уже затверджено офіційний знак операції, а по її завершенні, плануються ряд офіційних візитів вищого військового керівництва держави до міністерства оборони Королівства Данія та інших країн щодо узгодження питань подальшої співпраці.

Юрій Ігнат.
РМЦ МО України


Переглядів: 3839
Поширень: 0