Мережа ОПОРА розпочала громадське спостереження за вступною кампанією 2010 у 25 вищих навчальних закладах України. Метою моніторингу є збір та поширення інформації щодо якості і прозорості вступу, захист прав громадян на рівний доступ до освіти.
В Вінницькій області громадські спостерігачі моніторять вступну кампанію в Вінницькому національному медичному університеті ім. М.І. Пирогова та в Вінницькому торговельно – економічному інституті КНТЕУ

15 липня розпочався прийом документів до ВНЗ, який закінчиться 31 липня. На відміну від минулого року, коли абітурієнти мали місяць, щоб визначитися з навчальним закладом та подати документи, у 2010 - на процедуру передбачено тільки 2 тижні. Через це, в перші ж дні спостерігачі ОПОРИ зафіксували значні черги, які починали формуватися з 4 ранку. Спекотна погода та скорочені терміни реєстрації спровокували хаос біля приймальних комісій, абітурієнти непритомніли в задушливих коридорах, а вистояти в черзі на вулиці в середньому доводилося до 9 годин.

На жаль, більшість ВНЗ не були готові до напливу абітурієнтів, хоча є і позитивні приклади.
Так, у Вінницькому національному медичному університеті ім. М.І. Пирогова достатньо оперативно відреагували на велику кількість абітурієнтів. Бажаючі вступити в ВУЗ займали чергу вже з 18 години попереднього дня, а на ранок 15 липня черга налічувала більше 800 осіб, в зв’язку з цим, збільшили кількість осіб, залучених до прийому документів в приймальній комісії з 4 до 15 осіб. Заяви в приймальній комісії приймали не до 17.00, а до 22.00, а обробка даних тривала до 3.00 ночі. За півтора дня (15 -16 липня ) було прийнято 460 заяв. Для зняття напруги серед абітурієнтів та їх батьків вирішили приймати документи також в суботу 17 липня.

Громадянська мережа ОПОРА також перевірила роботу оперативних штабів з питань вступної кампанії, які за дорученням МОНу мали бути створені у кожній області.
Експерти мережі хотіли звернутися до гарячих ліній з запитанням, яке може потенційно цікавити кожного абітурієнта: нотаріус відмовляється завіряти копії документів, що робити в такому випадку?
Головна гаряча лінія міністерства освіти виявилася надто завантаженою. Після 10-го дзвінка експертам так і не вдалося дотелефонуватися.

ОПОРА намагалася знайти номери телефонів регіональних штабів на веб-сторінках обласних управлінь освіти та міських відділах міста Києва та Севастополя, проте це вдалося зробити лише у 9-ти регіонах (Вінницька, Донецька, Житомирська, Запорізька, Івано-Франківська, Рівненська, Сумська, Чернівецька та Чернігівська області). У всіх інших регіонах, включаючи Автономну республіку Крим, міста Київ та Севастополь, телефонні номери гарячої лінії для звернень абітурієнтів на сайтах відсутні, або ж знаходяться у складно доступних місцях.
У Чернігівській, Сумській та Івано-Франківській областях телефони гарячих ліній не відповідають, а в Житомирській області номер постійно зайнятий.

Так як на гарячу лінію ОПОРИ надходить багато звернень щодо того, коли абітурієнтам надішлють сертифікати з результатами, повідомляємо, що кожен учасник тестування отримав сертифікати на руки ще до початку ЗНО. Цей же документ абітурієнти надали для того, щоб потрапити на пункт тестування (разом з паспортом), а також надавали уповноваженим для проставлення відмітки (печатки) про проходження оцінювання. Жодних додаткових документ абітурієнтам не надсилатиметься. Результати тестування потрібно самостійно роздрукувати з персональної сторінки на сайті Українського центру оцінювання якості освіти, що і є необхідним додатком до сертифікату. Дані в додатку звірятимуться в приймальній комісії з базою даних УЦОЯО.

Отримати безкоштовну юридичну допомогу чи поскаржитися на порушення можна за багатоканальним номером «гарячої лінії» Громадянської мережі ОПОРА (044) 225 32 81

 


Переглядів: 3727
Поширень: 0