На це сподівається Міністр культури і туризму Василь Вовкун, автор ідеї рекламного ролика, що транслюватиметься упродовж семи тижнів на каналі CNN

Тридцять секунд, які не змінять світ, але принаймні потраплять у список добрих справ Міністерства культури і туризму. Так можна описати промо-ролик "Україна. З красою, ваша", презентація якого відбулася 13 листопада на зустрічі представників преси з Міністром культури і туризму Василем Вовкуном.

Ідея туристичної реклами належить Вовкуну, відеоматеріал – Олеся Саніна, монтаж Андрія Саніна. Пост-виробництвом займалася компанія CFC Consulting Company, яка виграла тендер на проведення рекламної кампанії (але не на виробництво самого ролика, бо на виготовлення відеопродукту тендеру не було) на каналі CNN (CFC Consulting Company – ексклюзивний представник CNN в Україні). Одним з напрямків діяльності цієї компанії є брендінг держав. Так, починаючи з 2003 року її фахівці усіляко сприяли участі українських виконавців у конкурсі Євробачення, а з 2007 року до сфери інтересів консалтингової компанії потрапила Грузія, для якої спеціально разом з урядом цієї країни розроблявся позитивний імідж у світі.

CFC Consulting вже мала справу з подібним тендером на створення позитивного іміджу України минулого року, але програла конкурс компанії Конгломерат (про цей тендерний скандал писав Новинар №4 за 2008 рік). Цього разу конкурс на розміщення рекламного ролика в зарубіжному мовленні проводили без зайвої тяганини. Міністерство культури і туризму України 15 вересня оголосило тендер на проведення інформаційно-рекламної кампанії під гаслом Україна запрошує у Віснику державних закупівель. Уже 7 жовтня була укладена двостороння угода між Мінкультом і переможцем тендеру - CFC Consulting Company. На питання журналістів про причини такої швидкої ухвали Міністр культури відповів: "Бо ми швидко працюємо".

У Міністерстві ролик позиціонують як першу в історії незалежної України спробу створити позитивний імідж країни у світі. Загальна сума проекту – 2530000,00 грн. З 10 листопада до 28 грудня ролик покажуть 428 разів. Як запевняють автори проекту, канал CNN сягнув високих показників у рейтингах завдяки виборам у США, і саме зараз це варто використати для ротації української реклами. "Глядачі каналу – прошарок людей, які формують суспільну думку", - зазначив Юрій Сак, представник CFC Consulting Company. Конкурентом його компанії під час проведення тендеру було ТОВ Дипломат Сервіс, яке пропонувало 300 подач на каналі BBC на суму 4309500, 00 грн.

Сам Міністр неохоче згадує попередній конкурс – відеоролик про зимовий відпочинок у Карпатах, на який, за його словами, було витрачено 8,5 млн гривень. "Ця рекламна кампанія не мала успіху. Ми змінюємо кардинально підхід до покращення іміджу України. Нас не задовольняє підхід, який існував роками. Зараз розробляється нова стилістика", - говорить Вовкун. Минулорічний тендер на проведення рекламної кампанії Ukraine. For snowlovers затверджувався ще за керівництва Юрія Богуцького, у вересні 2007 року. Все це відбувалося в рамках комплексної програми Україна запрошує, яка фігурує і в цьогорічних підписаних документах. Однак прес-секретар Міністра культури Вовкуна Тіна Пересунько наголосила Новинареві, що новий ролик не має стосунку до попередньої кампанії і за масштабами, і юридично.

Важко прогнозувати, чи зрозуміють глядачі каналу CNN, хто саме населяє Україну і куди в ній варто податися – в ролику постають краєвиди Карпат, архітектурні пам’ятки, панорама безлюдного міста. Як правило, головна ідея подібних промо-роликів в інших країнах – показати туристичну привабливість держави через конкретних людей, види послуг, особливий сервіс. Так, наприклад, реклама Малайзії наголошує на пригодах, романтиці, дикому відпочинку. Два різні типи промо Кіпру змальовують в одному випадку розкішний відпочинок, в іншому – більш скромні мандри для звичайних людей. Відеоролик Чорногорії має наскрізний сюжет, який об’єднує різні види відпочинку, відтворює національний колорит і показує сучасних мешканців країни.

Відео ж, презентоване у Києві, дуже нагадує заставки на Першому національному каналі і промо України на Євробаченні. В ефірі телепрограми Шустер Live 13 листопада під час перегляду сюжету про Україну Тарас Чорновіл зауважив: "Те, що жодної політичної фізіономії нема - це прекрасно. Але, відверто кажучи, це так нагадує соцреалізм. Цей ролик зробив отой якийсь цинус, присмак, яким насиченого західного туриста можна затягнути в Україну? Там в ньому показане оце відчуття духу? Оцей наплив загальною панорамою зверху над кримськими містечками, вони прекрасні, але з цього ролика їх не видно".

На питання про доцільність масштабної і дорогої акції без будь-якої гарантії окупності в нинішніх економічних умовах Юрій Сак говорить: "Мексика – туристичний лідер світу, однак навіть вона рекламується на CNN паралельно з Україною. Якщо це потрібно таким країнам, то нам варто продовжувати рухатися у цьому напрямку. Прогнозувати ефективність такої реклами зараз складно, для цього потрібен моніторинг, який би проводився після усіх подач". На питання Новинаря про конкретні заходи по моніторингу ефективності промо-кампанії у Міністерстві відповіли, що він буде проводитися згідно зі статистичними даними прикордонної служби і за даними Державної служби туризму і курортів. Таку інформацію можна буде отримати лише по закінченню першого півріччя наступного звітного року.


Переглядів: 3692
Поширень: 0