З 5 по 20 вересня Державтоінспекція Вінниччини проводить за участі представників ЗМІ спільні рейди по виявленню та документуванню порушень Правил дорожнього руху водіями транспортних засобів. Особлива увага звертатиметься на важливість виконання вимог ПДР щодо користування ременями безпеки та мотошоломами. Аналіз аварійності засвідчує, що основними причинами дорожньо-транспортних пригод є грубе ігнорування вимог Правил дорожнього руху всіма категоріями його учасників - як водіями, так і пішоходами.

Основними видами порушень, що призводять до дорожньо-транспортних пригод є перевищення швидкості, порушення правил маневрування, зокрема обгону та виїзд на зустрічну смугу, порушення правил проїзду перехресть та керування транспортними засобами у нетверезому стані. Ці порушення відносяться до розряду «грубих».

На їхньому фоні нехтування пасивними засобами безпеки здаються дрібними порушеннями. Та й штрафи за це невеликі - від 51 до 85 гривень, але як свідчить статистика, саме ці пристрої стають рятівниками людського життя під час авто пригод.

Написано чимало публікацій, які пояснюють про необхідність застосовувати під час руху головного пасивного засобу безпеки. Показані десятки передач, у яких фахівці з медицини, техніки та фізики детально розказують про необхідність користування паском, втім, достукатися до свідомості наших громадян дуже важко.

Паски безпеки

Спробуємо переконати на прикладах інших країн.

У Швеції за рік у дорожньо – транспортних авто пригодах гине близько 640 людей (населення країни складає 8,3 млн.)

У Литві стільки ж гине людей не за рік, а за 9 місяців (населення Литви 4 млн). Тобто, на 1 мільйон жителів в Швеції припадає 76 загиблих у ДТП, а в Литві – 235.

Можливо, литовці гірше їздять, ніж шведи? Ні! Справа у тому, що в Швеції ременями безпеки користуються 83% водіїв, а в Литві лише 30%.

А у Швейцарії за роки користування цим пасивним засобом безпеки авто пригод з тяжкими наслідками стало менше у 5 разів, а легких у 3 рази.

Японці підрахували, що застосування пасків безпеки дозволяє уникнути загибелі у 75 випадках із 100. Громадяни цієї країни дорожать своїм життям, тому японці без пасків безпеки зустрічаються лише у фантастичних фільмах.

Тронутися з місця без ременя безпеки, а тим паче – не застібнути дитину, на Заході не відважиться жоден поміркований громадянин.

Деякі противники пасків безпеки стверджують, що під час аварії можна «зорієнтуватися» і діяти згідно обставин, а пасок заважає водію рятувати життя. Американські вчені з університету штату Мічиган зробили на манекенах досліди, які відповідають на питання, що відбувається з тілом людини при зіткненні на швидкості 80 км/год. Відео не для слабких - манекени травмують руки, ноги , тулуб. Висновок страшний – декілька смертей відбулися за лічені долі секунди. Що можна встигнути за цей період? Хіба що моргнути… востаннє.

Оперувати мовою цифр на користь паска безпеки дозволяють і цифри. Провівши досліди на манекенах вимальовується картина, яка добре зрозуміла тим, хто навчався фізики. Після зіткнення на швидкості 50 км\\год виліт через лобове скло обертається прискоренням у 208g. Тобто, у 20 разів більше за вільне падіння. А оскільки лобове скло в сучасних автомобілях встановлено під нахилом, удар приходиться на шийні хребці - їх вивертає назад з моментом у 88 Hм. Це при тому, що безпечний поріг становить 57 Hм. Пасажиру при вильоті через лобове скло шию виламує назад з жахливим моментом у 154 Hм.

Найстрашнішим є те, що без пасків безпеки люди гинуть навіть при відносно слабкому зіткненні – на швидкості 20 км/год. Це такі випадки, коли автомобіль залишається майже неушкодженим і смерть людині на цьому фоні виглядає нелогічною. Розбита лише фара, пошкрябаний капот – а в салоні три трупа. Бампер від удару ззаду погнутий, а з автомобіля двох загиблих достають. Повірити у таке важко. І лише ті, хто побував в авто пригодах, на власному досвіді переконалися як це страшно. Вони пам’ятають це відчуття жаху, коли твоє тіло тобі вже не належить. Його кидає на кермо, потім на великій швидкості відкатує назад, при цьому лопається кістяк хребта та рвуться зв’язки. Найстрашнішим є те, що зупинити цей смертельний танок людина вже не в змозі. Саме в таких ситуаціях стає у нагоді пасок безпеки.

Один рух руки, перед тим, як тронутися з місця – і сотень смертей вдалося б уникнути. Тому нам вкрай потрібно поміняти своє відношення до цього рятівного засобу, зробити перелом у нашій свідомості. Не той перелом, який трапляється при вибиванні лобового скла автомобіля, а той що дасть можливість сотням українцям мати в дорожніх аваріях шанс на життя.


Переглядів: 4404
Поширень: 0