Вже певний час департамент архітектури, містобудування та кадастру міської ради працює над розробкою правил розміщення зовнішньої реклами, які окреслять чіткі вимоги до місць розміщення рекламних щитів, щільності їх розташування та зовнішнього вигляду, а заразом визначать чіткі «правила гри» на ринку зовнішньої реклами. Проект цього документу буде обговорено з мешканцями міста та операторами зовнішньої реклами.

Сьогодні приведенню до належного зовнішнього вигляду Вінниці приділяється все більше уваги, тому й постало питання відпрацювати документ, який би впливав на формування привабливого і естетичного міського середовища. Окрім цього, міська влада вважає, що кожен процес має відбуватись за чіткими і зрозумілими правилами і тоді будь-які зловживання будуть зводитись до мінімуму, в тому числі і в питанні розміщення зовнішньої реклами.

На сьогоднішній день у Вінниці немає чітких правил, які б регулювали розміщення рекламоносіїв на території міста. При видачі документів, які дозволяють операторам здійснювати свою діяльність, відповідний підрозділ міської ради керується Порядком видачі дозволів на право розміщення зовнішньої реклами (який базується на Постанові Кабінету Міністрів №2067 від 29 грудня 2003 року) і перша редакція якого була затверджена у 2004 році (з того часу лише вносились зміни до нього). Цей порядок не передбачає врегулювання багатьох речей, таких, наприклад, як визначення місць для встановлення рекламних щитів. Таким чином весь цей час білборди, сіті-лайти та інші рекламоносії розміщувались досить хаотично, в місцях, де оператори вважали за доцільне.

За словами директора департаменту архітектури, містобудування та кадастру Максима Мартинюка, сьогодні найбільш насичені рекламоносіями усі великі міські перехрестя, а також проспект Коцюбинського, Хмельницького шосе, район Центрального автовокзалу. Загалом у Вінниці налічується понад тисячу рекламоносіїв, які встановлені відповідно до отриманих дозволів. За оцінками експертів, у місті є ще більше п’ятисот рекламоносіїв (здебільшого це вивіски, вказівники, невеликі рекламні щити), які згідно законодавства України вважаються зовнішньою рекламою, але встановлені без відповідного дозволу. Окрім цього, далеко не всі рекламні носії встановлені із погодженням з органами держгірпромнагляду.

«У багатьох мешканців і гостей міста складається враження, що вулиці просто переповнені рекламоносіями. В значній мірі це обумовлено тим, що місцями рекламних конструкцій дійсно забагато, а також тим, що вони розташовані хаотично, мають різний формат та монтуються не так, як треба, а так, як простіше. Результат – спотворення архітектурного обличчя міста, - говорить Максим Мартинюк. - Очевидно, що змінити ситуацію можна лише через прийняття в новій редакції Правил розміщення зовнішньої реклами. Формування зрозумілих процедур отримання дозволів і визначення чітких вимог до рекламоносіїв однозначно покращить як інтер’єр міста Вінниці, так і ситуацію на ринку зовнішньої реклами».

Досвід інших міст України показує, що впорядкування правил розміщення рекламоносіїв у місті – питання, яке на часі. Серед тих питань, які регулюють подібні правила розміщення рекламоносіїв, які вже прийняті у інших містах, - зонування території міста з різними вимогами щодо розміщення рекламоносіїв у центрі та в інших частинах міста; чіткі критерії, які регулюють щільність розміщення рекламних конструкцій на території населеного пункту; вимоги до рекламних конструкцій щодо їх сучасного вигляду і надійності; правила розміщення соціальної реклами тощо.

Передбачається також, що при запровадженні нових Правил розміщення зовнішньої реклами буде встановлено адаптаційний період для того, щоб оператори цього ринку змогли привести конструкції у відповідність до нових вимог.


Переглядів: 6224
Поширень: 0