Рівень компенсацій за перевезення пільгових категорій населення залізничним транспортом України і надалі залишається вкрай незадовільним. З січня по вересень 2011 року залізницями України перевезено пасажирів пільгових категорій на суму 434,8 млн грн, а компенсації отримано лише 116,2 млн грн або 26,7 % від необхідної суми.

Найбільше коштів недоотримала Південно–Західна залізниця. Зокрема, пасажирів перевезено на 135,9 млн грн, з яких компенсовано лише 27,2 млн грн, або 20,1% від необхідної суми. Низький рівень розрахунків також із Південною залізницею – 24,6%. Вона недоотримала 54,8 млн грн, а перевезла пільгових пасажирів на суму 72,6 млн грн. Донецька залізниця недоотримала 27,8 млн грн, перевезла пільговиків на суму 38,1 млн грн – компенсовано 27%.

Найкраща ситуація із розрахунками областей із Придніпровською залізницею – 34,9%. Сума недоотриманих коштів складає 45,1 млн грн, Придніпровська залізниця перевезла пільговиків на суму 69,3 млн грн.

Одеській залізниці області заборгували понад 25 млн грн, витрати за перевезення становлять понад 38,8 млн грн, а рівень компенсацій – 34,1%.

Львівська залізниця від пільгових перевезень недоотримала 56,5 млн грн., загальна вартість склала 79,8 млн грн, рівень компенсацій – 29,2%.

Традиційно найбільшими боржниками є обласні державні адміністрації, загальний борг яких перед залізницями складає понад 191 млн грн.

Серед областей, які сплатили за цей період найбільшу суму коштів за перевезення пільговиків, лідирують: Закарпатська, що розрахувалася на 95,6%, Чернівецька (79,1%) та Рівненська (78,7%).

Найгірше із залізничниками за перевезення пасажирів розраховується м Київ, що заборгував 30,8 млн грн та компенсував лише 11%. Також незадовільний рівень компенсації в наступних областях: Вінницька обл. (розрахувалися на 22,3%), Харківська обл.(23%) та Тернопільська обл. (27,5%)

Постійна заборгованість залізницям України за перевезення пільговиків, що зберігається із року в рік, не дає змоги вчасно та у необхідній кількості оновлювати рухомий склад. На сьогодні 86% інвентарного парку рухомого складу залізниць України є морально застарілим та фізично зношеним, тому якщо ситуація із станом компенсації за надані послуги не зміниться, залізничники будуть вимушені скорочувати кількість поїздів.


Переглядів: 2677
Поширень: 0