Наприкінці травня цього року відбулось чергове погашення позики на суму 3 млн. грн., а до кінця наступного року планується повністю погасити зобов\'язання попередніх періодів.

Міські бюджети на сьогоднішній день постійно зустрічаються з проблемою недостатнього фінансування капітальних видатків на розвиток інфраструктури міст. Тим часом інфраструктурні проблеми у містах накопичуються, що призводить до подальшого ускладнення ситуації.

Як показує світовий досвід, в умовах ринкової економіки одним з ефективних механізмів, який дозволяє розірвати це замкнуте коло, є муніципальні запозичення. Так, у США більше 60% муніципалітетів застосовують цей інструмент. Широко розповсюджений досвід залучення додаткових ресурсів для вирішення актуальних проблем місцевого розвитку і у країнах Європи. Досвід випуску муніципальних облігацій набув розповсюдження і в Україні, здебільшого починаючи з 2003 року. Серед міст, які уже мають такий досвід, - Бориспіль, Житомир, Донецьк, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Київ, Луганськ, Луцьк, Львів, Миколаїв, Одеса, Суми, Тернопіль, Харків, Черкаси та інші.

Суть механізму запозичень добре знайома кожному, хто хоч раз звертався до банків чи просто до своїх друзів задля отримання кредиту. Можна тривалий час накопичувати гроші і жити з проблемою, а можна вирішити її сьогодні і, користуючись своїм придбанням, поступово за нього розраховуватись.

Вінницька міська влада вперше залучила до бюджету розвитку додаткові кошти у вигляді запозичень у формі облігацій внутрішньої місцевої позики у 2006 році. Отримані кошти були спрямовані на реконструкцію доріг обласного центру. Протягом трьох років на капітальний ремонт автошляхів було направлено 45 мільйонів запозичених коштів. В результаті, за період з 2006 по 2009 роки, за рахунок цих коштів та інших джерел фінансування приведено до ладу 44,6 км або 25, 6% від загальної протяжності доріг міста з асфальтобетонним покриттям. І хоча проблем ще залишається багато, ситуація порівняно з 2006 роком суттєво змінилась. Не випадково гості нашого міста відзначають, що стан доріг у Вінниці сьогодні значно кращий, ніж у багатьох інших містах України.

Інструмент запозичення виявився вигідним і у фінансовому плані. Собівартість ремонтних робіт значно зросла. Так, з 2006 по 2009 р. вартість тони бітуму і тони асфальтобетону зросла майже вдвічі (на 80-98%). Отже, виконати сьогодні той же обсяг робіт було б просто неможливим. Додаткову економію дало й те, що на відремонтованих дорогах не потрібно проводити ямковий ремонт. Окрім цього, запозичені кошти, які тимчасово не використовувались (оскільки розрахунок йде уже за виконані роботи), розміщувались на депозитних рахунках. Таким чином вдалось економити кошти на обслуговування боргу (погашенні відсотків).

Слід зазначити, що використання запозичень органами місцевого самоврядування чітко регулюється державою. Без погодження Міністерства фінансів, яке оцінює доцільність запозичень і здатність муніципалітету виконати взяті на себе фінансові зобов\'язання, випуск муніципальних облігацій неможливий. Міністерство фінансів також слідкує за цільовим використанням залучених коштів та вчасними розрахунками.

На сьогоднішній день Вінниця чітко виконує усі свої фінансові зобов\'язані, пов\'язані з позикою. Жодної затримки по виплаті відсотків за облігаціями 2006-2008 років у міста не було. На ці цілі використовується менше 1% коштів міського бюджету (при допустимій нормі 10%, встановленій чинним законодавством). Заборгованість погашається згідно графіку Черговий етап розрахунків був здійснений наприкінці травня - на ці цілі було перераховано з міського бюджету 2 мільйони гривень. Облігації 2006 року (загальна сума 20 мільйонів гривень) на сьогоднішній день уже погашені майже повністю, частково погашені і облігації 2007 року. Загалом у бюджеті міста на 2010 рік на погашення боргу передбачено 16,3 мільйонів гривень. Планується, що у 2011 році усі запозичення попередніх періодів будуть повністю повернені.

Успішний кредитний досвід міста Вінниці дозволяє і далі використовувати механізм запозичень для якнайшвидшого вирішення найбільш нагальних проблем міського розвитку. У 2010 році міська рада планує залучити додатково 10 мільйонів гривень для придбання у муніципальну власність 10 автобусів.


Переглядів: 3960
Поширень: 0