Прийняття Податкового кодексу – Закону, який замінить 4 тисяч нині діючих законодавчих на нормативних актів, є найоптимальнішим шляхом приведення вітчизняного економічного законодавства до кращих світових зразків. Що нового чекати від Податкового кодексу, які норми нині викликають неоднозначне сприйняття громадськістю та платниками відповідає голова ДПА у Вінницькій області Олександр Васильович Вітрук.

- Олександре Васильовичу! Чи є на сьогодні питання прийняття Податкового кодексу актуальним?
- Це питання вже неодноразово мені задавали і я вкотре повторюю, прийняття Податкового кодексу є дійсно надто важливим моментом, який стане своєрідною точкою відліку для запровадження новітніх відносин між платниками податків та контролюючими органами і, як наслідок, розбудови здорової економіки держави. Адже не секрет, що значна частина бізнесу перебуває в „тіні” і потрібні рішучі дії щоб домогтися змін такої ситуації. Потрібно запровадити чіткі, прозорі правила, які дадуть можливість відчути соціальну справедливість. Тобто, влада пропонує зменшити податкове навантаження, яке сьогодні несуть платники податків, при цьому, розширити коло платників, вивівши з „тіні” тих ділків, які отримуючи прибутки „забувають” провести розрахунки з бюджетом.

- Ви сказали: „ ... зменшити податкове навантаження”. Яким чином це прописано в проекті Податкового кодексу?
- По – перше: планується суттєве скорочення кількості податків. По - друге: передбачено поступове зниження ставки податку на прибуток до 16 відсотків (2011 -2012 р. - 19 відсотків; 2013 – 2014 р. - 18 відсотки; 2015р. - 17 відсотків) та ставки ПДВ до 17 відсотків (з 1 січня 2011 року до 31 грудня 2013 року ставка податку становить 20 відсотків; з 1 січня 2014 року - 17 відсотків). По – третє: передбачено надання спеціальних інвестиційних пільг у вигляді податкових канікул. І цей перелік є дуже великий.

- Враховуючи, що прийняття проекту співпало в часі із виборами до місцевих органів влади, як Ви прокоментуєте ті процеси, які відбуваються навколо даного документу?
- Ми проаналізували ті вимоги, які висувають представники бізнесу, протестуючи проти норм проекту, і провели з ними зустрічі, в ході яких спробували аргументовано довести безпідставність таких вимог. Як результат – визнання суб’єктами підприємницької діяльності правильності запропонованих змін. Крім того, ви слушно зазначили, що прийняття документу збігається в часі з передвиборчою агітацією, і більшість підприємців зізнаються, що взяти участь у акціях протесту їх змусили деякі політичні сили, які використовують це як чергову піар-компанію.

- Ви щойно згадали про аргументи. Поділіться ними із читачами?
- Наші аргументи – чиста арифметика на підставі ретельного аналізу. Для прикладу,: одним із питань, які викликали супротив суб’єктів підприємницької діяльності, є гранична сума, що дозволяє перебувати на спрощеній системі оподаткування. Дехто вважає, що 300 тис.грн. за рік – це мізерна сума, і більшість платників єдиного податку будуть змушені відмовитися від такої системи ведення обліку. Ми ж, в свою чергу, прорахували: на території Вінницької області зареєстровано 41688 платників єдиного податку. За січень-вересень поточного року обсяг реалізації товарів, робіт, послуг цією категорією платників становить 3649 млн. грн.. Це означає, що кожний платник єдиного податку за рік отримає дохід в сумі майже 117 тис. грн. за рік. ( 3649 млн. грн.: 41688 : 9 Х 12). Де підстави протестувати проти 300 тис.грн.?

- А які ще нововведення викликають супротив?
- Ті, які напряму працюють на детінізацію. Знову конкретизую. З метою ухилення від оподаткування та „конвертації” грошових потоків ряд великих підприємств використовують наступну схему: змушують юристів та бухгалтерів реєструватися суб’єктами підприємницької діяльності і перераховують їм за надані послуги колосальні суми. Порахуймо втрати до бюджету. Перебування на спрощеній системі звільняє від оподаткування суми отриманих доходів. Якщо бухгалтеру чи юристу фірма заплатить 500 000 грн. за надані послуги, то з даної суми до бюджету за рік потрапить лише 2400 грн. ( при сплаті максимальної ставки єдиного податку), тоді як підприємство не сплатить до бюджету 125 000 грн. Майже 123 000 грн ( 125000-2400) – це втрати бюджету. Саме тому владою було прийняте рішення про виключення із переліку деяких видів діяльності, ведення яких дозволялося за спрощеною системою обліку, та котріі використовувалися з метою мінімізації платежів до бюджету.

Взагалі хочу звернути увагу читачів, що необхідність внесення змін до ведення обліку за спрощеною системою назріла давно Адже цей механізм приймався як тимчасове явище і розраховувався в часі на кінець 90-х років. Тоді економічна ситуація змушувала виходити на базари людей різної кваліфікації. Сьогодні завдання влади – повернути кваліфіковані кадри, створивши відповідні робочі місця. Це відбуватиметься шляхом відбудови вітчизняної промисловості та інших виробничих галузей. І наша область вже має гарні перспективи: будівництво кондитерської фабрики, птахокомбінату та ін. Ініціюючи прийняття ряду законодавчих документів, в тому числі і Податкового кодексу, влада прагне відновити економічний потенціал країни, дати можливість розвиватися вітчизняному товаровиробнику. Саме тому і Податковий кодекс слід розглядати як складову комплексного документу в контексті інших законодавчих напрацювань, а не критикувати окремі розділи. Слід зрозуміти масштабність проекту, а не вимірювати його лише часткою власного прибутку. Кодекс – це лише підґрунтя для подальших інновацій, мета яких – забезпечення достатку великої держави – України та кожного її жителя.


Переглядів: 3835
Поширень: 0