«У Вінниці транспортна реформа паралізувала місто» чи «Транспортна революція у місті відбулась. Колапсу не сталося»?!

24.02.12 15:52 15287

Відучора Вінниця почала їздити по-новому. Тим скептикам, які казали, мовляв, місто стане – залишається нервово курити у буфеті. Місто не стало. Так, були проблеми в окремих мікрорайонах, але прогнозованого частиною приватних перевізників колапсу не сталось. Для того, щоб виявити недоліки і їх виправити, ініціатори транспортної реформи заздалегідь попередили, що три місяці після запуску нової схеми будуть її тестувати, щоб врахувати всі моменти, які створюватимуть незручності для людей.

«У Вінниці транспортна реформа паралізувала місто» чи «Транспортна революція у місті відбулась. Колапсу не сталося»?!

Мені самому було цікаво побачити, що робилось на зупинках вранці, у час-пік, в перший день реформи. Перше, що здивувало, - розвантаженість основних магістральних вулиць та відсутність таких звичайних для цієї пори доби заторів. Щодо зупинок – так, люди були, на великих пересадочних вузлах їх навіть було чимало. Але під’їжджали трамваї та тролейбуси і забирали пасажирів. Катастрофи не було. Спілкувався зі знайомими – кажуть, що добиралися більш-менш нормально: хтось їхав у напівпорожніх трамваях, декому повезло менше – в тролейбусах було щільніше. А дехто навіть зрадів – з новою схемою з’явилось більше маршрутів у своєму районі (скажімо, Свердлова/Скалецького). Парадокс: і маршруток стало менше, і людей на зупинках поменшало (взяти хоча б ту саму Вишеньку).

Ввечері телефонували батьки, запитували, чи правда, що двісті рейсів маршруток забрали – по ICTV передали. Зайшов на сайт телеканалу і бачу: «У Вінниці транспортна реформа паралізувала місто».

Правда, у відео про це не говорять. Кажуть лише, що тисячі вінничан не знали як добратись на роботу та навчання. Частково можу погодитись – сам бачив, що дехто вперто стояв у місцях, де зазвичай зупинялись маршрутки. Але «чуда» не ставалось – колишній 35-й маршрут тепер буде їздити лише уночі вже під номером 25Н.

А канал «Україна» пішов ще далі: мило усміхаючись, ведуча «Событий» розповіла, що вінничани перейшли на піші прогулянки: маршрутки відмінили, а трамваї і тролейбуси не додали. І на зупинках городяни проводять по півгодини. Браво! Це при тому, що за новою системою перевезень вже тиждень за подовженим графіком їздить значно більше електротранспорту, а разом із ними відучора – 250 забрендованих спеціальними логотипами маршруток. Ну і так, на всякий випадок, додам, що до закінчення дії договорів продовжують курсувати містом за старими маршрутами іще понад 130 маршруток. Проте канал «Україна» стверджує, що з півтисячі маршрутних таксі у місті залишилось 200. Высоко сижу, далеко гляжу – звичайно, зі столиці краще видно, як їздить Вінниця. Ну-ну…

Стало цікаво, а як вінницькі ЗМІ розповіли про наші транспортні новації. Першими розповіли про це журналісти сайту «Вінницяінфо».

«Транспортна революція у місті відбулась. Колапсу не сталося…за відчуттям, кількість працюючого комунального пасажирського транспорту зросла у кілька разів. Тож мешканці міста ранком святкового Дня захисника Вітчизни не відчули особливого дискомфорту під час добирання на роботу та навчання. Хоча у багатьох із них нова схема руху викликає або нерозуміння, або взагалі неприйняття. І багато хто, виходить на зупинку і вперто чекає на маршрутку. Проте, запропонований Вінницьким трамвайно-тролейбусним управлінням інтервал руху трамваїв та тролейбусів, а також схема руху маршрутних таксі дає змогу дістатися у любому напрямку без особливих проблем. Тож, головне нарікання вінничан на нову схему руху може лише торкатися того, що час пересування містом трохи зріс. Хоча не на всіх напрямках».

Пізніше місцевий телеканал «ВІТА» перевіряв інтервали руху громадського транспорту на зупинках та спілкувався з городянами – думки різні, але про «паралізоване місто» ніхто не сказав:

Близько опівдня своїми враженнями поділились журналісти сайту «ВінницяОК»: Нова схема руху пасажирського транспорту у Вінниці, поки що, не «прокололась»?:

«23 лютого багато вінничан на роботу старалися вийти раніше, мовляв, хтозна, що воно буде з тими маршрутками і з їх новою схемою та графіком. Я ж запізнювався. Свідомо. Хотілося подивитися, що творитиметься у ранковий час-пік на транспортних зупинках. Для міні-спостереження обрав район залізничного вокзалу. Перше, що впало в очі – значно більше трамваїв і тролейбусів, маршруток менше, і весь транспорт, окрім машин кількох маршрутів, які допрацьовують свій термін оренди, тепер брендований – із емблемами «Вінницька мережа громадського транспорту». Поки чекав 6-го трамвая, на зупинку підійшла знайома із вулиці Бучми. От від кого, думаю, зараз наслухаюсь нарікань і на владу, і на її реформи.
- Є дві маршрутки, якими можемо доїхати до залізничного вокзалу. Це мені дуже не подобається – треба пересідати, – каже Тетяна. – Сьогодні їхала автобусом – претензій жодних. Вже тижнів два, як 8-й автобус їздить точно за графіком – через кожні 15 хвилин. Єдина морока буде – з маршрутками і пересадками.
Аналогічні думки почув від інших пасажирів…»

А під вечір занотовані вранці спостереження виклали на сайті «20 хвилин»:

«Транспортний армагедон у Вінниці не відбувся…Транспортна реформа. День перший. Частина городян дивувалась пустим трамваям, частина – тиснулись в забитих тролейбусах. Хтось їхав з Юності до ринку 40 хвилин. А хтось – як завжди без проблем добирався маршруткою. В основному, до травня вінничани зможуть користуватись як новими так і старими маршрутами. У Вінниці розпочався тримісячний тестовий період нової схеми руху громадського транспорту. Судячи з побаченого нашими журналістами, відгуків городян на сайті та в соціальних мережах, за перший день реформи в дії яких-небудь катаклізмів та надзвичайних ситуацій 23 лютого не сталося».

І наостанок – як на мене, сьогодні транспорт «вивіз» зранку людей краще ніж вчора, хоча транспортникам є над чим попрацювати (скажімо, Київська та Островського чи те саме Старе місто), щоб «відшліфувати» нову систему.

Нагадую, що на нашому сайті відкрита рубрика Обговорення:
http://www.myvin.com.ua/ua/consideration/transportnet.html

Заходьте на цю сторінку і залишайте свої пропозиції.

Олександр Вірник
Керівник проекту «Моя Вінниця»

"Моя Вінниця"
Система Orphus

Останні новини

Реклама

Загрузка...
Загрузка...
Афіша кінотеатра Мультіплекс (Караван)