У Вінниці 19 травня відбувся вже другий семінар щодо розробки Комплексної стратегії міського транспорту та просторового планування. В результаті досліджень транспортних потоків та завантаженості доріг і мостів швейцарські урбаністи, які надають допомогу вінницьким фахівцям, радять Вінниці розвивати громадський транспорт та здійснити перерозподіл потоків, щоб розвантажити ділянки біля мостів і збільшити їх пропускну здатність.

Швейцарські урбаністи радять Вінниці розвивати громадський транспорт та змінювати перерозподіл потоків через мости​

У серпні минулого року Вінницею було прийнято Стратегію розвитку міста «Вінниця-2020». Одним із пріоритетів якої є збалансований просторовий розвиток, а саме – розвиток Вінниці, як компактного міста. Відповідно до цього пріоритету за сприяння швейцарських урбаністів було розпочато розробку Комплексної стратегії міського транспорту та просторового планування.

Півроку тому у Вінниці було проведено перший семінар за участю швейцарських урбаністів, де розглядалося три варіанти розвитку транспортної системи нашого міста. Після комплексного дослідження існуючої системи та потоків транспорту західні спеціалісти зупинилися на варіанті, який, на їх думку, є найбільш доцільним, і більш детально його пропрацювали. Сьогодні вони представили поточний етап роботи та спільне бачення щодо подальшого розвитку транспортного сполучення у Вінниці.

Швейцарські урбаністи радять Вінниці розвивати громадський транспорт та змінювати перерозподіл потоків через мости​

«Ми не говоримо про конкретні остаточні рішення, а розглядаємо стратегію загального розвитку, але ці деталі в подальшому допоможуть зрозуміти, в якому напрямку далі можна працювати», - зазначив швейцарський консультант по транспортному плануванню Мішель Шупіссер, який брав безпосередню участь у дослідженнях і розробці концепції, та презентував її під час сьогоднішнього семінару.

Швейцарські урбаністи радять Вінниці розвивати громадський транспорт та змінювати перерозподіл потоків через мости​

Сама концепція розроблялася на основі існуючої інфраструктури з врахуванням особливостей Генерального плану міста, а обраний підхід самі ж швейцарці називають раціональним, адже він не потребує великих вкладень на розбудову нової інфраструктури.

Швейцарські урбаністи радять Вінниці розвивати громадський транспорт та змінювати перерозподіл потоків через мости​

Враховуючи те, що Вінниця розташована на двох берегах річки Південний Буг,  транспортний зв\'язок різних мікрорайонів міста так чи інакше пов\'язаний з використанням мостів. Тому на початку весни вінницькими спеціалістами спільно зі швейцарськими колегами було проведено моніторинг існуючого трафіку через мости міста. Відповідно до проведеного аналізу зазначається, що Центральний міст вичерпав свої запаси пропускної здатності, Староміський міст – практично запасу не має, а мости по вулиці Чорновола та на об’їзній дорозі мають запас, який варто використовувати в перерозподілі потоків. На думку швейцарців, частину потоку з Центрального мосту необхідно перерозподіляти на міст по Чорновола і, по можливості, через об’їзну дорогу, тим самим збільшуючи можливість пуску більшої кількості громадського транспорту. Якщо ж цього не зробити, то з часом проблема заторів біля мостів тільки загострюватиметься. До того ж швейцарські фахівці зазначають, що хоча у Вінниці є досить значною частка саме громадського транспорту, який пересікає мости, його потрібно і надалі розвивати, тим самим збільшуючи частку громадського транспорту серед всіх видів транспорту, якими користуються вінничани.  Також, як один з можливих варіантів розв’язання проблеми заторів, – рух по Соборній в подальшому залишити тільки для громадського транспорту. Можна врахувати і досвід великих міст Європи, де на околицях створюються великі парковки, що дозволяє залишити автівку і пересуватися територією міста громадським транспортом.

Швейцарські урбаністи радять Вінниці розвивати громадський транспорт та змінювати перерозподіл потоків через мости​

Результати досліджень свідчать і про те, що через два десятиріччя пропускна здатність мостів міста буде повністю заповнена, тобто перед Вінницею врешті-решт постане питання розширення існуючих мостів або будівництва нового мосту. Щодо будівництва нових доріг, то швейцарські урбаністи зазначають, що в зв’язку із щільною забудовою, в розвинутих районах немає можливості розбудовувати дорожню сітку.

Швейцарські урбаністи радять Вінниці розвивати громадський транспорт та змінювати перерозподіл потоків через мости​

В.о. міського голови Сергій Моргунов зазначив, що багато ідей в стратегічному плані є досить цікавими, однак вони потребують фахових дискусій. Протягом сьогоднішнього дня фахівцями департаменту містобудування, архітектури та кадастру Вінницької міської ради та їх швейцарськими колегами буде продовжено  обговорення запропонованої концепції в рамках проведення семінару.



Переглядів: 9310
Поширень: 0