Керівник Вінницького апеляційного адміністративного суду Віталій Кузьмишин настільки образився на інспекцію ДАБК за штраф у 5 тисяч гривень, що узявся «насолити» у відповідь. Таке припущення робить видання Вінниця.info, аналізуючи останню поведінку керівництва ВААС у конфлікті, що виник після того, як про недолугість реконструкції екс-готелю «Савой» стало відомо громадськості. Суд, замість того, щоб робити висновки з численних нарікань, з якими, насправді, важко не погодитись, надалі шукає винних – від підрядників до перевіряючих органів.

Будівельний скандал навколо одного з головних символів Вінниці – будівлі колишнього готелю «Савой» – вже набуває комічних рис, пише видання. Після того, як Державна інспекція архітектурно-будівельного контролю оштрафувала орендарів готелю в особі апеляційного суду за чисельні порушення на цьому «горе-будівництві», суд у відповідь заборонив ДАБІ проводити перевірки «Савою». Як в анекдоті: «Учора вночі «Лексус» судді врізався в будинок міської бібліотеки. ДАІ встановила, що на момент аварії будинок бібліотеки перетинав подвійну суцільну розмітку на дорозі».

Можливо, таку неадекватну реакцію викликав штраф у 5100 гривень, накладений особисто на голову суду Віталія Кузьмишина. Раптом у нього зарплати ледь вистачає кінці з кінцями зводити. Адже декларації про майно та доходи Кузьмишина ніхто з громади ніколи не бачив.

Президентські декларації - всі бачили. І Порошенка, і навіть Януковича раніше, якого зробили «касовим письменником». Знаємо завдяки деклараціям, що Юлії Тимошенко навіть в тюрмі нараховували зарплату голови партії, а лідер УДАРу Віталій Кличко майже всі доходи – 20,3 млн. гривень з 20,6 - заробив в Німеччині, де їх і зберігає. Знаємо, як бідує лідер "Правого сектору" Дмитро Ярош, який з сім’єю за весь 2013 рік мав лише 803 грн. офіційних доходів, і що так само нелегко жилось до обрання головою Вінницької обласної ради Сергію Свитко, який заробив за рік лише 4800 гривень. Знаємо, скільки заробляють прокурори, податківці, губернатори, мери, але кого не знайти серед декларантів, так це представників третьої, судової гілки влади, і, зокрема, Кузьмишина. Хоча нам, як платникам податків, цікаво ознайомитись з доходами не лише губернатора та прокурора, а й судді, який має маєток в «Царському» селі, найдорожчі з моделей «Мерседес» і «Лексус» тощо. І саме суддя апріорі має бути зацікавленим у своєму реноме, бо люди саме від судів чекають справедливості. Тому що коли не подолати корупції в суддівському корпусі, немає сенсу боротися з нею в інших сферах. Адже саме суди вирішують хто корупціонер, а хто ні…

Віталій Кузьмишин ще в 2010 році обіцяв журналістам, що судді звітуватимуть про свої прибутки й витрати на своєму сайті. Нічого особливого, мовляв, у тому, що біля адмінсуду стоять недешеві іномарки, які належать суддям і по закону слід обґрунтувати походження коштів на їх придбання: «Наскільки я знаю прибутки своїх підлеглих, більшість яких молоді люди, їм суттєво допомагають батьки. Приміром, працюють в нас помічники суддів, яким рідні зробили такий подарунок. То що, я скажу їм: «Не їзди на такому автомобілі»? Багатьом вінничанам, які не працюють у судовій системі, батьки теж допомогли придбати квартири і машини. (Посміхається. – Авт.). Потрібно, звичайно, наводити порядок, але слід зважати на українські традиції і не переходити межу».

Межу так і не перейшли. Судді відсікли намагання народних депутатів забезпечити громадський контроль за своїми доходами й витратами вбивчим аргументом: мовляв, розібратися в декларації спроможний лише спеціаліст, а рядових громадян тільки дратуватимуть вказані в деклараціях суми.

Тобто легенди про статки багатьох суддів, які при цьому постійно скаржаться на маленькі зарплати, ніби виправдовуючи хабарництво, не дратують громадян? А цифри цих маленьких зарплат – дратуватимуть?

Насамперед це стосується якраз адмінсудів, де розглядаються найгрошовитіші категорії справ, саме адмінсудами керували сумнозвісні Зварич та Бачун, що стали відомі через польоти чартерними авіарейсами в різні країни світу та спаковані удома в мішки мільйони доларів та гривень. Для того, щоб унеможливити подібні речі, і необхідна обов’язкова звітність суддів.

Ще минулого року голову Вінницького адмінсуду Віталія Кузьмишина в деяких публікаціях прямо називають «подпольным миллионером Корейко». Його вважали креатурою екс-голови Вінницької облради Григорія Заболотного, але несподівано для всіх він влітку 2013 року став членом Вищої Ради юстиції. Кажуть, це сталося завдяки "підтримці" ще одного відомого вінничанина - одного з впроваджувачів сумнозвісних "диктаторських" законів Ігоря Калєтніка, який на той час "тісно" співпрацював із "сім’єю" екс-президента Януковича. За це у Києві, після перемоги Революції гідності активісти Євромайдану та Самооборони пропускали Кузьмишина через живий «коридор ганьби», а потім пікетували й палили опудало судді-хабарника у Вінниці, назвавши голову ВААС «смотрящим від Януковича».

Проте керівник адмінсуду, який постійно говорить про суддівську «прозорість та європейськість», сам стати прозорим, скажімо так, не квапиться. Статки В. Кузьмишина та його «молодих колег» залишились таємницею навіть після персонального запиту торік організації «Свідомо» на підставі Законів України «Про доступ до публічної інформації» та «Про засади запобігання і протидії корупції».

Дізнатись офіційні заробітки суддів вдалось лише дякуючи нещодавній зустрічі голови Тернопільського апеляційного суду Ігора Вавріва з представниками люстраційного комітету.

Виявляється, за рік голова апеляційного суду отримує приблизно 200 тис грн. Зарплата складає 12 тисяч, до неї додається так звана суддівська винагорода, – за вислугу років, за адміністративну посаду. Загалом 20 тис. грн. У молодого судді – 12 тис. 180 гривень без надбавок. На гібридний «Лексус» не вистачить, зате заплатити штраф за сплюндрований «Савой» - цілком. Хіба що Кузьмишин вирішив так перестрахуватись – забороною перевірок «Савою» – від наступних штрафів. Адже пам’ятка архітектури продовжує руйнуватись далі. Ще чого доброго доведеться голові суду за таке «господарювання» на велосипед чи трамвай пересаджуватись. А то вже геть "безпонтовий" транспорт.


Переглядів: 4927
Поширень: 0