У Вінниці обговорили проект розвитку велосипедної інфраструктури міста, оскільки нещодавно мерія отримала грант від Швейцарії для покращення культури велоруху. До 2018 року планується створення розгалуженої мережі парковок, з’явиться муніципальний прокат велосипедів та запровадять велошколу. Також в пріоритеті залучення працівників міськради для використання цього виду транспорту як основного.

На реалізацію проекту швейцарці виділяють близько 7,5 мільйонів гривень. Це дозволить встановити 15 модульних станцій, де вінничани безпосередньо зможуть брати в оренду велосипеди. Їх планують зробити в районі Західного автовокзалу, на кінцевій Вишеньки, біля ВНТУ та ВНМУ, в парку Дружби народів, біля ДонНУ, музеїв ім. Пирогова та Коцюбинського, біля зупинки Електромережа, поруч з Книжкою, на Європейській площі, на набережній Рошен та біля залізничного вокзалу. Також буде забезпечено 36 зручних парковок по всьому місту: 19 з накриттям і 17 без нього. Велопарковки зроблять біля шкіл, лікарень, центрів надання адмінпослуг та інших бюджетних установ.

Також грант покриває закупівлю 40 окремих велосипедів для муніципальних працівників. З них 32 транспортних засоби будуть універсальними, а 8 електричними. Згідно проведеного опитування, люди не проти пересуватися по місту на двоколісному транспорті, якщо будуть створені належні умови. Під час обговорення запропонували облаштувати душові кабіни та переодягальні для службовців, а також встановити конкретний час для використання велосипедів.

В міському велопрокаті буде 120 велосипедів, кожна зі станцій матиме по 10 паркувальних місць. Вінничани зможуть взяти транспортний засіб в одній частині міста, а залишити його через деякий час на іншій станції або припаркувати де необхідно. Контролювати від крадіїв такий транспорт досить просто, оскільки будуть спеціальні електронні замки, які по надійності значно відрізняються від звичайних:

- Є чудові практики Львова і Києва, на які ми можемо орієнтуватися. Також ці велосипеди будуть на ексклюзивних рамах, яких немає в жодній іншій моделі, тому продати його чи кататись будь-де в Україні буде неможливо, - зауважує експерт з розвитку велоінфраструктури відділу транспорту міськради Андрій Сорокін.

Як функціонуватиме муніципальний велотранспорт у Вінниці?

Нам повідомили, що буде декілька варіантів користування муніципальним велотранспортом. Наприклад, можна придбати, річний, місячний або денний абонементи. Для тимчасової оренди велосипеда необхідно буде внести кошти на рахунок, які зніматимуться за певний час користування.

Облаштування велодоріжок не входить в умови гранту, тому цим займатиметься безпосередньо міська влада. До 2020-го по Вінниці їх має бути 80 км, а наступного року планується розширення мережі на проспекті Космонавтів, по вул. Київській від мосту до Водоканалу та по Немирівському шосе.

Вінничанам ініціатива впровадження велосипедних нововведень до вподоби, але дехто зауважує, що в нас недостатньо спеціалізованих доріжок.

- Дуже актуальна ідея, але тяжко буде донести та пояснити людям, що це не потрібно псувати, красти і бити. У Варшаві декілька раз користувався таким транспортом - зручно, коли потрібно робити пару пересадок по місту на громадському транспорті, або коли запізнювався по справах. Виходить і заощадження коштів, і для здоров'я корисно, - прокоментував Вадим Ариков.

Як фугкціонуватиме муніципальний велотранспорт у Вінниці?

Щодо велошколи, яку планують запустити в рамках проекту, відомо поки небагато. Вона має бути безкоштовною та розрахованою на різні вікові категорії. Тут вчитимуть не лише їздити, а й правил дорожнього руху. Програма навчання передбачає курси «Велосипедом до школи» та «Велосипедом на роботу». Транспортні засоби для навчання будуть обладнані наборами пасивної безпеки та, за потреби, дитячими велокріслами і возиком. Конкретного майданчику для школи ще не визначили.

- З реальною активізацією велоруху у місті, одночасно гостро постане питання безпеки дорожнього руху і таки доведеться звернути увагу на проблему аварійності, - зазначив на своїй сторінці фейсбук вінничанин Віктор Перлов.



Переглядів: 3771
Поширень: 0