Зокрема, у Вінниці, розглянули питання забезпечення льотно-технічного складу більш сучасною формою, яка б мала достойний вигляд і в той же час відповідала усім загально-технічним вимогам.

Військових льотчиків переодягатимутьВ управлінні логістики командування Повітряних Сил Збройних Сил України відбулась робоча нарада з генералами та офіцерами управлінь та служб виду, присвячена опрацюванню нових зразків льотно-технічного обмундирування. ЇЇ провів заступник командувача з логістики – начальник логістики Повітряних Сил ЗС України генерал-лейтенант Володимир Шатов.

Під час огляду представлених зразків льотного обмундирування різних фірм-виробників заступник командувача наголосив на виборі якісного матеріалу для пошиття, а також і фурнітури.
– Як колишній начальник Літаючої авіаційно-технічної лабораторії однозначно скажу: ми не маємо права економити на безпеці льотчика. Адже кожна деталь льотного обмундирування спеціально спроектована, відповідно до вимог безпеки. Чи то замок-блискавка, чи сам матеріал пошиття, який повинен бути безпечним та вогнестійким. Деякі фірми не враховують цих вимог, заощаджуючи на матеріалах. Наше завдання – визначити кращі зразки і внести свої пропозиції виробнику, щодо їх удосконалення, відповідно до специфіки льотної роботи.

Для того, щоб врахувати цю специфіку у нараді взяли участь досвідчені фахівці авіаційної справи. В результаті дискусії офіцери внесли в протокол засідання декілька пунктів зауважень і пропозицій до фірм-виробників, які невдовзі братимуть участь у тендері щодо забезпечення льотно-технічного складу новим обмундируванням.

Це суто професійні деталі – матеріал, пошиття, колір, ґудзики, липучки, блискавки. Скажімо, запропонована однією з фірм льотно-технічна форма блакитного кольору видалась непоганим візуальним зразком і сподобалась присутнім. Однак, коли почали розмірковувати, як у такій формі виглядатиме технік після обслуговування літака – питання зразу відпало. Важливим моментом у повсякденній формі техніка має бути її простота і практичність – мінімум фурнітури (ґудзиків, заклепок і блискавок), адже основна робота проходить у середині літака, і треба виключити можливість потрапляння у його агрегати чи електричне обладнання будь-яких сторонніх предметів.

Військових льотчиків переодягатимуть

Начальник одного з відділів управління бойової підготовки командування ПС ЗС України полковник Костянтин Побочний поділився з присутніми враженнями про льотну форму норвезького виробництва, яку випробував на собі в рамках українсько-датської операції «Козаки на кризі» у 2009 році.

– Надзвичайно легка, і надзвичайно тепла (на лебединому пуху) форма, враховуючи що завдання виконували при мінус 50 за Цельсієм, – згадує полковник Побочний. – Датські льотчики дуже прискіпливо ставляться до свого обмундирування і обирають найкращих виробників. Спочатку нас здивувало те, що блискавка льотної куртки розмішена по-діагоналі, поперек тіла. А от коли одягли самі, зрозуміли, що так набагато зручніше. Розстібаючи замок від лівого плеча – до правого бедра, рука здійснює свій природний рух. Штани теж із секретом. Зовнішній шов нічим не відрізняється від звичного, а от ноги «оголити» можна за декілька секунд, адже шов на липучках.

Військових льотчиків переодягатимуть

Усі ці деталі вкрай важливі для військових льотчиків. Інколи секунди вирішують життя пілота в екстремальних ситуаціях. Йдеться про вибухи, займання, аварійне покидання літака та інше.

Звичайно льотна форма задоволення не з дешевих, але життєво необхідна. Як кажуть фахівці з логістики командування Повітряних Сил ЗС України комплект обмундирування для льотчика обійдеться державі десь 5000 гривень, удвічі менше коштуватиме одяг техніків літальних апаратів. Однак забігати наперед і говорити про цифри рано. Має відбутись відповідний тендер, а сам процес переодягання новою льотно-технічною формою, в залежності від фінансування, триватиме не один рік.


Переглядів: 15300
Поширень: 0