Так, в ході чергового рейсу літака Іл-76МД, пілотованого екіпажем під керівництвом льотчика 2-го класу підполковника Володимира Бухальського, з авіабази ВПС США “Туле” на данську полярну станцію “Північ”, що розташована за полярним колом усього за 933 кілометри від Північного полюсу, було перевезено майже 33 тисячі літрів пального.

українські військові льотчики на літаку Іл-76МД перевезли на острові Гренландія понад 340 тисяч літрів пального

Станом на 19 квітня, загальна кількість перевезеного на полярну станцію авіа гасу перевищила 340 тисяч літрів. А загальний наліт двох українських екіпажів протягом проведених у небі 10 льотних змін від самого початку операції сягнув 53 годин.

Як повідомив керівник операції “Північний сокіл – 2010” полковник Олександр Кулібаба, арктичні умови, в яких проходять польоти, визначаються високим рівнем складності та вносять свої корективи. Зокрема, зранку 15 квітня відбулося різке погіршення метеоумов, почався сильний вітер та снігова буря.

українські військові льотчики на літаку Іл-76МД перевезли на острові Гренландія понад 340 тисяч літрів пального

– Командуванням авіабази “Туле” було прийнято рішення про заборону виконання польотів. Адже за чотирьохступеневою шкалою сила бурі досягла найвищого – четвертого – ступеню “Дельта”, при якому пориви вітру сягали 55 метрів на секунду, тобто майже 200 кілометрів на годину! Інженерно-технічний склад на стоянці аеродрому провів роботи зі збереження літака в умовах арктичного шторму та його закріплення на поверхні аеродрому. Такі ж погодні умови зберігалися і протягом 16 квітня, – зазначив полковник Олександр Кулібаба.

Як він додав, після арктичного шторму та відповідної підготовки літака українські авіатори виконали один рейс у суботу та один рейс у неділю.

– Таким чином, сьогодні ми літаємо в рамках графіку перевезень, і за сприятливої метеообстановки виконаємо зобов’язання в повному обсязі, – запевнив керівник операції “Північний сокіл – 2010”.

українські військові льотчики на літаку Іл-76МД перевезли на острові Гренландія понад 340 тисяч літрів пального

У свою чергу, виконуючий обов’язки начальника штабу операції “Північний сокіл – 2010” підполковник Олександр Осьмірко зазначив, що після арктичного шторму погодні умови поступово нормалізуються.

- Тож за сприятливої метеообстановки, ми продовжуватимемо виконувати по два рейси на день, тобто працювати в дві зміни, починаючи від четвертої години ранку, – наголосив він.

Варто зазначити, що в операції “Північний сокіл – 2010” беруть участь два льотні екіпажі та літак Іл-76МД бригади транспортної авіації з Мелітополя, а також льотно-інструкторський склад та офіцери-координатори від Командування Повітряних Сил ЗС України.

У розгорнутому на аеродромі “Туле” спільному українсько-данському штабі операції “Північний сокіл – 2010” українські офіцери набувають досвіду роботи за планами підготовки у складі багатонаціональних штабів. Також проводиться підготовка до самооцінки НАТО 2-го рівня взаємосумісності літака Іл-76МД, двох екіпажів, командного елементу та інженерно-технічного складу з питань виконання польотів з перевезення вантажів та особового складу.

Після самооцінки літак та екіпажі будуть готові до проведення миротворчих операцій під проводом ООН та НАТО.

Для довідки.

У лютому поточного року між Міністерством оборони України та Міністерством оборони Королівства Данія було підписано Меморандум про взаєморозуміння стосовно проведення спільної військово-транспортної операції з перевезення пального “Північний сокіл – 2010”.

Крім того, було підписано Угоду про спільне здійснення між Повітряними Силами ЗС України та Оперативним Повітряним командуванням Збройних сил Королівства Данія.

В рамках проведення українсько-данської операції “Північний сокіл – 2010” військово-транспортним літаком Іл-76МД Повітряних Сил ЗС України планується перевезти до 500 тисяч літрів пального та інший вантаж з авіабази ВПС США “Туле” на данську полярну станцію “Північ” на острові Гренландія.

У березні 2009 року в рамках подібної операції “Козаки на кризі” екіпаж літака Іл-76МД Повітряних Сил ЗС України успішно виконав поставлені завдання з транспортування пального.

В результаті проведення операції “Козаки на кризі – 2009” було перевезено 561 422 літри авіаційного гасу, 200 пасажирів та більше 60 тонн інших корисних вантажів. Українські військові льотчики під час цієї операції здійснили 42 польоти вдень та вночі, у простих і складних метеоумовах арктичного клімату по міжнародних повітряних лініях та провели у небі більше 80 годин.


Переглядів: 6712
Поширень: 0