18 серпня на 50-ій позачерговій сесії Вінницької міської ради 5-го скликання депутати ухвалили рішення про надання дозволу КП «Вінницьке трамвайно-тролейбусне управління» здійснити відчуження п\'яти одиниць трамвайних вагонів КТ-4SU шляхом їх продажу комунальному підприємству «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління». Кошти, отримані від продажу чеських вагонів, загальною сумою більше мільйона гривень, підуть на розвиток КП «ВТТУ», зокрема на переобладнання трамвайного депо під експлуатацію швейцарських трамваїв.

У відповідності до проекту «Цюріхські трамваї для Вінниці» наше місто упродовж 2007-2010 років безоплатно отримало більше сотні швейцарських трамваїв «Міраж» і «Карпфен» та запчастини до них. До кінця цього року вони повністю замінять чеські та забезпечать в повній мірі процес перевезення пасажирів електротранспортом. Швейцарські вагони, за словами начальника КП «Вінницьке трамвайно-тролейбусне управління» Володимира Бугайчука, по технічних характеристиках та надійності в експлуатації кращі за чеські. Окрім того, вони споживають значно менше електроенергії, а отже, це допомагає підприємству економити кошти на енергоносіях. «Чеські трамваї, мають реостатну систему управління тягового двигуна, в швейцарських - система переключення режимів комбінована. - розповідає Володимир Бугайчук. - Якщо у чеських напруга не перемикається, а діє постійно упродовж усього маршруту, то «швейцарці» під час руху самостійно вимикають та вмикають її, підбираючи найоптимальнішу. Саме через це вони споживають значно менше електроенергії, ніж чеські трамваї типу КТ-4SU».

Кількість цюріхських трамваїв, які вже отримало Вінницьке ТТУ, повністю забезпечить потребу у електротранспорті для вінничан, які надають перевагу поїздкам у трамваях. Щодня на маршрути виходить близько 60 вагонів різного складу (працюють як моторні, що рухаються самостійно, так і причіпні, які приєднуються до основного вагону). На сьогоднішній день у депо знаходиться 104 швейцарські трамваї - 76 моторних та 28 причіпних. Таким чином, навіть без причіпних, випуск цюріхських вагонів на щоденні маршрути може здійснюватись у необхідній кількості.

Перед тим, як потрапити до Вінниці, «швейцарці» повністю пройшли капітальний ремонт (згідно нормативних документів, капремонт рухомого складу трамваїв у Швейцарії проводиться кожних шість років). «Фактично ми отримали не старі трамваї, а нові, - говорить начальник ТТУ. - Коли вагони потрапляють на капітальний ремонт, вони повністю переобладнуються згідно нових сучасних технологій, проводиться заміна усіх деталей». Оскільки Швейцарія має гірську місцевість, їхні трамваї обладнано чотирма системами гальмування. Тому у разі, якщо одне із гальм вийде з ладу під час руху, вберегтися від аварій допоможе будь-яка із трьох систем, що залишаються. Крім того, за умовами Меморандуму про співпрацю із Швейцарією, Вінниця отримала також ще два додаткових вагони. Це означає, що у разі пошкодження обшивки вагону або ж виходу з ладу будь-якої деталі, їх можна замінити «вагонами-донорами».

На сьогоднішній день у Вінницькому ТТУ здійснюється переобладнання всіх підрозділів і цехів для ремонту швейцарських трамваїв. «У нас буде створений цех по ремонту швейцарських візків, цех по ремонту пневматичного обладнання, по переобладнанню електричного обладнання і інші, - говорить Володимир Бугайчук. - Вся ремонтна база повинна пройти період переоснащення виробництва під новий трамвайний склад, оскільки це вже інша технологія, інші запчастини, інша технічна документація. Це задача складна і серйозна. Проте на перспективу вона дасть можливість ремонтувати швейцарські вагони самостійно, власними силами. Кошти, які ми отримаємо від продажу п\'яти чеських трамваїв до Житомира, допоможуть прискорити процес переоснащення та розвитку нашого депо».

«Чехи», які перевозитимуть житомирян, також вже пройшли капітальний ремонт і можуть одразу виходити на маршрути. Вінницьке ТТУ, яке славиться по всій Україні як одне з найкращих підприємств, що забезпечує перевезення пасажирів громадським транспортом, готове до такої співпраці і з іншими містами. Враховуючи те, що вартість одного нового чеського трамваю складає 1,5 мільйона євро і випускаються вони лише на спецзамовлення (а Вінниця готова продавати своїх «чехів» після проведення їх капітальних ремонтів в середньому за 250 тисяч гривень за одиницю), така співпраця може бути корисною й іншим обласним центрам нашої держави.

«Сьогодні Вінниця повністю забезпечена швейцарськими трамваями, які пройшли капітальний ремонт і є набагато безпечнішими, комфортнішими і економнішими з точки зору споживання електроенергії, - говорить міський голова Володимир Гройсман. - Тому продаж чеських трамваїв - доцільне і виважене рішення. До того ж, такий крок надасть додатковий фінансовий ресурс для розвитку самого підприємства ТТУ».


Переглядів: 4811
Поширень: 0