Начальник відділу у справах сім’ї, молоді та туризму Руслан Анфілов наголосив на важливості підготовки Вінниці до нового етапу розвитку туризму у місті.
Туризм – це галузь, яку пересічні громадяни пов’язують з подорожами, відпочинком, розвагами, приємними спогадами. І іноді до розвитку туризму відносять легковажно, як до чогось другорядного.
Але разом із тим, експерти стверджують, що туристична галузь – це одна із найпотужніших економічних складових. Світовий туризм за рівнем прибутків випереджає автомобілебудування та нафтовий бізнес. Туристична сфера забезпечує більше 30% послуг світової торгівлі.
Сьогодні у світі безпосередньо в сфері надання туристичних послуг зайнятий кожен 10-й працівник.
Крім того, послуги мандрівникам надають такі галузі, як транспорт, зв\'язок, будівництво, сільське господарство, виробництво товарів народного споживання, торгівля, сфера послуг тощо.
Результати досліджень Всесвітньої туристичної організації передбачають, що туристичний рух до 2020 року зросте до 1,6 млрд. туристів за рік, які витрачатимуть 2 трильйони доларів США, тобто 5 млрд. в день. Разом із інформаційними технологіями туризм забезпечуватиме економічне зростання і в найближчі роки може стати найбільш важливим сектором підприємницької діяльності.
Туристична галузь змінюється. Якщо раніше це був предмет розкоші для заможних. То в сьогоднішніх умовах щоденного психологічного навантаження, інтенсифікації життя є необхідною умовою відновлення та рекреації саме у подорожах.
Тому спостерігається збільшення попиту на туристичні послуги серед людей середнього і нижче середнього статку.
І саме в цьому є «туристичний карт-бланш» для Вінниці, яка розташована в центрі України, може запропонувати невисокі ціни і має всі необхідні передумови для вдалого туристичного розвитку. А враховуючи проведення Євро 2012 і інтерес до цієї події ми маємо використати цю можливість для розвитку туристичної сфери у Вінниці.
А це нові робочі місця і збільшення економічних обсягів.
Окрім іншого, саме туризм виставляє високі вимоги до інших сфер життя: обслуговування, транспорт, культурні події, музеї, дизайн міста. І тому розвиток туризму – повинен покращити комфорт проживання вінничан.
Туристична галузь вінницького регіону відновлюється від явищ фінансово-економічної кризи минулих років. За основними напрямками ми виходимо на до кризові показники і є збільшення.
Сьогодні в місті активно працюють більше 70 туристичних агенцій. Розвиваються основні музеї, збільшується кількість екскурсантів та подорожуючих, створюються нові готелі.
На жаль, кількість туристів нерівномірно розподілено по сезонам і тому в певні проміжки часу маємо недовантаженність готелів, а в деякі моменти не вистачає вільних номерів відповідного рівня.
Туристичною родзинкою міста став екскурсійний трамвай-кав’ярня і стюардеси-екскурсоводи. Це не просто трамвай – це справжній атракціон, в якому встановлені сучасна мультимедійна система, монітори, демонструються слайди та відео. Зараз безкоштовно на муніципальне замовлення у трамваї легенди заснування Вінниці дізнаються учні всіх вінницьких четвертих класів. Але через декілька тижнів буде працювати для всіх вінничан і гостей у вихідні.
Велика робота проведена спільно з генеральним консульством Польщі у Вінниці по розвитку двохсторонніх зв’язків з Польщею. 15 жовтня у Вінницю прибуває перший комерційний чартерний авіа-рейс. Це початок великої роботи по розвитку відносин з країнами Європи і найближчим часом будуть презентовані туристичні обміни з польськими містами Лодзь, Варшава, Краків. В подальшому планується розробляти туристичні обміни з Лондоном, Берліном, Римом з транзитом через польське місто Лодзь.
Найближчим часом у туристичній галузі Вінниці планується реалізовувати «Вінницьку академію гостинності», відкрити Школу стюардес-екскурсоводів та систему громадського контролю «Таємний подорожуючий». Кожен відвідувач кав’ярні, музею, готелю, туристичної агенції зможе самостійно визначати рівень обслуговування і свої враження оприлюднювати для інших подорожуючих та відвідувачів.
І оскільки, туризм іноді називають «галузь вражень», то сьогодні неможливо запропонувати просто номер в готелі, чи музейну виставку, страву чи сувенір. Подорожуючі хочуть віддавати свої кошти за приємні враження смаку, комфорту та відпочинку.
А у «Вінницькій академії гостинності» саме так представляють наше місто:
Вінниця романтичне, затишне місто, в якому гостинно зустрічають не тільки в кав’ярнях і готелях, але й приємно пройтись просто по вулицях, де дітей до школи переводять через пішохідні переходи громадські вартові, в зонах відпочинку працює пляжний патруль, легенди про місто розказують усміхнені стюардеси-екскурсоводи.
В місті зранку пахне шоколадом від Кондитерки, гостринки в повітря додає найкращий в Україні Вінницькій хрін, а під вечір гостинні вінничани збираються на культурні події.
І на вулицях, сподіваємось, будуть приязними, і перехожі, і продавці, і працівники патрульно-постової служби, і вінницькі співробітники Державтоінспекції.
Саме такого результату має досягти наше місто, виконуючи стратегію розвитку «Вінниця 2020».