На черговому засіданні виконавчого комітету Вінницької міської ради, яке відбулось у четвер, 13 жовтня, було затверджено проект рішення «Про затвердження Концепції розвитку системи надання публічних послуг, які надаються виконавчими органами міської ради, комунальними підприємствами та організаціями у місті Вінниці». Проект Концепції передбачає перелік основних принципів реалізації, її мети, загальний порядок надання адміністративних послуг, перелік заходів, які необхідно здійснити для підвищення якості системи надання адміністративних послуг та критерії оцінки якості таких послуг. Крім того, до кінця року буде створено незалежний сайт для підтримки підприємницької діяльності, на якому вінницькі підприємці зможуть повідомляти про перевірки тих чи інших служб, які, на думку бізнесменів, були несанкціонованими або ж проводились без дотримання чинного законодавства.

Ще на початку 2006 року Уряд України схвалив Концепцію розвитку системи надання адміністративних послуг органами виконавчої влади, яка визначила основні положення з питань надання адміністративних послуг, а також план заходів щодо реалізації зазначеної Концепції. Проте практично реалізувати Урядові документи на державному рівні до сьогодні не вдалось. Досі на рівні вищих органів влади точиться дискусія щодо можливості та доцільності прийняття Закону про адміністративні послуги, або ж Адміністративно-процедурного кодексу, які мали б окремо або разом нормативно визначити систему та порядок надання послуг населенню органами влади.

«На жаль, заходи, які вживаються на державному рівні, мають формальний характер і не мають в собі тих позитивних напрямків, які необхідні для системного вирішення питань в галузі надання публічних послуг органами влади і місцевого самоврядування, - зазначив заступник директора департаменту адміністративних послуг Євген Іщук. – Втім, робота по організації надання якісних послуг органами місцевого самоврядування у Вінниці довела наявність реальних можливостей і механізмів для удосконалення системи надання адміністративних послуг навіть в умовах недосконалого законодавства та відсутності правового регулювання такої системи в цілому».

Подальше удосконалення системи надання публічних послуг в обласному центрі повинно чітко визначити регламент основних принципів та удосконалення діяльності виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств та організацій у сфері надання публічних послуг. Такий документ, як Концепція розвитку системи надання публічних послуг, дозволить забезпечити якісне надання таких послуг населенню та прозорість та зрозумілість кожної із процедур вирішення конкретного питання. А задля того, щоб рішення не залишилося «на папері», міський голова Володимир Гройсман доручив усім керівникам виконавчих органів муніципалітету, які мають відношення до надання адміністративних послуг населенню, до кінця наступного тижня сформувати план заходів, необхідних для реалізації Концепції.

«Ми приймаємо важливий документ з точки зору адміністративних послуг, - підкреслив Вінницький міський голова Володимир Гройсман. - Далі ми повинні затвердити план заходів, який включає в себе порядок надання публічних послуг, плату за адміністративні послуги, підвищення якості надання адміністративних послуг та критерії оцінки якості. Це стосується більше суміжних організацій, які надають послуги. По-перше, поза межами Центру адміністративних послуг не повинно надаватись жодного дозволу, тому що тільки у «Прозорому офісі» можна забезпечити прозорість, публічність і чіткий алгоритм видачі дозволів. Крім того, ми знаємо, що іноді, коли документи подаються через Центр адмінпослуг, деякі організації відмовляють у наданні тих чи інших дозволів. Ми запровадили моніторинг відмов. Я гарантую, що цей моніторинг відмов буде розглянутий фахівцями в тій чи іншій сфері надання послуг, які надаватимуть свої висновки про об’єктивність або ж необ’єктивність відмови. Далі ми зробимо відкриту звітність з цього приводу і будемо реагувати на ті випадки, коли не надаються дозволи з формальної причини. Щомісяця ми будемо мати повну та чітку інформацію з повним аналізом ситуації – розберемо кожну відмову, кожен документ і визначимо, чи об’єктивно відмовили громадянину, чи ні. І якщо ні, я не заздрю тим керівникам або їх підлеглим, які відмовляють у видачі дозволів без будь-яких підстав».

Крім того, враховуючи неодноразові звернення від вінницьких підприємців, які нарікають на постійні перевірки контролюючих служб, міський голова ініціював створення незалежного сайту. На ньому міститиметься повна інформація щодо правової бази проведення перевірок – хто, як, коли і що повинен перевіряти. Кожен підприємець матиме можливість без будь-яких проблем вносити на сайт інформацію про те, хто і з яким направленням прийшов його перевіряти, з якою метою та в який час. Більш того, буде можливість прикріплювати відео і аудіо файли та відповідні копії документів, на підставі яких до бізнесменів прийшли із перевіркою. Також на сайті буде створено форум, на якому підприємці зможуть обговорювати ту чи іншу проблему, пов’язану із перевіряючими службами. А будь-хто із відвідувачів сайту зможе без особливих зусиль зробити аналітику тої чи іншої служби - скільки за певний період було здійснено перевірок, які їхні наслідки тощо.

«Я вважаю, що нам потрібно вивести ситуацію перевірок на публічний розгляд, - підкреслив мер Вінниці Володимир Гройсман. - Це дозволить зробити систему контролю більш публічною та відкритою і доступною для усіх. Крім того, цей сайт дозволить керівникам контролюючих служб перевіряти ситуацію, вживати заходи, якщо є факти зловживання, і врешті-решт бути публічними у своїй діяльності».


Переглядів: 4616
Поширень: 0