— До цього грузили на КамАЗи, вони їхали на станцію Гнівань і там згружалися у вагони, — пояснює заступник директора кар’єру Юрій Чепурняк. — Улітку виник конфлікт із жителями села Могилівка. Вони перекрили дорогу. У вересні встановили саморобний знак ”В’їзд вантажівкам заборонено”. Зараз наші машини їдуть по об’їзній дорозі, яка довша майже на 800 метрів. Вона вузька, великим машинам немає де розвернутися.

Керівники гранітного кар’єру порахували, що відправляти вантажі залізницею втричі дешевше.

— Ми не будуємо залізницю, а відновлюємо її на місці старої, — додає Чепурняк. — Від Демидівки до Браїлова буде 14 кілометрів колії. За день працівники Укрзалізниці прокладають майже кілометр.

На базі кар’єру почали будувати фінсько-французький завод ”Мецсо-Мінералсо” потужністю 1 млн т щебеню на рік. Його планують запустити навесні наступного року.

На будівництво заводу та відбудову залізниці керівники кар’єру взяли 100 млн грн кредиту.

— Завод працюватиме у три зміни. Усе обладнання поставимо іноземне, — додає Юрій Михайлович.

Кар’єр має ліцензію на розробку на 49 років.

— Ми вже кілька років підриваємо граніт за допомогою спеціальної взривчатки. Вона не розкидає каміння довкола й безпечна для жителів, — пояснює Чепурняк. — Колись, як робився на кар’єрі взрив, у хатах вилітали вікна.


Переглядів: 4834
Поширень: 0