На сьогодні на території області працює 44 молокопереробних підприємства, створено 163 молокоприймальних пункти. В цілому ж функціонують 493 таких пунктів, які обладнані необхідними лабораторіями та відповідними комунікаціями. За словами очільника області, максимальне розширення мережі заготівельних пунктів не лише суттєво покращило якість молока, але й дало можливість селянам заробити.

Забезпечення якості і безпечності молока на усіх стадіях його виробництва особливо важливе для Вінниччини, адже в домогосподарствах заготовляють більше 70% усіх обсягів. Микола Джига підкреслив, що на Вінниччині постійно працюють мобільні групи, які займаються перевіркою якості молока, а створені із представників різних обласних інспекцій мобільні бригади вивчали питання вивозу молока за межі області. На кінець листопада перевірено понад тисячу об’єктів, які відповідають за прийом, зберігання і перевезення молока.

На думку очільника області, такі заходи сприяють підвищенню якості молочних продуктів, безпеці споживачів, а також ліквідації «тіньових схем».

Проте чимало проблем не залишає галузь. Так знову впала ціна на молоко від населення. З початку року на Вінниччині заготовлено понад 411 тис. тонн молока, із них, в тому числі завдяки розширенню мережі молокоприймальних пунктів, 297 тис. тонн – від населення (72%). А ціни при закупівлі молока у населення «бігають» від 1,3 до 2,5 грн. Частково ціни зростають у зв’язку із сезонним дефіцитом сировини, зійшлися учасники наради.

«На ринку молока обертається близько 600-700 млн. грн., це – дуже великі кошти. Це – великий матеріальна і фінансова підтримка для населення, але щоб задовольнити їх потреби, молоко має бути якісним, і масло-сирна продукція має бути нашою-вінницькою. Адже виробляючи найбільше молока у державі, ми маємо 5 % власних продуктів на прилавках...» - саме так оцінив голова облдержадміністрації питання ринків збуту молока.

Адже зачасту вироблені нашими молокопереробними підприємствами сири, масло, сметана та ін. товари експортуються в інші області та за кордон, і це при тому, що потім на Вінниччину ці продукти імпортуються із Росії, Польщі, сусідніх областей нашої країни. Микола Джига доручив вивчити всі можливі перспективні ринки збуту для вінницької молочної продукції, в тому числі столичний, а підприємцям побажав частіше проявляти маркетингові вміння, і орієнтуватися на виготовлення тієї продукції, яка саме зараз потрібна вінничанам. Наприклад, активізувати вироблення кисло-молочних товарів, яких сьогодні вкрай не вистачає на ринку області, а тому ця продукція завозиться від наших сусідів.

«Ми повинні відпрацювати необхідний алгоритм для молочної галузі» - підсумував нараду Микола Джига.
 


Переглядів: 3352
Поширень: 0