Вінницькою державною автоінспекцією взято на особливий контроль здійснення пасажирських перевезень. Протягом 2008 року працівниками ВДАІ виявлено 2272 порушення в маршрутно-транспортних засобах, з яких 410 кваліфікуються як створення аварійних ситуацій, що безпосередньо призвели до дорожньо-транспортних пригод. За два місяці поточного року затримано 12 водіїв, які вийшли на маршрут в стані алкогольного сп\'яніння та 1 водій - у стані наркотичного сп\'яніння. Раз на тиждень працівники автоінспекції проводять перевірку технічної справності автомобілів маршруток. Такі перевірки показують, що близько 15 % автомобілів технічно несправні. Для того, щоб здійснювати перевезення на встановленому маршруті перевізнику необхідно отримати ліцензію. За порушення ліцензійних умов максимальний штраф дорівнює 1700 грн.

Тому назріла потреба провести такі навчання, їх відвідає близько 750 водіїв маршрутних таксі. З водіями спілкуються представники Вінницької державної автоінспекції, Податкової інспекції, територіального управління Головавтотрансінспекції та психолог Олег Безверхий. Останній, до речі, два тижні тому на заняттях Муніципального університету читав лекції з питань культури поведінки із клієнтами для працівників вінницьких ЖЕКів. Поява на заняттях психолога викликана тим, що культура поведінки водіїв маршруток бажає бути кращою, про що свідчать дзвінки вінничан на «гарячу лінію» міської ради та в міське управління енергетики, транспорту та зв\'язку.

Зауваження по деяких проблемах викликало в залі справжні дебати. Наприклад, перевізники нарікають на невірну розмітку дороги. Як правило, пішохідні переходи розміщуються біля встановлених зупинок, а водій має право зупинятися за 10 м. до переходу або 10 м. після пішохідного переходу. Через таку відстань біля тротуарів розміщуються автомобілі таксі. Це унеможливлює зупинку, а звідси і нарікання пасажирів. Якщо ж водій зупиниться біля пішохідного переходу, це буде порушення правил дорожнього руху. Обурює водіїв маршрутних таксі і ціна в автобусах типу «Богдан», які беруть таку ж плату за проїзд, але набирають битком стоячих пасажирів. Що ж до культури спілкування із людьми, водії кажуть, що часто самі пасажири провокують їх до такої манери поведінки.

Олег Безверхий каже, що водії, як правило, несвідомо розбурхують агресію пасажирів. Наприклад, голосна музика в салоні автомобіля, коли пасажиру кілька разів необхідно повторювати зупинку. Часто водії, керуючи маршруткою, наповненою пасажирами по дорозі ще палять, п\'ють каву та розмовляють по телефону, а іноді - все й одразу. Категорично не можна провокувати пасажирів, а якщо має місце суперечлива ситуація, необхідно амортизувати агресію - не підвищувати тон, не висловлювати в бік пасажира образливих слів, якщо дійсно водій винний - попросити пробачення.


Переглядів: 3427
Поширень: 0