Вінниця поїхала. Наступні - Суми та Луганськ…

22.02.12 16:10 4582

Європейська логіка обудови системи міського транспорту в тому, що з основних пересадочних вузлів можна доїхати без пересадок у будь-яку точку міста, а не в тому, що від свого будинку можна дістатись будь-куди без пересадок.

Вінниця поїхала. Наступні - Суми та Луганськ…

„Все счастливые семьи похожи друг на друга, каждая несчастливая семья несчастлива по-своему”. Так починається роман «Анна Каренина», і так трактуються всі суперечки останнім часом навколо транспортних новацій в місті.

Вінниця їздити по-новому розпочинає з 23 лютого, коли вступає в дію нова транспортна система, за якою найбільших змін зазнали автобусні маршрути. Але стосується це не тільки Вінниці, і не тільки Львова, де нову транспортну мережу запровадили з 1 січня.

Транспортний мандраж з боку городян буяє сьогодні і в Сумах та Луганську. Так, Суми теж впроваджують нову транспортну схему, роблячи ставку на великі автобуси (не менше 40 місць), і забороняють буси, переобладнані з вантажних. Тому що навіть для мерседесів зіткнення стають фатальними: дірок в кузові нарізали, вікна вклеїли, а жорсткість залишилась на рівні вантажного фургону, тобто під вікна не розрахована.

В Луганську взагалі справжня «транспортна війна», - куди братись вінницьким перепалкам в інеті.

Коли місцеві маршрутники зажадали підвищення вартості проїзду до 5 гривень (монополія тому що), міська влада створила комунальне підприємство „Міськтранс” і почала розрулювати «тіньовий» ринок пасажироперевезень. Власники якого, - називатимемо речі своїми іменами, зажрались. Скаржитись стали вже самі водії та власники бусів, з яких хазяї автофірм-„криш” знімають не тільки 2500 гривень з кожної машини щомісяця плюс 500 гривень з кожного водія «в уплату налогов», 3-5 тисяч доларів разових за виділення маршруту, а й навіть „оргвитрати” за перемогу в конкурсі та «вирішування» інших питань.

Загалом в Луганську посередники знімають собі в кишеню з маршруток біля 82 неоподатковуваних мільйонів гривень.

Не дивно, що в боротьбі за ці мільйони маршруточні „пахани” організовують гнівні публікації, виганяють до мерії водіїв у пікети з транспарантами, погрожують не випустити мікроавтобуси на маршрути, „домовляються” з депутатами і контролюючими органами.

Втім, тамтешній мер Кравченко тримається: міському бюджету тіньові транспортні мільйони стануть дуже в нагоді, а на придбання сітібусів кошти вже закладені. Та й Київ наразі на стороні муніципалітетів. Установку очільники 50 найбільших міст країни отримали в грудні 2011 року зрозумілу: комунальний транспорт необхідно зберегти і розвивати, але на державну допомогу не розраховуйте.

Тож все доволі очевидно. В півмільйонному місті 500-600 маршруток заробляють за день в середньому до тисячі. Перемноживши на кількість маршруток, отримуємо 500-600 тисяч в день. Перемножуємо на 30 днів – до 18 мільйонів. Перемножуємо на 12 місяців – під 216 мільйонів. Якщо хоча б частина цих коштів потрапить до міського бюджету і спрямовуватиметься на розвиток муніципального транспорту, закупівлю тих же нових тролейбусів, тільки тоді й можливо говорити про розвиток і взагалі саме збереження соціального комунального транспорту. Ще раніше таким шляхом пішов Донецьк, де місто поставило на всі центральні маршрути свій транспорт, а приватники пішли обслуговувати масиви на околицях.

Що втішає, у Вінниці і стартові умови кращі, і входить Вінниця в реформу більш підготовленою. Принаймі, свого електротранспорту в нас вистачає на відміну від того ж Львова, який намагається закрити свої пробоїни на маршрутах позиченими саме у Вінниці трамваями. А де можливо, Вінниця пішла на компроміси. Не відмовилась від маршрутників взагалі, як деінде, а запропонувала їм співпрацю в рамках спільного графіку та підстраховки. Знайшла можливості проїздних, за якими для тих же студентів середня вартість поїздки виходить лише на 50 коп. Так, не обійдеться без пересадки. Але це європейська логіка і досвід побудови системи міського транспорту. А саме, - що з основних пересадочних вузлів можна доїхати без пересадок у будь-яку точку міста, а не в тому, що від свого будинку можна дістатись будь-куди без пересадок.

Як швидко ми оцінимо цю логіку та нову систему, - покаже час. Принаймі, три найближчих місяці, коли цю систему підганятимуть під раціональні пропозиції самих городян. А Вінницю, до речі, вже цього літа чекатимуть дуже приємні „фішки” на маршрутах електротранспорту. Втім, побачите самі.

"Моя Вінниця"За iнформацiєю:Місто
Система Orphus

Останні новини

Реклама

Загрузка...
Загрузка...
Афіша кінотеатра Мультіплекс (Караван)