«Сюрпризи» у продуктах для вінниччан

27.05.12 11:16 3450

У продуктах харчування вінничани знаходять неприємні «сюрпризи»: скло, комах, шурупи і навіть… мишачий послід. Розповідями про свої «трофеї» вони щиро діляться у соцмережах, із друзями та знайомими.

«Сюрпризи» у продуктах для вінниччан

Геннадій Чалий, вінничанин:
- Ми із дружиною зайшли в один із магазинів солодощів і придбали тістечка. Прийшли додому і стали пити чай. І, надломивши тістечко, знайшли половинку шурупу. Звичайно, мало приємно було. Добре, що хоч зуби не зламали…

Мова йде про продукцію торгівельних брендів, які виготовляють вінниччани для своїх же земляків. Чи-то вони і їх рідні самі не споживають те, що продають, чи-то процес виробництва йде із порушеннями. Вінничанина Геннадія Омельченко ледь не вивернуло після того, як він виявив у батоні хруща. А вінничанці Юлії надовго відбило бажання купувати плавлені сирки.

Юлія, вінничанка:
- На сніданок ми дітям зазвичай купуємо плавлені сирки, надаємо перевагу місцевим виробникам. І ось одного разу у плавленому сирку ми знайшли мишиний послід… Сирки ці ми, звичайно, перестали брати – апетит пропав….

Чому ж так трапляється, чому нам – споживачам, продають неїстивний і, подекуди, навіть небезпечний для здоров’я і життя товар?! В першу чергу винні ми самі – не зберігаємо чеки, інші документи, що підтверджують покупку. Відтак, оскільки деякі виробники дозволяють собі нехтувати нашими правами, ми, як споживачі, повинні виробити свій алгоритм захисту.

Петро Ільчук, начальник відділу Держінспекції з питань захисту прав споживачів у Вінницькій області:
- Розрахунковий документ покупцеві потрібний для того, щоб якщо він купив неякісний продовольчий товар, або хоче обміняти непродовольчий товар, який не використовувався протягом 14 днів, повинно бути підтвердження, що він купував саме у цьому магазині, у цього суб’єкта господарювання. Цим підтвердженням є розрахунковий документ.

Окрім інформації про виробника, переліку та ціни товару, який ви купували, розрахунковий документ повинен містити підпис продавця, дату продажу продукту харчування та адресу, за якою ви його придбали. Маючи такий документ на руках, бажано, свідків, а ще краще у «довісок» фото-відеоматеріали, можете сміливо звертатись у будь-яку інстанцію із заявою: і перевірку проведуть, і у суді підтримають.

Петро Ільчук, начальник відділу Держінспекції з питань захисту прав споживачів у Вінницькій області:
-Якщо людина купила неякісний продовольчий товар, вона повинна звернутися до суб’єкта господарювання, який реалізовує цей товар, і суб’єкт господарювання замінює на інший або повинен повернути кошти… Якщо до нас є звернення, ми в будь-якому випадку проводимо перевірку… Також ми можемо виступати в суді, як третя особа для захисту споживача, як потерпілої особи.

Але сьогодні і держава трохи посприяла виробникам-халтурникам - заяви про тиск контролюючих органів на підприємців полегшили роботу бізнесу. Але, з іншого боку, залишились майже беззахисними прості пересічні громадяни.

Ванда Рощинська, завідуюча відділенням гігієни харчування Вінницької обласної санепідстанції:
- В листопаді минулого року вийшла постанова Кабінету Міністрів України, яка регламентує критерії, за якими визначається епідеміологічна значимість суб’єкта господарювання і періодичність їх контролю. Якщо раніше було так, що харчові об’єкти вважались об’єктами підвищеного епідризику і санепідслужба перевіряла їх два рази на рік, щоквартально, а деякі і щомісячно, то на сьогодні всі харчові об’єкти віднесені до об’єктів другого ступеню ризику і згідно постанови періодичність їх перевірок – один раз на два роки. Звичайно це викликає певну стурбованість, враховуючи ті порушення, які є і реєструються на харчових об’єктах… Перед тим, як йти на об’єкт треба письмово попередити за 10 днів, що буде такого-то числа, чи у такий-то період здійснена перевірка.

Декілька рецептів визначення якості продукції підказали виробники. По-перше, звертати увагу на склад того, що маєш з’їсти. По-друге, продукція із натуральними інгредієнтами має менший термін зберігання.

Валентина Паращук, виробник:
- Якісні продукти із натуральних інгредієнтів завжди будуть дорожчі. Це безумовно… Якщо покласти лише натуральні продукти і не додавати консерванти – збільшуються ризики, тому що виробник має товар продати. Наприклад, за 24 години, 48 або три доби. А якщо є консерванти, вони пролонгують термін реалізації і ризики зменшуються – виробник продасть товар і через два-три тижні, він його не викине на смітник… Це теж зменшує ціну таких виробів.

І поки деякі виробники про імідж своєї торгівельної марки не дбають, самі споживачі обрали для себе найпростіший спосіб профілактики можливих харчових отруєнь.

Світлана, вінничанка:
- Можливо, це специфіка мого організму, але я дуже відчуваю, навіть не дивлячись на етикетки, і не читаючи про всі ті «Е-шки».. На смак відчуваю, що це синтетика. Відчуваю всі есенції - цього їсти не можу. Якось спробувала не дивлячись на етикетку і потім, відверто кажучи, мала проблеми із здоров’ям... Я просто відмовляюсь від продукції, яка мені потрапила неякісна.

"Моя Вінниця"За iнформацiєю:Наталія Журбенко
Система Orphus

Останні новини

Реклама

Загрузка...
Загрузка...
Афіша кінотеатра Мультіплекс (Караван)