Володимир Танасійчук,начальник відділу розвитку ОСББ департаменту житловогоПро цю та інші переваги об\'єднань співвласників багатоквартирних будинків розповідає начальник відділу розвитку ОСББ департаменту житлового господарства Вінницької міськради, керівник ресурсного центру підтримки ОСББ Володимир Танасійчук.

- Скільки вже у Вінниці об\'єднань співвласників житлових будинків?

- У місті зареєстровано 239 будинків, де створено ОСББ. З них 65% - це одно-двоповерхові будинки, на 5-15 квартир. Решта - багатоповерхівки. При цьому темпи створення таких обєдань щорічно зростають. У 2009 році ми зареєстрували 30 ОСББ, у 2010 році - 34, у 2011 - 38. А до кінця цього року, думаю, матимемо ще плюс 45-50 нових ОСББ.

- Перед Вашою структурою стоїть завдання охопити такими об\'єднаннями усе місто?

- Ні, як такої планової задачі немає. За законом створення ОСББ - це поки виключно добровільне рішення мешканців. Але ми створюємо максимально сприятливі умови, щоб об\'єднання співласників у місті розвивались. Тим більше, шо у державі розробляюються законодавчі норми, за якими ОСББ з часом стануть єдиною можливою формою обслуговування житла. Ймовірно, такі зміни будуть прийняті у 2014 році.

- Чи є супротив цій ідеї?

- Супротива немає. Хоча ми й спостерігаємо деяку пасивність. На жаль, мешканці не розуміють, що після приватизації квартири, або її купівлі вони стають не просто власниками однієї квартири, а співвласниками усього будинку. Це стосується покрівлі даху, підвалу, сходових клітин, місць загального користування, прибудинкової території та ін. Тобто певним чином вінничани вже господарі у своїх будинках, а створення ОСББ - лише зручний шлях зробити це господарювання якісним і дешевим.

- Скільки в грошовому вираженні виграють члени ОСББ?

- Законодавство визначає, що ОСББ - неприбуткова організація, тобто податків не сплачує. На відміну від того ж ЖЕКУ, який сплачує приблизно 38% податків. Отже рахуйте самі. Якщо мешканці щомісячно віддають ЖЕКу 1000 грн. квартплати, той витрачає на облсуговування лише 620 грн. з цієї суми, решту "зїдають" податки. А ОСББ може витрати всю 1000 грн. на обслуговування, або навпаки зекономити і збирати з своїх членів меншу квартплату. В будь-якому випадку люди точно знають куди пішли їх гроші, хто виконує обслуговування будинку і можуть прооконтролювати якість цієї роботи.

Ще один виключно вінницький позитивний приклад економії - коли ОСББ укладає прямий договір із "Водоканалом", той відшкодовує об\'єднанню 5% від місячної вартості водоспоживання.

- А як вирішуєтсья питання з капітальним ремонтом будинків, де утворені об\'єднання співвласників?

- Перший капітальний ремонт з моменту створення ОСББ виконується безкоштовно. Тобто для членів об\'єднання він не коштуватиме жодної копійки, усі витрати бере на себе міська влада. При цьому щорічно фінансування таких ремонтів збільшується. У 2009 році на це спрямували майже 60 тис. грн., у 2010 році - 300 тис. грн., 2011 - майже мільйон. Цьогоріч на капітальний ремонт будинків ОСББ міський бюджет витратить майже 2 млн. грн. Якість таких робіт можна проконтролювати, а якщо будуть якісь недоліки, навіть оскаржити у судовому порядку. Адже виконуються вони лише після підписання відповідної угоди.

- Скільки часу та грошей забирає процедура створення ОСББ?

- Це часто залежить від самих мешканців. Для оформлення установчих документів у ресурсному центрі, наприклад, достатньо однієї години. Далі папери надаються державному реєстартору у міськраді. Він протягом трьох-чотирьох днів реєструє і виготовляє свідоцтво про реєстрацію юридичної особи ОСББ.

Ще два роки тому ця процедура коштувала 2-2,5 тис. грн. Але нині з метою популяризації ОСББ міськрада зробила процедуру реєстрації безкоштовною. Заплатити потрібно буде тільки за послуги нотаріуса, який завірить статут і протокол установчих зборів. Особисто я б радив звертатись до державного нотаріуса, це вдесятеро дешевше. Ще доведеться витратитись на виготовлення печатки - 120-150 грн. і відкриття рахунку в банку. Думаю, загалом в 500-550 грн. можна вкластись.

- Щоб утворити ОСББ потрібна згода всіх мешканців будинку?

- Ні, це тільки в комунальному будинку, щоб прийняти якесь рішення потрібна стовідсоткова згода всіх його мешканців. Щодо ОСББ законодавство говорить лише про більшість голосів. Зокрема, на зборах, де обговорюватимуть створення ОСББ потрібна присутність 50% від мешканців будинку + один голос. Такі збори будуть легітимними і мають право приймати рішення. А двох третин голосів від учасників такого зібрання буде достатньо для прийняття рішення про створення ОСББ. Решті мешканців - не залежно від того проти вони були, чи відсутні - доведеться підкоритись цьому рішенню. Вони можуть приєднатись до ОСББ пізніше. Адже краще стати членом об\'єданння, голосувати на зборах і таким чином впливати на прийняття рішення, ніж бути безправним спостерігачем.

- Яку допомогу ОСББ може надати ресурсний центр, який Ви очолюєте?

- Головна задача центру - надання інформаційної підтримки мешканцям щодо створення ОСББ і його діяльності. Щовівторка, щосереди та щочетверга тут можна застати голів діючих об\'єднань. Вони розкажуть про свою роботу, покажуть приклад вирішення тих, чи інших питань, чи навіть завітають на збори до нових ОСББ. Ми завжди допоможемо порадами, скинемо потрібну інформацію на флешку, або підкажемо до кого звертатись, коли питання не в нашій компетенції.

- А з якими питаннями вінницькі об\'єднаня співласників звертаються найчастіше?

- Серед характерних питань - стосунки з надавачами послуг. Саме тому щовівторка з 15.00 до 17.00 у ресурсному центрі присутній представник "Водоканалу", а у четвер у ці години чергує представник міських електромереж. Нині актуальним питанням стала приватизація прибудинкової території. Це питання вирішує департамент архітектурного адміністрування та земельного кадастру міськради. Але ми теж консультуємо щодо переваг та особливостей такого кроку. До речі, Вінниця нині в авангарді такої приватизації. Навіть у Києві таким правом скористались поки тільки три ОСББ, а у нас вже понад шестидесяти.



Переглядів: 7310
Поширень: 0