"Дітки в групі особливі - потребують корекції зору і щоб вони гармонійно розвивались, зростали розумашками, добре навчались та стали успішними людьми, їм потрібна додаткова увага. Матеріали, що є у продажу, не завжди відповідають особливостям наших діток - вимогам, як лікувальним, так і корекційним. Відтак, взялась за власну методику - придбала великі м\'які пазли у магазині і стала їх "вдосконалювати". Допомагали колеги і в результаті вийшла корекційно-відновлювальна дидактична гра «Картину складай, світ навколо пізнавай». На міському конкурсі "Ярмарок фахових сподівань" ми стали переможцями у номінації "Корекційно-відновлювальна робота. Інклюзивна освіта", - розповіла спеціаліст вищої категорії, вихователь-методист І. Антонюк.

Пазл № 1 - це хмарки, краплинки та сніжинки, які кріпляться на основі за допомогою шнурків. Пазл № 2 - райдуга: втулки-смужки йдуть одна за одною, відображаючи ряд кольорів райдуги. Пазл № 3– сонечко, що складається із кола та прищепок жовтого і оранжевого кольорів. Пазл №4 – будинок: втулки у вигляді геометричних фігур, різні за кольором та розміром. Пазл № 5– курка з курчатами, шостий - дерево, кольорові листя на якому кріпляться на гудзики. На сьомому - ляльки: хлопчик та дівчинка - їх слід вбирати у одяг по сезону. На восьмому розташувались чотири будиночки на застібках-ремінцях. Пазл №9 – їжачок - найбільш "креативний", бо діти із задоволенням "обліплюють" його прищепками, шнурками, "малюють" картину із метеликами різного кольору та розміру. Три додаткових пазли - сезонні: два - новорічні, із сніговиком та ялинкою, на яку слід "навішати" прикраси - низку намиста та пазл із літаком, який дітям доводиться "збирати" по частинкам.

"Всі завдання націлені на розвиток дрібної моторики. Кожен пазл має своє завдання і не лише навчальну, а й лікувальну мету - корекційно-відновлювальну. "Граємось" у цю гру вже біля двох років і результати відчутні - дітям завжди цікаво, бо гра має безліч варіантів - шнурування, різні види застібок, мозаїка, нанизування намиста. Граючись, діти навчаються, мають можливість діяти не лише самостійно, набуваючи власного досвіду, а й допомагати один одному та діяти спільно. Враховуючи їх діагноз, такі ігри їм життєво необхідні декілька разів на день. Враховуючи стан зору кожної дитини та режим зорового навантаження для кожного малюка, підбираються "власні" завдання для кожного. Складені пазли об’єднуються в один сюжет - картину, за якою діти складають розповіді, фантазують, розвивають мову та інтелект", - запевняє І. Антонюк.

Креативні ідеї у вихователя-методиста - постійний процес. Нещодавно "пристосувала" під розвиваючу гру - кришечки від пластикових пляшок. Закріплені на дошці та розфарбовані, вони допомагають дітям розвивати дрібну моторику. Адже кришечки слід відкручувати та закручувати, викладаючи певний ряд: по кольору, геометричним фігурам, а також із предметів побуту, одягу, тварин, птахів, меблів, транспорту - відповідне зображення наклеєне на кожній кришечці. "Діти вигадують свої варіанти загальної картини "на ходу" - фантазія безмежна", - каже вихователь. За словами керівника дошкільного закладу - Ніни Зінець, до кожного із вихованців дитсадка - підхід індивідуальний, адже прагнуть, щоб дітки бачили цей кольоровий і цікавий світ без жодних обмежень.


Переглядів: 12296
Поширень: 0