Вінницька міська громадська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» продовжує один із основних напрямків своєї діяльності – сприяння молоді та дітям з інвалідністю у їхній інтеграції в суспільство. Черговим кроком на цьому шляху стала реалізація проекту «Соціальна реабілітація – шлях до інклюзії», що був підтриманий Вінницькою міською радою. Програму було реалізовано протягом червня-грудня 2014 року. Партнерами ГО «Паросток» стали Департамент освіти Вінницької міської ради, Вінницький міський центр соціальних служб для дітей, сім’ї та молоді та Вінницька громадська організація «Рада Вінниччини».

«Паросток» та міська влада взяли під опіку особливих дітей-переселенців

У зв’язку з військовими подіями, що відбуваються на Сході Україні до проекту «Соціальна реабілітація – шлях до інклюзії» додалася ще одна цільова аудиторія - діти, які разом із батьками вимушено залишили свої домівки, втекли від вибухів, розрухи, сліз і смерті. Втекли від страху. Проблема адаптація до нових умов проживання та навчання у дітей-переселенців, серед яких є і дітки з інвалідністю, потребують ідтримки, людяності та милосердя від громади Вінниччини. Ці діти нарівні із іншими мають право на отримання освітніх послуг. Більшість сімей-переселенців перебуває у важкому матеріальному стані, але діти переселенців потребують не тільки фінансової допомоги. Багато хто відчуває сильне психологічне потрясіння в зв\'язку з переїздом, багато дітей стали свідками страшних подій. Нове місто, нові знайомі та друзі. Батьки, займаються пошуком житла та роботи і, зазвичай, не мають можливості приділяти належну увагу дітям. Саме тому ГО «Паросток» вирішила створити на базі офісного приміщення організації центр розвитку для дітей.

Головною метою проекту є покращення якості надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми проблемами та дітям –переселенцям зі Сходу України та АР Крим через налагодження тісної співпраці освітніх закладів з центрами соціальної реабілітації дітей-інвалідів та формування толерантного відношення до цієї категорії дітей, вчителів, звичайних дітей та їх батьків та громадськості м. Вінниці.

«Паросток» та міська влада взяли під опіку особливих дітей-переселенців

Інклюзивна освіта на Вінниччині тільки нещодавно почала впроваджуватися, завдяки зусиллям та ініціативам громадських організацій та органів місцевої влади. Цей напрямок розбудови громадянського суспільства зафіксовано також у «Стратегії розвитку Вінниця-2020», де зазначається, що одним із головних пріоритетів діяльності міської влади є людський розвиток – це безперервний процес розширення можливостей вибору, які постійно змінюються.

У проекті «Соціальна реабілітація – шлях до інклюзії» основні форми діяльності було зосереджено на вирішенні питання консолідації зусиль соціальних, освітніх закладів та громадських організацій задля забезпечення повноцінного розвитку та входження в інклюзивне освітнє середовище м. Вінниці дітей з вадами психофізичного розвитку та впровадженні інноваційних корекційних методик у м. Вінниці.

«Паросток» та міська влада взяли під опіку особливих дітей-переселенців

В рамках реалізації проекту було зроблено чимало заходів, що мали практичні позитивні зрушення.

Було надано реабілітаційно-освітні послуги для дітей з інвалідністю та дітей із числа вимушених переселенців. Видано та розповсюджено примірники методичних матеріалів для батьків та педагогічних працівників щодо взаємодії з дітьми з інвалідністю. Видання має назву «Моє життя моїми очима» та окрім методичних порад для фахівців і батьків, зворушливо та детально змальовує внутрішній світ і переживання особливих дітей. Окрім того, проведено навчальний тренінг для педагогічних працівників та батьків дітей з інвалідністю.

Проект в цілому був успішним – вважають у ГО «Паросток» разом із партнерами. Адже вдалося налагодити розвиток вмінь та навичок дітей з інвалідністю, необхідних для повноцінного входження в інклюзивне середовище, підтримати формування професійних вмінь та навичок педагогічних працівників для розвитку інклюзивної освіти, а також сприяти формуванню толерантного відношення громадськості до дітей та молоді з інвалідністю та розвитку інклюзивної освіти.


Переглядів: 2336
Поширень: 0