Куди їдуть українці в пошуках роботи

03.06.13 14:00 1975

В пошуках хорошої роботи. Топ-менеджери готові переїхати в Закарпаття, маркетологи та продажними – до Львова, а представники сфери виробництва – в Одесу та Крим.

Куди їдуть українці в пошуках роботи

За даними попередніх досліджень Міжнародного кадрового порталу HeadHunter, в пошуках кращих умов праці майже чверть українських пошукачів готові змінити регіон проживання, не враховуючи тих, хто хоче переїхати до столиці.

Кризові явища на ринку праці змушують шукати кращі можливості для кар'єри там, де раніше навіть і не припускалося. Наприклад, стали замислюватися про переїзд зі столиці на периферію.

Щоб не втратити роботу мрії, пошукачі hh.ua часто вказують у своїх резюме, що готові до переїзду і розглядають пропозиції іногородніх роботодавців. Таких у нас – 25 %. Але готовність до зміни регіону не означає, що працівник дійсно переїде. Не кожна вакансія в провінції підійде вимогливому столичному кандидату, адже якщо вже залишати насиджене місце, то тільки «з перспективою».

Для того щоб спокусити цінного кандидата, іногородній роботодавець повинен запропонувати дійсно хороші, цікаві умови, а пошукач у свою чергу показати такий рівень кваліфікації, якого немає у місцевих претендентів. Таким чином, конкуренція між потенційними приїжджими та місцевими кандидатами розгортається за найкращі і перспективні вакансії – і навряд чи роботодавець стане шукати продавця в магазин на мінімальну ставку в іншому регіоні або столиці.

Нагадаємо, що за спостереженнями Headhunter, наймобільнішими визнані ТОП-менеджери (майже 40 % пошукачів цієї профгрупи готові до зміни місця проживання). Також значну мобільність декларують маркетологи (26 %), управлінці у виробничій сфері (21 %), менеджери з продажу (21 %) та ІТ-спеціалісти (25 %). Останні, щоправда, мобільні в силу не стільки конкуренції за місце під сонцем, скільки в силу самої професії та регіональних особливостей девелоперського бізнесу в Україні. Яким саме містам віддадуть перевагу найбільш мобільні професійні групи? У яких саме регіонах місцевим фахівцям слід побоюватися конкуренції з боку приїжджих більше інших? Про це далі.

Вищий менеджмент. Не дивно, що готовність до міграції керівних кадрів найвища. Більше 40 % пошукачів готові змінити місце проживання. Серед керівників спостерігається один з найвищих рівнів конкуренції на ринку, а крім того, саме ТОПи найбільш сильно відчули на собі скорочення зарплат, премій і бонусів. Найгострішу конкуренцію "місцевим" начальникам становлять охочі переїхати в західні регіони України. Хочете працювати на топової посади в Тернополі, Івано-Франківську, Львові, Ужгороді чи Чернівцях? Будьте готові до суперництва з професіоналами зі столиці і не тільки. Кількість кандидатів, готових до переїзду в ці регіони, становить 55–68% від усіх, хто шукає там роботу. У невеликих обласних центрах потенційних "трудових емігрантів" може бути навіть більше, ніж місцевих шукачів. Лідирує Закарпаття – 68% тих, хто шукає там роботу керівника, тільки розглядають перспективу переїзду у цей досить розвинений регіон з гарним кліматом.Чим далі на Схід, тим менше конкуренції у місцевих жителів. Так, у центральних регіонах країни кількість потенційних приїжджих – 50–40%, а в таких східних регіонах, як Донецьк або Луганськ конкуренції можна майже не побоюватися (25–26 % претендентів з інших регіонів). Виняток – південні регіони – Одеса та Крим. До моря хочеться дуже багатьом топам.

Маркетологи, фахівці з реклами. У цій профсфері охочих переїхати менше ніж серед керівників. Всього 27 % шукачів вказали у своїх резюме готовність до переїзду. З іншого боку явного прагнення переїхати ближче до західного кордону не спостерігається. Звичайно, львівських, закарпатських або івано-франківських маркетологів чекає найвища в Україні конкуренція з боку їх немісцевих колег (40–46 %), однак і на Одесу, Крим чи Харків поглядає також чимало пошукачів (30–40 %). Центральні і східні регіони значно менше приваблюють перебірливих маркетологів (10–15 % від загальної кількості пошукачів в регіоні).

Спеціалісти з продажів. Незважаючи на те, що робота в продажах передбачає активну життєву позицію та високий рівень комунікативної компетенції, до легких змін ці пошукачі не схильні. У всякому разі, тільки п'ята частина (21 %) згодна змінити місце проживання, якщо буде гідна пропозиція. З іншого боку ніякої особливої закономірності в перевагах шукачів встановити не вдалося. Звичайно, в деяких західних областях країни показники конкуренції місцевих кандидатів і потенційних мігрантів вище середнього, проте незначною мірою, також як і показник конкуренції у Львові практично збігається з рівнем конкуренції, наприклад, у Миколаєві чи Харкові (21–24 %). Проте, як і в інших профсферах, приїжджих слід побоюватися пошукачам з Одеси і Криму (28–29 %). Приємний клімат і наявність моря приваблює навіть не дуже мобільних менеджерів з продажу.

Кваліфіковані співробітники виробничої сфери. Цих пошукачів можна назвати вимушено мобільними. Причин переїзду як мінімум дві. Перша – конкуренція, друга – вузька спеціалізація пошукачів. Часто можливість знайти роботу залежить не стільки від географічних переваг, скільки від того, чи є виробнича компанія потрібного профілю в даному регіоні. Враховуючи специфіку групи, можна говорити про те, що показник мобільності досить високий – 21 % пошукачів готові до переїзду. Прив'язка до специфіки виробництва нівелює переваги і тому говорити про тенденцію складно. У ТОП-листі як західні, так і центральні та східні області. Хоча ніяка виробнича специфіка не змінить любов до сонця і моря – Одеса та Крим і тут в лідерах. Також очевидною є низька конкуренція у промислових регіонах. У цьому випадку такі показники скоріше не від малої кількості охочих переїхати, а від великої кількості готових і кваліфікованих виробничих менеджерів на місцях. Сумнівно, щоб інженер зі столиці зміг скласти значну конкуренцію інженеру з досвідом роботи, наприклад, на металургійному комбінаті в обласному центрі.

IT-фахівці. Мобільність програмістів і девелоперів явище не дуже типове для ринку праці України. Хоча рівень готовності до переїзду досить високий (25–26 % претендентів готові до переїзду) обумовлений він не стільки економічною необхідністю, скільки постійними пошуками цікавих і перспективних проектів. З іншого боку, тут простежується чітка закономірність – розробники готові розглядати пропозиції переважно в тих містах, де ринок найбільш розвинений. Тут має місце вдалий збіг області з добре розвиненим аутсорсинговим бізнесом, часто привабливі самі по собі (наприклад, Львів і Одеса). Таким чином, місцевим фахівцям створюється досить відчутна конкуренція (приблизно третина шукачів готові переїхати в ці області).

"Моя Вінниця"За iнформацiєю:Міжнародний кадровим порталом hh.ua
Теги: робота
Система Orphus

Останні новини

Реклама