Наразі вже підготовлена концепція малої Конституції міста, а під час засідання члени робочої групи вносили певні пропозиції та напрацювання до наповнення розділів документу, який має стати основою місцевого самоврядування у Вінниці.

Завданнями створення Статуту є: запровадження правових основ оптимальної моделі управління містом, встановлення форм та процедур залучення членів територіальної громади до участі у міському самоврядуванні та правове регулювання питань, віднесених до компетенції органів місцевого самоврядування, які не врегульовані чинним законодавством України. У випадку, якщо питання, що є предметом регулювання статуту, частково врегульовані законодавством України, статут не дублює цих норм, а лише містить посилання на них.

Згідно концепції Статут територіальної громади буде складатися з преамбули та 7 розділів:
  • Територіальна основа самоврядування у місті Вінниці;
  • Членство в територіальній громаді міста Вінниці;
  • Організаційна основа здійснення місцевого самоврядування у місті Вінниці;
  • Відкритість і прозорість діяльності органів місцевого самоврядування;
  • Форми місцевої демократії, залучення членів територіальної громади до участі у місцевому самоврядуванні;
  • Матеріальна і фінансова основа місцевого самоврядування у місті Вінниці;
  • Зв\'язки територіальної громади міста Вінниці із земляцтвами;
  • Символіка та атрибути територіальної громади міста Вінниці.
Статут передбачає якнайширшу участь членів територіальної громади у місцевому самоврядуванні міста. Така участь означає:
  1. участь у прийнятті рішень територіальною громадою;
  2. право членів територіальної громади подавати до органів місцевого самоврядування пропозиції, клопотання, скарги, які стосуються діяльності органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб;
  3. участь в обговоренні проектів рішень органів місцевого самоврядування;
  4. участь у прийнятті рекомендаційних рішень, обов\'язкових до розгляду органами місцевого самоврядування;
  5. право членів територіальної громади на участь у створенні органів самоорганізації населення;
  6. право контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування.
Статут також визначає особливості діяльності органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, представницьких інститутів. Визначає порядок проведення консультацій представницькими та виконавчими органами міського самоврядування, у тому числі представниками фракцій міської ради та міським головою. Статут міста встановлює ієрархію місцевих нормативно-правових актів, які діють на території міста, особливості їх прийняття. Визначається, що статут має найвищу юридичну силу в системі правових актів, які приймаються органами місцевого самоврядування міста. У випадку, якщо акт органу місцевого самоврядування суперечить нормам статуту територіальної громади, його скасування в цілому або в частині здійснюється відповідно до чинного законодавства.

Міський голова може накласти вето на рішення, прийняті з порушенням Статуту міста. Внесення змін до статуту територіальної громади міста може здійснюватись шляхом прийняття рішення міської ради або рішення місцевого референдуму.

Загалом на засіданні робочої групи було розглянуто 9 пропозицій. Одна з пропозицій була висунута радником міського голови Дмитром Сєдим, який запропонував передбачити Статутом можливість створювати при міському голові незалежної групи народного контролю. Володимир Гройсман не заперечив зробити таку поправку до концепції, але зазначив, що сам контроль перед усім повинен базуватися на публічності. Кожен член територіальної громади через сайт міської ради або термінали, розміщені на першому поверсі адмінбудівлі міської ради може ознайомитися з усіма рішення міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, бюджетом, витрачанням коштів бюджету, про проходження тендерів та земельних торгів. Тобто усі процедури, які відбуваються у міській раді, є відкритими та прозорими для громадськості міста.


Переглядів: 4088
Поширень: 0