Залізничний транспорт, що не кажи, самий популярний транспорт для міжміських поїздок в Україну. Майже кожен житель нашої країни хоча б раз на рік їде поїздом. Для багатьох поїздка залізницею - це довгоочікувана та цікава подорож, куди б Ви не їхали.

Але чомусь цю поїздку нам часто хочуть затьмарити працівники залізниці.

Ви можете і не помітити, коли Вас обрахують, обдурять або позбавлять оплаченої послуги.

Мені регулярно доводиться, за родом своєї діяльності, користуватися послугами української залізниці. І от хочу розповісти Вам про деякі ситуації, з якими стикається практично кожен пасажир, часто не помічаючи, що стає жертвою обману.

На вокзалі.
При покупці квитка на потяг Ви можете запросто переплатити, навіть не помітивши цього. Особливо часто касир може запросити завищену суму при покупці Вами кількох квитків відразу, і якщо ви не пенсійного віку.

У першому випадку Ви не можете скласти "усно" ціни кількох квитків, і тому, довірившись касиру, кладете їх в кишеню, задоволені своєю покупкою. Особливо, якщо вдалося роздобути "нижні" місця. Вдома мало хто буде підраховувати на калькуляторі правильність сплаченої суми, а якщо і підрахуєте, то це нічого не змінить. Довести Ви вже нічого не зможете, та й перспектива повертатися на вокзал або в каси попереднього продажу заради кількох гривень не викличе бажання. Сума "обману" може починатися з 50-ти копійок і доходити до десяти гривень. Непогані "чайові" Ви заплатили, навіть не бажаючи цього!

У другому випадку, з пенсіонерами. Можна подумати, що жалісливі касири просто жаліють людей похилого віку. Ні, вони їх у цій справі зовсім не шкодують, вони їх просто побоюються. Адже пенсіонери, загартовані труднощами часу, просто не лінуються підрахувати суму вартості квитків і потім влаштувати скандал. Молодші громадяни, навіть помітивши обман, просто часто промовчать, соромлячись запитати про якусь "дрібницю". І, звичайно, касири продовжують цим користуватися. Особливо нахабні можуть навіть взяти зайве за один квиток, де явно вказана сума. Якщо, наприклад, квиток коштує 48-15 грн, з Вас попросять 49 гривень, Ви (зазвичай) дасте 50 гривень і отримаєте свою гривню здачі. Ви подивитесь в квиток і побачите його реальну ціну. Але часто ніхто після цього нічого касиру не говорить. А якщо і скажете, касири скрізь роблять одне і теж: беруть Ваш квиток назад, дивляться на нього здивованим поглядом, і роблять вигляд, що помилилися. Так, Вам повернуть всю здачу, але зроблять це з такою зневагою, що Ви вже й не раді, що почали боротися за справедливість.

Звичайно можна залишити кілька гривень на знак подяки, якщо касир підібрала Вам хороший квиток. Але це повинно бути добровільним проявом Вашого бажання. А коли пасажирів обкрадають при купівлі квитка працівники залізничного вокзалу, це вже трохи сумно.

У поїзді.
І ось ми вже сіли та їдемо в поїзді. І що саме незмінне в дорозі? Склянка чаю.

Чай замовляємо у провідника. Провідник, бажаючи заробити додаткову копійчину на пасажирах, при озвучуванні ціни, може завищити її від 50 копійок до 1 гривні. І часто замість 2 гривень, ми платимо 2.50 - 3 і навіть 3.50 гривні. Або за кавою, замість 3 гривень - платимо 4 або 5 гривень. І питань ні в кого не виникає. Ну так .., хто ж його знає, скільки в поїзді коштує той чай (або кава з капучіно). Для більш уважних підкажу, на дверях провідника або десь поряд часто висить прейскурант цін на послуги і товари у вагоні. І в ньому, завірені печаткою, вказані всі ціни, і на чай в тому числі. Знову ж таки, можна сказати про це відкриття провіднику, і знову отримаєте назад свою гривню, і знову будете почувати себе винним перед цією людиною за те, що відібрали у нього його "чайові", які склали близько 50%.

Ту ж операцію зі збільшенням ціни провідники часто долають і з іншими товарами: печивом, вафлями, пивом і так далі.

Ще з одним видом "обману" багато пасажирів стикаються в поїздах в зимовий час. "Економлячи" вугілля, провідники вагонів можуть просто практично не топити у вагоні. І це не тільки в плацкартних вагонах (хоча там найчастіше), але і в купейних. Батареї просто холодні. І добре ще, якщо вікна не "сифон", може буде не надто холодно.

А якщо вікна старі, то трохи протоплений на початку рейсу вагон, до вечора стає холодильником. І Вам, лягаючи спати не знімаючи одягу, доводиться кутатися в ковдру, обмотувати голову рушником і ховати свій ніс. І всі мовчки це терплять. Напевно ми такі терплячі або такі погані. Ви заплатили за квиток, а залізниця в особі своїх співробітників навіть не турбується про Ваш комфорт. А навіщо? Ви й так доїдете. А квитки, навіть на плацкартні вагони, далеко не копійчані.
Не хочу говорити, що те, що тут написано, роблять всі касири і провідники. Є і касир, який віддасть здачу до копійки, і провідник, який з посмішкою зустріне Вас, і в дорозі буде старатися для Вашої зручності. Але це поки поодинокі винятки.

Хотілося б більшого комфорту і меншого розчарування при поїздках залізницями України.

На закінчення

Раніше ситуації з квитками, які продавалися касирами дорожче за свою реальну вартість, були скрізь. Зараз із цим явищем трохи почали боротися. Але ні-ні, та й обдурять, блін! Наш залізничний вокзал не виняток, дорогі вінничани.

Так що будьте уважні при покупці квитків, перевіряйте здачу біля каси, і не лінуйтеся підрахувати суму за квитки. Калькулятор в мобільному телефоні є зараз у всіх.

У поїзді треба теж бути більш уважним і вимогливим до якості послуг, що надаються. Ну не повинні ви їхати у вагоні, температура в якому трохи вище нуля. Вимагайте від провідника виконання всіх його обов\'язків щодо забезпечення комфорту для пасажирів. Як кажуть - не ховайте ніс в подушку.
І тільки тоді спільними зусиллями ми може змусимо недбайливих працівників залізниці, з якими нам доводиться спілкуватися в ході нашої подорожі, якось змінити ставлення до своїх клієнтів, тобто до нас. Чи ми хочемо бути весь час обдуреними?


Переглядів: 3590
Поширень: 0