– Сергію Леонідовичу, що думаєте про популярну сьогодні в народі ідею – країні, мовляв, потрібна «залізна рука», годі бавитися в демократію?
– Ідея не нова: коли люди втомлюються від безкінечних соціальних негараздів, починаються розмови про «сильну руку». Хоча, безумовно, для реалізації серйозних реформ, наведення в країні ладу потрібна сильна консолідована влада.
Але централізація влади в жодному разі не має означати згортання демократичних процесів. Навпаки, йдеться про широку підтримку суспільством реформаторського курсу влади. Тут, до речі, свою роль має відіграти й розширення повноважень регіонів.

– Тобто, для успішних реформ потрібно посилювати повноваження президента і одночасно – вплив регіонів?
– Посилення президентської влади – не самоціль. Просто масштабні зміни у державі неможливі без сильного очільника. Щодо моєї думки, то я б однозначно виносив би це питання на референдум, радився з людьми.
А щодо регіонів, наша команда розуміє – на місцях потреба у реформуванні чи не більша, ніж у центрі. Просто «затиснутість» чиновників і махрова бюрократія там сильніші, зміни сприймаються складніше. Ми розуміємо це, і тому йдемо на місцеві вибори. Будемо працювати, щоб життя людей в регіонах змінилася на краще.

– Налаштовані на серйозну боротьбу?
– Налаштовані на дуже хороший результат, а в деяких регіонах у нас рейтинги вищі, ніж у решти партій. Упевнений, боротьба буде запеклою. Адже і в місцевій владі ніхто легко і просто молодим місцем не поступиться. Зараз у нас багато фактів тиску в Криму – наших партійців намагаються змусити зняти свої кандидатури з виборів. Утисків зазнає бізнес. Деякі регіональні лідери сьогодні явно перетискують, і їх необхідно «підправити». Але ми вистоїмо. Влітку влада Одеської області зірвала дострокові вибори мера Ізмаїла, де у нашого кандидата були реальні шанси перемогти. Нам вставляли палиці в колеса органи юстиції в Дніпропетровській області, але ми перемогли і добилися реєстрації.
Я відчуваю підтримку тих трьох мільйонів двохсот тисяч людей, які повірили в мене на президентських виборах. І сьогодні ми йдемо на місцеві вибори, щоб у радах і на постах мерів справдити довіру тих, хто нас підтримав і підтримує.

– А як ви оцінюєте процес реформування в країні?
– Сьогодні у нас вже є чіткий план реформування економіки. Жорсткий контроль його реалізації забезпечить успіх реформ. Багато рішень сьогодні буксують і в парламенті, і на рівні чиновників. Стара система відчайдушно чинить опір змінам, як може гальмує реформи. Але впевнений, цей опір ми здолаємо.
Нам уже вдалося значно зменшити дефіцит бюджету, стабілізувати роботу банківської системи. І що дуже важливо – ми йдемо шляхом дерегуляції економіки, а значить – буде поліпшуватися інвестиційний клімат.

– І чим конкретно будемо залучати інвесторів?
– Дуже важливі кроки – реформування податкового та митного законодавства, судової системи. Новий Податковий кодекс – чудовий сигнал для інвесторів! У ньому прописані одні з найнижчих податкових ставок у Європі, плюс маса пільг. І безумовно, посилення боротьби з корупцією.
Крім того, влада повинна бути відкритою. Ми налагодили постійний діалог з бізнесом і проводимо консультації з усіх ключових питань реформування країни.

– А як щодо заяв деяких політиків про те, що Податковий кодекс вирішує проблеми великого бізнесу, утискаючи інтереси середнього і малого?
– Це абсолютно некоректне твердження. По-перше, реформи в ім\'я інтересів лише великого бізнесу не вирішать проблем країни. Адже основа економіки – це малий і середній бізнес. Щодо підтримки «великого бізнесу», то йдеться про ті стратегічні галузі, які довели до занепаду останнім часом, – суднобудування, літакобудування. Їхнє відродження – питання конкурентоспроможності держави.
Крім того, треба чітко розуміти: не змінимо податкове законодавство – «тінізація» економіки триватиме.

– Ви не раз наголошували, що чи не найбільша проблема податкової сфери – адміністрування. У Кодексі це питання вирішується?
– Безумовно. Зараз, приміром, податківець може не прийняти декларацію у підприємця – і йому за це нічого не буде. У Податковому кодексі ми прописали персональну адміністративну відповідальність чиновників за подібні порушення. Також прописаний штраф за несвоєчасне повернення ПДВ у розмірі 120% ставки НБУ від суми невідшкодування. Адже ми всі знаємо, як гостро сьогодні стоїть проблема компенсації ПДВ.

– Які наступні кроки у контексті продовження реформ?
– Ми готуємо нову редакцію Митного кодексу. І звичайно, окрім якісних змін у податковому та митному законодавстві, потрібно завершити дерегуляцію економіки – це, серед іншого, суттєво знизить рівень корупції. Наступний крок – конкретні жорсткі покарання корупціонерів. Як кажуть, щоб іншим не кортіло.
Дуже цікаві пропозиції ми вже почали реалізовувати щодо ліцензованих видів робіт.
Уже знято 1700 ліцензій. Зробили майже всі ліцензії безстроковими, передали до парламенту цілий блок рішень щодо технічного регулювання, реєстрації компаній, закриття підприємств. Усе це дуже серйозні рішення, на які портібен час. Адже йдеться не про тимчасові заходи, а про глибокі зміни – реформи які закладуть основу економічного зростання в країні і добробуту громадян.

Ми готуємо концепції реформ і в інших сферах: у партії працюють Експертні комісії з різних напрямів – агропромисловий комплекс, будівництво та житлово-комунальне господарство, медицина, освіта, наука та інноваційний розвиток, судова система. Експерти партії регулярно проводять круглі столи по всій країні спільно з колегами з регіонів. Їхні рекомендації трансформуються в програми дій для кожного регіону.

Нам є за що боротися: держава вкрай потребує реформ, економіка в руїнах. І ми не збираємося відсиджуватися в опозиції, прийшовши до влади на найближчих місцевих виборах. Без «Сильної України» жодна політична сила не зможе створити стійкої більшості в місцевих радах. Ми будемо блокуватися з найбільш конструктивними силами, щоб відродити країну.


Переглядів: 3088
Поширень: 0