Через прийняту в Росії державну програму імпортозаміщення в найближчі роки позиції "Мотор Січ" на ринку вертолітних моторів будуть погіршуватися, вважають аналітики. Втім, у реалізації планів по збірці вертольотів вони сумніваються - у компанії немає досвіду в цій сфері.

Про те, що "Мотор Січ" планує взяти в управління держпідприємство "Вінницький авіаційний завод" (ВіАЗ) і організувати на його потужностях складальне виробництво вертольотів, повідомили в п\'ятницю в прес-службі Вінницької облдержадміністрації (ОДА) з посиланням на голову ОДА Миколу Джигу. Сторони досягли попередньої домовленості і підписали відповідний протокол. "Є всі перспективи відновити виробництво на авіазаводі. Наше підприємство має всі дозволи і необхідних фахівців", - заявив пан Джига.

Вінницький авіаційний завод створений в 1961 році на базі військових авіаремонтних майстерень. Підприємство здатне проводити капітальний ремонт літаків Ан-2 і Як-52, вертольотів Ка-26 і Мі-2, а також ремонт двигуна АШ-62. Має сертифікат на ремонт авіатехніки Російської Федерації. Зараз ВіАЗ проходить процедуру банкрутства. За даними Миколи Джиги, на 1 лютого борг підприємства по заробітній платі становив 985 300 000 грн.

Представники Вінницької ОДА самі запропонували компанії взяти в управління ВіАЗ - на заводі можна здійснювати виробництво вертольота Мі-8Т, розповів голова наглядової ради "Мотор Січ" Анатолій Малиш. Він зазначив, що сторони ведуть переговори, але конкретних домовленостей ще немає: "Ми обдумуємо цю пропозицію. Крім того, для його затвердження потрібна згода Кабміну та інших органів влади".

"Мотор Січ" зараз вигідно налагоджувати виробництво - прийнятий Податковий кодекс обіцяє звільнити підприємства авіабудівної галузі від сплати корпоративного податку, якщо заощаджені кошти будуть спрямовані на капітальні інвестиції в модернізацію і розширення виробництва. Для "Мотор Січ" це близько $ 300 млн за 5 років, і ці кошти компанія швидше за все направить на запуск виробництва власних вертольотів, проект яких вже розроблений, говориться у звіті аналітика ІК Foyil Securities Юлії Стельмах. Вертольоти планують поставляти урядовому апарату та МНС.

Компанія прагне диверсифікувати доходи і не вперше оголошує про намір почати складання вертольотів, каже експерт Центру політичного та економічного аналізу Ірина Кава. Справа в тому, що російська держпрограма по заміщенню імпорту незабаром може знизити частку "Мотор Січ" на ринку вертолітних моторів. Місцем складання цієї продукції уряд РФ вибрав санкт-петербурзьке конструкторське бюро ім. Климова, серійне виробництво там має бути налагоджена до кінця 2013 року. Зараз, за оцінками аналітиків, "Мотор Січ" покриває до 80% російського попиту на вертолітні мотори.

Але в можливості реалізації планів компанії експерти сумніваються: "Розробка такого складного апарату, як вертоліт, вимагає наявності КБ з багаторічним досвідом. Створити вертоліт з нуля за 3-5 років не можна", - говориться в одному з останніх звітів ІК "Сократ". А за словами Ірини Кави, внутрішній попит на вертольоти вкрай малий, тоді як ринок СНД зайнятий російськими вертольотами, виробництво яких давно налагоджено.


Переглядів: 5534
Поширень: 0