Добірка короткометражних фаворитів Американської Кіноакадемії, номінованих на "Оскар-2014". Кожен фільм пройшов довгий шлях міжнародної селекції: від локального журі в кожній країні до схвалення 5200 кіноакадеміків.

Мені що, розірватись?

Режисер Сельма Вілунен.

Фінляндія, 7 хвилин.

Одного ранку мама двох маленьких дочок і дружина недотепістий тата - Сині - прокидається в паніці: вона проспала, і сім\'я спізнюється на весілля. Треба терміново щось робити, але хто сховав сукні дочок, забруднив татову сорочку, і куди подівся подарунок?

Іронічна історія від єдиної жінки-режисера, що бере участь в гонці оскарівських короткометражок, про те, що може трапитися, коли всі справи в домі тримаються на одному єдиному людині.

Завдяки особливому монтажу і незвичайними кутами зйомки, історія виходить по-справжньому смішний.

 

Гелій

Режисер Андерс Уолтер.

Данія, 23 хвилини. Володар премії "Оскар" в 2014 році

Дивакуватий співробітник лікарні допомагає важко хворому хлопчику знову знайти радість і смак до життя, розповідаючи про чарівну країну Гелій, в якій можна гуляти по хмарах, жити в прекрасному замку і стати абсолютно здоровим.

Дитина щиро вірить цю казку, проілюстровану режисерів фільму дивовижними візуальними ефектами і прекрасною музикою, написаною, до речі, братом-близнюком режисера.

Багато критики відразу передбачали «Гелію» перемогу в «Оскарі», бо продюсер фільму до цього вже чотири рази номінувався на головну премію і двічі її вигравав.

 

Це був не я

Режисер Естебан Креспо.

Іспанія, 24 хвилини

Два персонажа - 12-ти річний солдата з Кот-д\'Івуар і доктор з Іспанії, у яких не могло б бути нічого спільного, але чиї долі назавжди з\'єднані.

Паула - працівник іспанської гуманітарної місії. Вона приїхала до Африки, щоб лікувати і захищати людей, але на переїзді через кордон її викрадає банда дітей-солдат, осиротілих під час громадянської війни й підпорядковувалися лише своїм інстинктам і жорстокому генералу, що заміняє їм батька.

Історія про війну, дитинстві, обов\'язок і прощення, яка виглядає на одному диханні завдяки стрімкому розвитку сюжету і прекрасною операторською роботі, за рівнем цілком відповідною повнометражному касовому голлівудському кіно.

 

Проблема з Вурманом

Режисер Марк Гілл.

Великобританія, 13 хвилин.

Психіатра Вільямса запросили взятися за пацієнта - містера Вурман, який стверджує, що він бог. Доктору належить розібратися: прикидається Вурман або хворий? Чи, може, Вурман дійсно може запросто за пару секунд стерти з лиця Землі будь-яку країну і розгорнути на 360 градусів долю будь-якої людини?

Історія про Вурманн взята з недавно екранізованого роману Девіда Мітчелла «Хмарний Атлас». Режисер Марк Гілл створив з цього епізоду чорну комедію, задаючи настрій музикою танго і ведучи глядача від одного несподіваного повороту сюжету до наступного.

 

Перед тим як все втратити

Режисер Ксав\'є Легран.

Франція, 30 хвилин.

Міріам спішно забирає зі школи дітей, щоб взяти їх з собою на роботу, де вона оголошує начальнику, що їй терміново необхідно виїхати і змінити місце проживання.

Ксав\'є Легран в своєму стилі запозичив прийоми Міхаеля Ханеке і братів Дарденн: з перших кадрів глядач розуміє, що історія розгорнулася навколо якогось серйозного події в житті головної героїні та її чоловіка (Дені Меноше, «Безславні виродки»), але режисер утримується від традиційного викладу сюжету і відсуває розгадку наскільки можливо далі, тому глядацька залученість зростає в міру того, як з\'являються нові і нові факти.