Ляльки, фото-картини, скульптури та декоративні панно… Всі витворені умілими руками та натхненними думками однієї майстрині – вінницької дизайнерки Ірини Олонічевої. І всі їх зараз можна побачити в одному просторі – у виставковій залі Вінницького обласного художнього музею, де вони житимуть до 21 вересня, перш ніж повернуться у затишну оселю своєї авторки.

Найбільше захоплюють глядача ляльки. Надзвичайно характерні фігурки з паперклею, прикрашені стрічками, ґудзиками, фарбами, камінням, тканинами. У власному доробку майстрині лише чотири десятки ляльок, але вона освоїла техніку їх створення всього два роки тому і захопилась. В кожної ляльки свій образ, індивідуальний характер, навіть постава та погляд. Кожна розповідає свою власну історію. В планах майстрині робити невеличкі скульптури, де б за допомогою пози фігурки та геометрії фону створювався б певний настрій, у глядача народжувались емоції.

Крім авторських ляльок та декоративних панно у експозиції представлена також металева скульптура. Це ще одне захоплення майстрині. «Проволока дивовижна, вона як тонка лінія, а вже химерне сплетення ліній дає химерну об’ємну форму. Мені найбільше подобається створювати з проволоки дерева. Ось, наприклад, робота «Життєві прагнення» – це дерево з одним яблучком та драбина до нього. Хтось лізтиме деревом, хтось драбиною, хтось чекатиме поки плід впаде, словом, все як у житті», – розповідає пані Ірина.

А стіни виставкового приміщення зайняті фотографіями дизайнерки. Її незвичні фото вже давно відомі поціновувачам небанальної фотографії. Пані Ірина фіксує хімічні процеси, дивні суміші рідин, фарб, масел у власній цікавій техніці. Також знімає пастельні пейзажі, натюрморти в золотавих тонах та картини-абстракції.

Працює майстриня зазвичай у супроводі музики, найрізноманітнішої. Створення ляльки або скульптури – процес багатогранний, цікавий, захоплюючий. Так само в захваті і відвідувачі на такій розмаїтій виставці. Хоча відомо, що це ще не всі з численних захоплень Ірини Олонічевої і цій майстрині й надалі буде чим здивувати публіку.