Яким був 2022 рік для інтернет-магазинів та їх клієнтів: експерти озвучили попередні підсумки

У році, що нещодавно закінчився, на долю онлайн-торгівлі й всієї України випало багато випробувань. Мільйони людей опинилися в окупації, ще стільки ж виїхали з країни. Ті, хто жив на вільній території, скоротили витрати до мінімуму, у тривозі очікуючи, що буде далі. Та, всупереч песимістичним прогнозам, Україна вистояла. Торговельна сфера теж справилася з викликами та адаптувалася до роботи в новій ситуації. Переживши різке падіння обсягів замовлень та порушення логістики, інтернет-магазини налагодили ланцюги поставок та відновили прийом заявок і відправлення товару. 

Українці справилися з стресом та поступово почали знову купувати товари, замовляти послуги, а згодом навіть відпочивати та розважатися. 

Нові покупці та активне використання промокодів

Упродовж року обсяги інтернет-замовлень в цілому скоротилися, а от кількість покупців збільшилася. В онлайн-магазини прийшли ті, хто раніше скуповувався в торговельних центрах чи на ринках.

Змінилися й купівельні звички українців. Збільшилася частка тих, хто планує покупки, порівнює ціни, вибираючи вигідніші пропозиції. Також українці активно застосовували промокоди — у 2022 році їх було використано майже на 50% більше, ніж у 2021. Основна причина в можливості зекономити. Наприклад, промокод на знижку з emporium.com.ua здешевлює вартість товару на 10, 20 або й 60 відсотків. Найчастіше покупці застосовували промокоди, що забезпечують знижку у процентному відношенні — приблизно 48% від загальної кількості. На другому місці — ті, що передбачають фіксовану суму знижки (200 грн, 1000, 5000+) — майже 36%. Промокоди на безплатну доставку менш популярні, бо значна частина компаній відправляє замовлення своїм коштом. 

Зміни в рейтингу популярних товарів

Відбулися зміни й в списку трендових категорій покупок. На перших позиціях залишилися одяг, взуття, побутова хімія, засоби догляду за тілом, зоотовари. 

Але, наприклад, одяг купували переважно під час розпродажів. Також покупці менше уваги звертали на бренд. Майже 40% з них замовляли продукцію вітчизняних виробників.

Зменшився попит на побутову техніку, особливо холодильники та телевізори, меблі, інструменти. 

Натомість в топі продаж опинилися обігрівачі, генератори, термопосуд, зарядні пристрої, термобілизна, теплі ковдри, акумуляторні ліхтарі. Попит на ці групи товарів особливо зріс у жовтні-листопаді. Так, українці купили у десять разів більше повербанків, ніж у 2021 році. А на генератори навіть виник тимчасовий дефіцит.

Падіння продажів та відновлення попиту

Після різкого скорочення кількості замовлень наприкінці лютого та початку березня, подекуди на 85-90% від січневих показників, почалося повільне, але стабільне відновлення ринку онлайн-торгівлі. На кінець травня обсяги покупок відновилися в середньому на 80%, а в жовтні маркетологи уже називали цифру 95%, а в деяких категоріях — 100%. Була надія, що у грудні продажі зростуть на 15-20%, але через запровадження вимкнень електрики прогнози не справдилися.


Переглядів: 1382
Поширень: 0

Останні новини