Бюджет держави на 2023 рік: фінансова підтримка КРАІЛ та очікування від ліцензійних операторів

15 вересня уряд представив проект державного бюджету, який наразі виглядає досить незрозуміло. Основна причина цього - відсутність точного прогнозу державних фінансів на довготривалий період через повномасштабну війну. Однак, Верховна Рада проголосувала за законопроект у першому читанні. Головний акцент у фінансовому плані зроблено на оборону, куди спрямовано 50% бюджету, але там є й інші цифри, зокрема стосовно грального бізнесу.

Бюджет КРАІЛ

На наступний рік національний регулятор ринку азартних ігор України передбачає фінансування на рівні 86,8 млн грн, з яких 60,94 млн грн підуть на зарплату співробітників відомства, а 2,1 млн грн - на комунальні послуги. У порівнянні з минулим роком, витрати зменшилися, адже тоді КРАІЛ отримала 107,1 млн грн. Гральний бізнес також згаданий у додатках, де описані плановані надходження до бюджету. Від лідерів наземного сегмента та топ казино України очікують найбільших відрахувань.

У 2023 році держава планує отримати від легальних операторів 1,866 млрд грн, що більше, ніж у 2022 році (1,189 млрд грн). Також передбачено надходження 270 млн грн до місцевих бюджетів, де розташовані ігрові заклади. У розрізі ліцензійних платежів це виглядає так:

198 млн - оплата ліцензій казино; 354,9 млн - оплата ліцензій онлайн-казино; 459 млн - букмекерські ліцензії; 352,18 млн - ліцензії на ігрові автомати; 72 млн - ліцензійні платежі від залів ігрових автоматів; 54,6 млн - лотерейні ліцензії; 18 млн - ліцензії на онлайн-платформи покеру.

Аналітики сприймають позитивно зменшення витрат на фінансування КРАІЛ, оскільки утримання органів державної влади під час війни має бути мінімізоване. Щодо очікуваних надходжень, тут експерти мають розбіжності з розробниками бюджету, оскільки про збільшення відрахувань до скарбниці можна говорити тільки за умови стабільного розвитку галузі.

Під час розгляду проекту державного бюджету на 2023 рік, важливим аспектом є роль грального бізнесу в економіці країни. Хоча основний акцент у фінансовому плані зроблено на оборону, зокрема, спрямування 50% бюджету на цю сферу, гральний бізнес також має своє місце у бюджеті.

Окрім зазначеного фінансування КРАІЛ та планованих надходжень від легальних операторів, важливо зупинитись на деяких додаткових аспектах цього питання:

    Соціальна відповідальність грального бізнесу: З метою підтримки соціальних програм та проектів, що стосуються охорони здоров'я, освіти та культури, гральний бізнес має відігравати активну роль у співпраці з державними органами. Це може включати співфінансування соціальних ініціатив, внески до спеціальних фондів або партнерства з благодійними організаціями. Запобігання проблемному гральництву: Держава повинна продовжити активно працювати над запобіганням проблемному гральництву та азартним розладам, забезпечуючи належний рівень контролю над діяльністю операторів грального бізнесу. Це може передбачати розвиток програм з виявлення та допомоги людям із проблемним гральництвом, а також забезпечення належної інформації про ризики азартних ігор та доступність ресурсів для підтримки осіб, що зазнають негативних наслідків. Підтримка малого та середнього грального бізнесу: З метою диверсифікації грального ринку та створення конкурентного середовища, держава повинна активно підтримувати малий та середній гральний бізнес. Це може включати сприяння інноваціям, забезпечення доступу до кредитів, спрощення регуляторних процедур та стимулювання створення нових робочих місць у цій сфері. Розвиток туристичної інфраструктури: Гральний бізнес може стати важливим фактором розвитку туристичної галузі, приваблюючи іноземних та вітчизняних туристів. Для досягнення цього необхідно розвивати інфраструктуру, створювати комфортні умови для гостей країни, пропагувати туристичні маршрути, включаючи гральні заклади, а також підтримувати розвиток готельного бізнесу. Співпраця з міжнародними організаціями: У контексті глобалізації грального ринку та поширення технологій, зокрема інтернет-казино, важливо розвивати співпрацю з міжнародними організаціями у сфері регулювання азартних ігор. Україна повинна активно взаємодіяти з міжнародними партнерами, обмінюватися досвідом, проводити спільні дослідження та розробляти єдині стандарти для регулювання грального ринку.

На сьогоднішній день гральний бізнес, як і багато інших, намагається лише вижити, не кажучи вже про підвищення економічної ефективності. Тому, коли йдеться про прогнозовані надходження до скарбниці, аналітики висловлюють сумніви щодо висновків.


Переглядів: 1363
Поширень: 0

Останні новини