У той час як інші європейські вузькоколійки давно стали музейними експонатами, Гайворонська залізниця на Поділлі продовжує працювати, і, що важливо, встановлювати рекорди. Укрзалізниця не лише зберегла цей технічний артефакт з минулого, а й перетворила його на діючу транспортну артерію та привабливий туристичний маршрут.
Днями експерти Національного реєстру рекордів України офіційно підтвердили: Гайворонська вузькоколійка — найдовша діюча в країні, і видали відповідний сертифікат під час вже 21-го ретротуру до Гайворона. Йдеться про ділянку Рудниця — Гайворон — Хащувате, протяжністю 87 км. Загальна ж довжина всієї залізниці — 130 км, що робить її не лише унікальним інфраструктурним об'єктом, а й предметом гордості для місцевих жителів та туристів.
Укрзалізниця у партнерстві з Голованівською РВА та Гайворонською міською радою не зупиняється на досягнутому. Наступна амбітна ціль — отримати статус найдовшої діючої вузькоколійки в Європі. Для цього планується відновити ділянку до Голованівська. І, схоже, це цілком реалістично — з огляду на зацікавленість у маршруті та регулярні паровозні тури, які вже стали традиційними.
Такі ініціативи не лише зберігають технічну спадщину, а й відкривають нові горизонти для внутрішнього туризму. Гайворонська залізниця з кожним ретротуром наближається до статусу не просто «залізниці минулого», а цілком сучасної вітчизняної туристичної атракції з європейським потенціалом.
Читайте також:
Укрзалізниця призначила додатковий рейс на популярний напрямок, що курсує через Вінницю: подробиці
"Укрзалізниця" повертає на маршрут оновлений поїзд сполученням ВІнниця - Гайворон