Соборна без заторів: як у Вінниці хочуть змінити рух у центрі

У Вінниці презентували концепцію сталої мобільності для центральної частини міста. Ініціатива реалізується в межах проєкту «Підвищення якості та ефективності міського громадського транспорту в центрі м. Вінниця/Україна» (Nacopa), який фінансується Федеральним міністерством економічного співробітництва Німеччини. Головна мета — надати пріоритет сталим видам пересування на вулиці Соборній, зокрема громадському транспорту, де його сконцентровано найбільше серед усіх вулиць міста.

Про це пише видання My Vin, посилаючись на сайт Вінницької міської ради.

Роботу виконувала команда Оресунд у тісній співпраці з комунальним підприємством Вінницької міської ради «Агенція просторового розвитку», муніципалітетом Карлсруе та групою німецьких й українських експертів.

Подія розпочалась із презентації заходів у межах співпраці між муніципалітетами Вінниці та Карлсруе.

«У вересні 2023 року Карлсруе та Вінниця подали спільну заявку на грант по програмі Сталий муніципальний розвиток через партнерські проєкти. Відповідно у травні 2024 року почалась активна робота над проєктом. За цей рік було виконано соціологічне дослідження, розробка айдентики, топографічна зйомка, збір аналітичних даних, проведена спільна конференція та відбулися обміни делегаціями. Фінансування проєкту забезпечує Федеральне міністерство економічного співробітництва Німеччини. Сума гранту - 278 000 євро. Важливо, що є можливість залучати додаткові кошти на інфраструктуру в цей час», – прокоментував Сергій Яківчук, менеджер проєкту з Агенції просторового розвитку.

Також Сергій Яківчук додав:

«Найголовніше, що на сьогодні завершена концепція мобільності в центрі міста в межах цього проєкту, і ми можемо рухатися далі. Ініціатива розрахована на три роки та включає кілька взаємопов’язаних етапів. Активна участь німецьких партнерів посилює якість та динаміку нашої роботи. У подальших планах – моделювання транспортних потоків, розробка проєктних рішень та реалізації тестових проектів».

Читайте також

У центрі Вінниці перекриють рух: які вулиці закриють і як курсуватиме транспорт

Наступною частиною події стала презентація Максима Кравчука, головного експерта з просторового планування КП «Агенція просторового розвитку», присвячена вихідним даним, які вдалося зібрати та проаналізувати:

«За останні 5 років кількість родин, що мають у власності принаймні один автомобіль, зросла більш ніж удвічі. Водночас, попри обмеження руху в робочі години, вулиця Соборна залишається більш завантаженою приватним транспортом, ніж сусідні вулиці Магістратська та Князів Коріатовичів. Дані про інтенсивність руху, рівень аварійності, середній час проходження ділянок і розподіл транспортних потоків стали важливою основою для подальших рішень. Окремо було проаналізовано рух громадського транспорту, адже ключова мета – зробити його швидшим і зручнішим для мешканців, які щодня ним користуються».

Була представлена низка аналітичних матеріалів, що не лише підтверджують актуальні виклики, а й слугують основою для формування ефективних і обґрунтованих проєктних рішень.

Після огляду вихідних даних відбулося представлення та обговорення концепції мобільності центральної частини міста. Її презентував Юрій Лозовенко, представник компанії «Оресунд».

За його словами, головними завданнями є: удосконалення організації руху в центрі, покращення графіка та швидкості руху громадського транспорту, раціональне розміщення зупинок, а також покращення умов для пішоходів і велосипедистів. Важливою частиною роботи є також формування системного підходу до організації паркування.

Робота має комплексний характер і включає аналіз транспортних даних та ДТП (зокрема, вулиця Соборна демонструє найвищий рівень аварійності серед центральних вулиць). Було сформовано бачення організації руху в центральній частині міста, а також проведено детальне опрацювання ключових перехресть. За висновками експертів та команди «Оресунд», які працюють над покращенням системи громадського транспорту у Вінниці, забезпечити комфортні умови для пасажирів неможливо без зміни транзитного руху через Соборну.

Яке рішення пропонують експерти

  • Створити виділені смуги для громадського транспорту щоб він став швидшим і привабливим для жителів.
  • Додатково обмежити транзитний рух транспорту на деяких ділянках вулиці Соборна.
  • Організувати альтернативні маршрути для доступу в центр.
  • Налагодити пріоритет для громадського транспорту.

На завершення події Максим Кравчук, головний експерт з просторового планування, представив подальші кроки по імплементації проєкту. Це тестові рішення, які дозволять перевірити гіпотези та поступово дійти до запланованих цілей.

Впровадження в тестовому режимі:

  1. Реорганізація вузла зупинок на вул. Театральна
  2. Виділені смуги громадського транспорту на центральному мосту
  3. Виділені трамвайні колії на вул. Соборна
  4. Обмеження лівих поворотів на вул. Соборна
  5. Реорганізація вузла зупинок на вул. Оводова (+ трамвай)
  6. Реорганізація вузла зупинок біля вул. Мури
  7. Пішохідний перехід на перехресті Соборна-Магістратська.

В події взяли участь представники міської ради, громадського сектору, депутатського корпусу, жителі міста та ЗМІ. Це вже не перша подія в межах проєкту. У майбутньому планується продовження публічних обговорень, присвячених наступним етапам його реалізації.

«Дякуємо всім партнерам за співпрацю та внесок у розвиток сучасного міського простору Вінниці! Слідкуйте за оновленнями проєкту», – зазначили організатори.

Проєкт реалізовується у плідній співпраці з містом-побратимом Карлсруе, за підтримки Агенції розвитку муніципалітетів Engagement Global gGmbH (EG) та Сервісної служби «Мiста в Єдиному світі» (SKEW), та фінансування Федерального міністерства економічного співробітництва (BMZ).

Читайте також:

Від дитячих мрій до свідомого вибору: вінницькі школярі побачили, як народжуються ліки

У Вінницькій області подорожчала оренда: як змінились ціни у травні



Переглядів: 449
Поширень: 0