Поки учні Вінницької громади насолоджуються літніми канікулами, у школах триває активна підготовка до нового навчального року. Особливу увагу приділяють створенню сприятливих умов для дітей з особливими освітніми потребами. Педагоги, асистенти вчителів та батьки активно вдосконалюють свої навички, щоб кожна дитина могла розкрити свій потенціал у комфортному та підтримуючому середовищі.
Про це пише My Vin, посилаючись на сайт Вінницької міської ради.
Нещодавно у вінницьких ліцеях №19 та №22 відбувся важливий тренінг для педагогів та батьків, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. Учасниками заходу стали вчителі, асистенти вчителів, асистенти дитини, психологи та інші фахівці. Навчання було присвячене «Особливостям організації інклюзивного навчання для дітей з аутизмом із використанням основ прикладного аналізу поведінки». Метою тренінгу було надати учасникам ефективні інструменти для створення безпечного, комфортного та результативного освітнього процесу.
Інклюзія – обов'язок та можливість
Оксана Яценко, директорка департаменту освіти Вінницької міської ради, підкреслила важливість інклюзивної освіти:
«Інклюзивна освіта – це не просто сучасна тенденція, це наш обов’язок і можливість зробити школу місцем, де кожна дитина відчує себе важливою. Зараз до нас приходить більше учнів із різними потребами, і це вимагає від учасників освітнього процесу особливих підходів, уваги та терпіння. Ми прагнемо, щоб навчання було не лише якісним, а й комфортним, щоб кожна дитина мала підтримку і могла розвиватися у своєму темпі».
Ліцей №19 вже десять років успішно працює з інклюзивними класами, постійно проводить освітні заходи та тренінги, що допомагають адаптуватися до нових викликів та створювати комфортне середовище для всіх учнів.
Спільна робота для комфортного освітнього середовища
Ангеліна Сметанюк, тренерка заходу та представниця ГО «Родина Кольпінга м.Вінниця», наголосила на важливості спільної праці:
«Саме підготовлені й обізнані педагоги, асистенти, психологи та батьки створюють таке середовище, де діти відчувають себе впевнено і можуть бути активними учасниками навчального процесу. Ми дуже вдячні департаменту освіти Вінницької міської ради за плідну співпрацю та спільну роботу у сфері інклюзивної освіти. Попереду ще багато викликів, але тільки разом, об’єднавши зусилля, ми зможемо подолати всі бар’єри та створити справді підтримуюче освітнє середовище для кожної дитини».
Роль асистентів дитини та батьків
Особлива роль у навчальному процесі належить асистентам дитини, які допомагають адаптуватися та почуватися впевнено у шкільному середовищі. Вікторія Мельничук, матуся та асистентка власної дитини, поділилася своїм досвідом:
«Щодня ми підтримуємо наших дітей, допомагаємо їм відчути себе впевнено. Тренінги дають нам нові знання і сили працювати ще краще. Кожна дитина заслуговує на те, щоб бути почутою і підтриманою. Для нас, батьків дітей з особливими освітніми потребами, школа – це не просто місце для навчання. Це простір, де дитина має відчути себе потрібною, де її підтримують і розуміють. Коли педагоги не бояться працювати з нашими дітьми, постійно вчаться і розвиваються – це дає нам віру і надію, що наша дитина зможе реалізувати свій потенціал і бути щасливою. Разом ми робимо освіту справді інклюзивною».
Вінницька освітня спільнота доводить, що завдяки співпраці, знанням та людяності можна будувати школи без бар’єрів, де кожна дитина почуватиметься комфортно та матиме можливість досягати успіху.
Читайте також:
Росіяни ударом балістики зруйнували ліцей у Білгороді-Дністровському: є загиблі, 12 поранених
Хірурги «Пироговки» видалили величезну пухлину з нирки пацієнтки