В Україні триває процес переведення паперових трудових книжок у цифровий формат. Відповідно до закону №1217, ухваленого ще у 2021 році, громадяни мають п’ять років для оцифрування документів. Кінцевий термін – 10 червня 2026 року.
Про це пише My Vin, посилаючись на ТСН.
Чому це важливо
Фахівці попереджають: несвоєчасне переведення трудової книжки в електронний формат може мати неприємні наслідки. Серед них:
- скорочення страхового стажу,
- його часткова втрата,
- затримки під час оформлення пенсії.
Цифрова версія документа гарантує збереження даних навіть у разі втрати чи пошкодження паперової книжки, а також підтверджує стаж, набутий до 2004 року.
Читайте також
Тетяна Чудновець з Козятина потрапила до довгого списку премії Книга року ВВС-2025
Як відбувається процедура
Оцифрування передбачає сканування всіх сторінок трудової книжки та інших документів, що підтверджують страховий стаж.
Перевірити правильність внесених записів можна в особистому кабінеті на порталі Пенсійного фонду або у мобільному застосунку. У розділі «Електронна трудова книжка» користувачі бачать усі дані та можуть подати звернення онлайн у разі виявлення неточностей.
Нові вимоги для виходу на пенсію
Варто зазначити, що з 2026 року в Україні набудуть чинності оновлені вимоги до страхового стажу:
- 33 роки – для виходу на пенсію у 60 років;
- 23 роки – для виходу у 63 роки;
- 15 років – для виходу у 65 років.
Довідка:
У березні 2021 року президент України Володимир Зеленський підписав закон, який запроваджує електронний облік трудової діяльності. Ключові зміни стосуються впровадження електронної трудової книжки та автоматичного призначення пенсії. Законом передбачено п’ятирічний перехідний період, протягом якого всі записи з паперових книжок мають бути внесені до Державного реєстру.
Читайте також:
У центрі Вінниці з’явилися будиночки для кажанів (фото)
Магнітні бурі, прогноз на три дні: чого очікувати від сонячної активності 25–27 вересня