Як громаді заробити на туризмі? Поради експерта Вінницького ЦРМС

Навчальний візит з питань розвитку спроможності  сільських громад  та підготовки проектів у сфері туризму здійснили представники ОТГ Вінниччини  до Київської області. За сприяння Програми « U-LEAD з Європою» та регіональних Центрів розвиту місцевого самоврядування Києва та Вінниці учасники зустрічі відвідали  села - Забір’я, Княжичі, Музичі, Бобриця, Дзвінкове та ознайомились із досвідом громад  з впровадження розвиткових проектів, зокрема у галузі туризму.

Юрій Войціцький – радник Вінницького ЦРМС з регіонального розвитку, що побував у study-турі,  звертає увагу на  особливе значення заходу для  посилення спроможності  ОТГ  та  успішної розбудови територій. На думку експерта, Вінниччина має доволі високий  інвестиційний потенціал з огляду на туристичну галузь.  Юрій Войціцький  поділився враженнями та висновками від навчального візиту з експертної точки зору.

Що може запропонувати село у сфері туризму?

- На кожен товар є свій покупець. Особливо, якщо ваша туристична локація міститься недалеко від великого міста. Здавалось би – навіщо потрібна комусь кінна ферма? Виявляється, що в Києві достатньо заможних людей, які можуть за суму 6-12 тис грн дозволити собі утримувати за містом коня і дивитись на нього, приміром,  через камеру вай-фай, встановлену у стайні. Розкіш? Можливо, але такі послуги є і користуються попитом. А інші туристи із радістю прийдуть подивитися на доглянутих коней і заплатять за коротку прогулянку верхи. Чи не дорого платити 1600 гривень за ніч проживання в готельному сільському комплексі? Теж ні. Попит формує пропозицію, особливо серед міського населення:  на крафтові сири, варення, екологічно чисту випічку, відвідування арт-майстерень, ярмарок та фестивалів і комфортні умови проживання для сім’ї  чи колективу з масою додаткових атракцій.

Але ж для  зрушень   щодо розвитку туризму  в  ОТГ потрібні  агенти змін. Хто ними може стати - влада?

- Основні рушії змін в сільській місцевості – активні мешканці, а не лише влада. Це дуже гарно видно на прикладі новостворюваного  на Житомирщині кластера «Долина двох рік», де ініціатива громадськості пішла набагато далі, ніж звичайна участь у громадських слуханнях і коментування подій на фб-сторінках. Силами активу мешканців при залученні профільних фахівців створено благодійний фонд, розроблено туристичні вказівники і мапи, здійснюється благоустрій населених пунктів, надається допомога владі в управлінні і сортуванні ТПВ – робиться те, про що сільська влада з куцим бюджетом, не ОТГ, навіть і не мріяла.

Чи є зацікавленість громад Вінниччини у реалізації туристичних проектів ?

-  На селі можна заробити на всьому – треба лише захотіти. На павловнії, птахах, круасанах, здачі житла туристам  -потенційним інвесторам, вирощуванні екопродукції на невеликій приватній ділянці, випіканні хліба в звичайній духовці, здачі в оренду велосипедів, вудок, історичному туризмі.До речі, окремі напрямки вже активно роглядаються та реалізуються на Вінниччині. Так, Барська  міська ОТГ  взялася за розвиток   водного, культурно-історичного, релігійного, наукового та  екологічного напрямків туризму. Северинівська громада  створює кластер з гастротуризму «Яблучний шлях», адже її територія знаходиться в унікальному місці з вирощування плодово-ягідної продукції. Ряд ОТГ  області одним із напрямків   стратегій розвитку територій обрали  туризм, серед них і Брацлавська ОТГ – громада має велику кількість історичних пам’яток та цікаву поліетнічну структуру населення. Дашівська громада  також розпочинає відновлення рекреаційних та відпочинкових зон з огляду на розвиток туризму.

Що можна порадити громадам Вінниччини для  посилення туристичного потенціалу своїх територій?

-Вінничина має потужний туристичний потенціал, регіон близький до кордонів держави, а відтак може приймати туристів із сусідніх країн. Крім того, в області величезна кількість архітектурних та історичних пам’яток, культурних об’єктів, унікальних екологічних зон. От Барська  ОТГ  нещодавно отримала новий напрямок  - bird watching. Справа в тому, що на території громади зареєстровано  зону унікальної фауни і  місцеві  мешканці мають всі можливості для популяризації цього виду туризму. ОТГ, що знаходяться в 30-кілометрових зонах від великих міст чи  обласних центрів,  мають додаткові переваги, завдяки наявності інфраструктури і потенційно високому попиту.  Крім того, варто пам’ятати, що туризм – це перш за все, інвестиція у  нові робочі місця. Тож головним завданням для громад, на сьогодні, є пошук привабливих пропозицій для інвесторів, активне просування  інвестиційних продуктів та здобуття нового рівня компетенцій, зокрема, і з реалізації  туристичних проектів.  



Переглядів: 2485
Поширень: 0

Останні новини