Україна домовилася з Європейським союзом про механізм застосування захисних заходів у двосторонній торгівлі чутливими для обох ринків товарами, такими, як автомобілі та насіння соняшнику.

Про це повідомили учасники української делегації останніх переговорів про створення зони вільної торгівлі (ЗВТ) з Євросоюзом, які завершилися в четвер, 20 жовтня, пише Комерсант-Україна.

Директор департаменту міжнародних економічних відносин Міністерства аграрної політики і продовольства Тарас Качка зазначив, що обсяг безмитного імпорту європейських автомобілів в Україну становитиме 45 тисяч одиниць на рік.

Цей рівень урядовий уповноважений з питань європейської інтеграції Валерій П\'ятницький назвав традиційним обсягом імпорту у базовому періоді 2005-2007 років.

"Якщо імпорт в будь-якому наступному році не буде досягати цього рівня, то ми, природно, не будемо застосовувати ніяких заходів. Якщо ж його буде перевищено, тоді буде застосовуватися ще один параметр - частка на ринку", - розповів чиновник інформаційного сайту EUplus.

Починаючи з першого року роботи ЗВТ, частка автомобілів з ЄС становитиме 20% нашого ринку, а через шість років вона підвищиться до 25%, уточнив Качка.

Це означає, що навіть у разі зростання обсягу імпорту автомобілів з ЄС, наприклад до 50 тисяч одиниць, захисні заходи у вигляді повернення мита в 10% не будуть застосовуватися, якщо їх частка на ринку залишиться менше 20%.

"Але якщо частка буде перевищена, ми маємо право ввести мито в розмірі тієї, що діє зараз. Правда, при цьому передбачена певна процедура консультацій, повідомлення. Це не буде спонтанним рішенням: скажімо, ось сьогодні досягли певного рівня, а завтра вводиться мито", - сказав П\'ятницький.

"Звичайно, якщо ми помітимо порушення в листопаді, то термін дії захисних заходів буде невеликий - близько місяця. Але наступного року ми також проведемо розрахунки - і якщо знайдемо порушення, то знову застосуємо захисні заходи", - пояснив Качка.

За словами гендиректора Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренка, поки не зрозуміло, як буде реалізовуватися ця пільгова квота - тільки між офіційними дилерами або ж нею зможуть скористатися і "сірі" імпортери. Також невідомо, як буде реалізовано право компаній на отримання своєї частини квоти.

"У всьому світі існує наступна практика - імпортери подають заявки до відповідного департаменту Мінекономіки, а там розподіляють квоти виходячи з частки ринку тієї чи іншої компанії. Але як це буде відбуватися у нас - поки не відомо", - розповів експерт.

Європейським машинам вже наступного року може не вистачити квоти, оскільки продажі з кожним роком зростають.

Також в рамках СОТ Україна повинна зменшити експортне мито на насіння соняшнику з 15% до 10%, а при торгівлі з ЄС відбудеться ще більш суттєве її зниження - протягом 15 років по 1 процентному пункту на рік, до нуля.

Але якщо експорт в ЄС буде перевищувати певний обсяг, то ставка мита підвищиться до рівня, який застосовується у відносинах із СОТ.

Для того щоб ці нововведення набули чинності, спочатку потрібно підписати угоду про зону вільної торгівлі. Після цього його повинні ратифікувати парламенти України і всіх без винятку країн ЄС. За прогнозами, цей процес може затягнутися на 2-3 роки.


Переглядів: 3184
Поширень: 0