І працює наразі суто людський фактор. Інспектор сам визначає на скільки збідніє автовласник і залежить це почасти від настрою патрульного чи нахабності водія.

Найчастіше на дорозі діє «автоцінове» правило: ніж дорожча машина – тим вищий штраф. Керуючись цією логікою, за порушення правил парковки водій рядового авто платить 255 грн., якщо ж машина, на думку інспектора, дорога – держбюджет поповниться на 340 грн. Примітно, що інколи власники справді дорогих авто мають приватних водіїв на далеко не захмарній зарплаті…

Втім, головний ДАІшник не раз показував свою нелюбов до нечітких сум стягнення і обіцяв окреслити процедуру їх визначення. Сергій КОЛОМІЄЦЬ, начальник Департаменту ДАІ МВС України, прокоментував ситуацію: «Якщо престижні іномарки за порушення швидкості мають 260, при максимальному 340, то треба це підкоригувати. В основному це правосвідомість кожного працівника ДАІ».

Юристи ж наголошують: невизначеність конкретної суми покарання сприяє корупції на дорогах. Ігор ГОДЕЦЬКИЙ, адвокат: «Фактично, коли посадова особа не має будь-яких регламентуючих даних, який – мінімальний чи максимальний штраф приймати, це створює обставини, які сприяють тому, щоб людина вимагала кошти. Вона буде накладати мінімальний штраф, але вимагати собі коштів за те, що він не максимальний». Адмінкодекс суворо зазначає необхідність урахування платоспроможності порушника при накладенні штрафу. Але як її оцінити при використанні приміром «Візиря» - загадка.


Переглядів: 2812
Поширень: 0