Якщо уважно ознайомитися з переліком вакансій для копірайтерів, наприклад на сайті hh.ua, можна виявити значні розбіжності в запропонованих рівнях заробітної плати. Вимоги, які висуваються до пошукачів подібних посад, також мають суттєву різницю. Причина тому — два різних типи копірайтерів, яких шукають роботодавці.
Копірайтер-фрілансер
Найчастіше такий фахівець працює дистанційно й отримує не заробітну платню, а гонорар, тобто оплату за виконаний обсяг робіт. Мінімальні та максимальні ставки значно різняться й залежать від типу текстів, що замовляються, майстерності фахівця. За підвищеними ставками пишуть тексти іноземними мовами.
До такого копірайтера висувається мінімум вимог: грамотність, вміння чітко викладати свої думки в письмовій формі, уміння користуватися спеціальними сервісами перевірки текстів. Освіта, як правило, значення не має, хоча диплом філолога, перекладача чи журналіста є перевагою. Іноді висувається вимога досвіду роботи. Ставки в такого фахівця найменші.
На більшу винагороду може розраховувати копірайтер, який додатково володіє навичками:
- SMM-менеджера;
- контент-менеджера;
- SEO;
- email-маркетингу;
- блогінгу.
Іноді компанії шукають співробітників такого рівня для роботи в офісі чи на часткову зайнятість. У такому випадку пропонується трохи вищий рівень заробітної плати, додаткові переваги у вигляді можливості підвищення свого професійного рівня, вдосконалення навичок та ерудиції.
Копірайтер-креатор
Такий фахівець здатен отримувати найбільш високу заробітну плату в цій сфері, але й вимоги до нього не менш високі. Від нього вимагаються не просто тексти, адаптовані для пошукових систем інтернету чи такі, що здатні схилити клієнта до покупки. Такий фахівець бере участь у формуванні рекламних кампаній та формуванні іміджу організації. У цьому випадку висуваються вимоги креативності, нестандартного підходу, генерування свіжих та оригінальних ідей, вміння втілити їх. Тому крім володіння словом він має знатися на маркетингу, PR-технологіях і вміти застосовувати їх у своїй роботі.
Найчастіше такий фахівець бере участь у розробці рекламних та PR-кампаній організації. Він має вміти створювати слогани, знатися на неймінгу. У більшості випадків необхідне вміння перекладати та адаптувати слогани з англійської мови рідною.
Ще копірайтер-креатор має вміти писати сценарії для рекламних та PR-кампаній, а також для рекламних та промо-роликів організації. У цьому випадку роботодавець може висувати вимоги щодо спеціальної вищої освіти (журналіст, психолог, маркетолог, перекладач, філолог, режисер-сценарист) чи значного досвіду роботи. Претенденту бажано мати красномовне портфоліо успішних робіт, позитивні відгуки від колишніх роботодавців.
Рівень оплати роботи копірайтера-креатора в рази перевищує гонорари звичайного копірайтера-фрилансера. Але в цьому випадку передбачається робота в офісі, часто з ненормованим робочим днем.
Джерело: hh.ua/