Відтак, зміна зачепить облік діяльності понад 55 тисяч підприємців, які обрали загальну систему оподаткування та 271 самозайнятої особи Вінниччини.

Одним з найважливіших нововведень оновленого Порядку є можливість ведення Книги в електронному вигляді та суттєве спрощення її форми. Зокрема, у новому форматі Книги не передбачено ведення обліку залишку товарів. Також немає вимоги обов’язкової реєстрації Книги окремо на кожного працівника, який приймає готівку за продані товари.

Важливий нюанс! Тим суб’єктам господарювання, які нададуть перевагу електронній формі Книги, варто звернути увагу на наявність у них посилених сертифікатів відкритих ключів, виданих Центрами сертифікації електронних ключів Міндоходів, що діють при Вінницькій, Крижопільській та Жмеринській ОДПІ, та укладеного договору про визнання електронних документів. У разі дотримання цих вимог, заяву на отримання Книги потрібно надіслати засобами електронного зв’язку до органу Міндоходів за місцем податкового обліку із застосуванням цифрового підпису. Після чого, протягом 3 робочих днів отримати повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням її реєстраційного номера та дати реєстрації. Тільки після отримання такого повідомлення підприємець чи самозайнята особа має право вести Книгу в електронному вигляді згідно з вимогами Порядку.

Додамо, що у електронному веденні Книги є ряд переваг. Насамперед, це можливість виправлення помилок або коригування вже внесеної інформації, що відбувається шляхом доповнення рядка, в якому відображаються зміни.

Для тих підприємців, хто все-таки бажає залишатись у минулому та користуватись паперовим варіантом Книги, теж прийдеться перейти на нову спрощену форму, оскільки стара – втратила чинність. Нагадаємо, що як і раніше, паперова Книга реєструється за основним місцем обліку підприємця.

Ознайомитись із електронною формою Книги та Наказом можна на сайті Міндоходів в розділі „Законодавство” підрозділ „Податкове законодавство” – „Накази”


Переглядів: 2674
Поширень: 0