На їх долю припадає 7,2 % загального обсягу роздрібного товарообороту торгової мережі та 21,7% обсягу продажу продовольчих товарів. Для порівняння : частка м’ясопродуктів в загального обсягу роздрібного товарообороту становить 5,9%, кондитерських виробів - 4,1%, хліба і хлібопродуктів – 4,1%, молока та молочної продукції – 0,6%.

Через роздрібну мережу області за 9 місяців поточного року реалізовано алкогольних напоїв на 233,3 млн.грн., що на 28,5 % менше відповідного періоду минулого року.

Зменшення обсягів продажу алкогольних напоїв зумовлене зростанням цін на цю групу товарів. За 9 місяців 2009 року вони зросли на 18,6 %. На ринку алкогольних напоїв ціни на слабоалкогольні напої зросли на 30,8%, пиво - 25,6%, коньяк - 20,0%, горілку і вироби лікеро-горілчані - на 18,5%, шампанське - на 17,3%, вино - на 9,9%.

На придбання алкогольних напоїв у торговій мережі підприємств (юридичних осіб) населенням області було витрачено коштів більше, ніж на покупку м’ясопродуктів - на 20,7 %, на покупку кондитерських виробів - в 1,8 раза, в 6,3 раза більше - ніж на хліб і хлібобулочні вироби та в 11,6 раза - ніж на молоко та молочну продукцію.

Структуру продажу лікеро-горілчаних виробів в натуральному виразі наведено в таблиці.
 

  Одиниця виміру 9 місяців 2008 року 9 місяців 2009 року Темп росту (зниження) до відповідного періоду минулого року (у відсотках)
Горілка та вироби лікеро-горілчані тис.дал. 565,9 336,4 59,4
Напої слабоалкогольні - “- 171,0 102,8 60,1
Вина - “- 252,9 197,6 78,1
Коньяк - “- 44,5 27,3 61,3
Вина ігристі (шампанське) - “- 74,8 45,8 61,2
Пиво - “- 994,8 730,0 73,4


Наведені дані свідчать про різкий спад реалізації алкогольних виробів по всіх товарних групах порівняно з відповідним періодом минулого року.

Загалом, за даними статистичного спостереження реалізація алкогольних напоїв в порівнянні з минулорічним періодом зменшилась на 664,0 тис.дал.

В структурі продажу алкогольних напоїв, реалізація горілки та лікеро - горілчаних виробів становила 107,2 млн.грн., що у порівняних цінах на 30,3% менше відповідного періоду минулого року; вина відповідно 42,6 млн.грн., і 18,8%, коньяку – 18,1 млн.грн., і 35,1%, шампанського – 12,5 млн.грн., і 30,9%, пива – 41,7 млн.грн., і 26,6%, напоїв слабоалкогольних – 11,2 млн.грн., і 37,1%.

В перерахунку на абсолютний алкоголь продаж алкогольних напоїв у розрахунку на душу населення порівняно з попереднім періодом минулого року зменшився на 0,7 л і становить в середньому по області 1,3 л.

В асортименті продажу алкогольних виробів переважає продукція вітчизняних товаровиробників. За січень – вересень через торгову мережу реалізовано вітчизняних алкогольних виробів на суму 225,6 млн.грн., що складає 96,7 % загального продажу. Зріс продаж українських : горілки та лікеро – горілчаних виробів, вина та коньяку.

Забезпеченість товарообороту товарними запасами на 1.10.2009 року по алкогольних виробах склала 28,2 млн.грн., або 38 днів торгівлі.


Переглядів: 5705
Поширень: 0