- У Вінниці залишився з часів Радянського Союзу досить великий за своїми можливостями авіаремонтний завод. Там раніше капітально ремонтували літаки Ан-2 і вертольоти Мі-2, - каже радник президента "Мотор Січі" Іван Божков. - Тому у нас перший етап програми вертольотобудування - це модернізація Мі-8 і Мі-2. Як раз модернізацію вертольота вже сьогодні виконується успішно за замовленням МНС, прикордонників, сільськогосподарської авіації, санітарної авіації і в тому числі для перевезення пасажирів. А головним завданням є створення і виробництво власного українського вертольота.

За словами Івана Божкова, 12 машин вже пройшли модернізацію на потужностях Вінницького заводу для Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та Державної прикордонної служби. Щоправда, на самому Вінницькому підприємстві Центру транспортних стратегій повідомили, що жодного Мі-2 з новим двигуном на заводі немає.

- Один вертоліт, який буде представлений на авіасалоні в Гостомелі, зараз готують у Запоріжжі та ще один - у Ростові, - сказав представник заводу.

До того ж вертоліт ще не отримав сертифікат типу в Державіаслужбі, а тому поки не може вийти на ринок. Процедура триватиме не менше року.

Отже процес створення власної машини може затягнутися, особливо якщо український виробник вирішить зробити це самостійно. Хоча експерти вважають, що "Мотор Січ" може створити спільний проект і з іншими підприємствами.

- Для реалізації такої програми "Мотор Січ", ймовірно, запросить стратегічного партнера. Таким в даному випадку може бути тільки одне підприємство - "Вертольоти Росії", - сказав Центру транспортних стратегій старший аналітик інвестиційної компанії "Трійка Діалог Україна" Іван Харчук.

Однак домовляючись із закордонними постачальниками росіяни, як правило, намагаються локалізувати виробництва техніки на своїй території.

Тож навіть якщо "Мотор Січ" і зможе самостійно розробити і налагодити серійний випуск власного вертольота, навряд чи Росія, яка є основним ринком збуту для такої продукції, дозволить українському підприємству просто так ввозити її в країну.

У цілому ж експерти позитивно оцінюють перспективи проекту створення українських вертольотів. На їхню думку, ця техніка буде користуватися попитом як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках.

- Перспективи в такої продукції високі, - говорить Іван Харчук. - Вона може бути затребувана у всіх напрямках експорту "Вертольотів Росії" - це Азія, Африка, Латинська Америка, і, звичайно, СНД.


Переглядів: 5060
Поширень: 0